Generacje LPG - Strona 21

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Kupiłem auto z gazem i nie wiem czy się z tego cieszyć czy nie, ponieważ silnik nie chce pracować na gazie i instalacja jest zamontowana nie chlujnie. Auto sprowadzone z niemiec i tam była montowana instalacja. Auto to Mercedes W140 5.0 a instalacja :
- butla : Bromech
- gasabsperrventil tank ( ??? ) : Tomasetto
- gasabsperrventil ( wielozawór ?? ) : Milano ED 15
- sterownik : KME ( na spodzie sterownika naklejka Akme 0013015B MULTI dalej nie czytelna , pod spodem jakiś bardzo długi numer. W papierach natomiast jest napisane Hersteller: KME EGO )
- zawór przed reduktorem (ten z filtrem) : Elpigaz Type 92LPG
- wtryskiwacze : Valtek (czerwone)
- reduktor : w papierach LS Czech ale wyczytałem w necie że LS Czech to firma sprzedająca produkty KME a nr homologacji odpowiada numerowi homologacji reduktora KME Gold.

Problem polega na tym że jak przełącze na gaz na wolnych obrotach to silnik gaśnie ( temp silnika ok 80 stC ), jak przełącze na wyższych obrotach to chodzi ( świeci się wtedy niebieska dioda na panelu sterowania ) i jak puszcze gaz to schodzi na wolne obroty ale silnik pracuje nie równo , nie wkręce się na obroty i dławi się, po chwili sam się przełącza na benzyne i mrugają na przemian niebieska i czerwona dioda na panelu sterowania.
I tu mam pytanko do Croma1 , czy mugł by Pan się wypowiedzieć na temat tego zestawu w tym aucie i co może być przyczyną ( wiem że trudno coś powiedzieć na odległość ) że silnik nie chce chodzić na gazie. I co oznaczają te diody na panelu , czerwona i niebieska. Filtry są nowe , listwy były kalibrowane, poza tym nic nie było robione. Na benzynie silnik chodzi idealnie, dodam jeszcze że auto dość długo stało ok. 6 miesięcy

Z góry dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam.
  
 
Witam mam pytanie chciałem załozyc gas do silnika 2.5 v6 benzyna w opplu omega jednak koleka mi tego nie polecał mógł by mi ktos wytłumaczyc
  
 
To Croma1

Czy brc sequent 24 to dobra opcja dla 1,6 (102 ps) w seacie altea o przebiegu ok 100 tys.
Autko z pewnej ręki, regularnie serwisowane itp. Czy taki przebieg nie jest przeszkodą w montażu i przyszłej eksploatacji autka z tą instalacją ?

Z własnego wywiadu wiem, że salony/serwisy skody i seata montują właśnie tą instalację w nowych sprzedawanych autkach.

pozdrawiam
  
 
Witam.
Typowy silnik z grupy volkswagena który jak najbardziej sie nadaje do przebudowy. Praktycznie na kazdej instalacji dobrze zamontowanej i sprogramowanej powinin dobrze pracować bez wzgledu na przebieg.

Cytat:
2009-12-17 20:58:50, fakirr pisze:
To Croma1 Czy brc sequent 24 to dobra opcja dla 1,6 (102 ps) w seacie altea o przebiegu ok 100 tys. Autko z pewnej ręki, regularnie serwisowane itp. Czy taki przebieg nie jest przeszkodą w montażu i przyszłej eksploatacji autka z tą instalacją ? Z własnego wywiadu wiem, że salony/serwisy skody i seata montują właśnie tą instalację w nowych sprzedawanych autkach. pozdrawiam

  
 
Pytanie do Croma 1
Zwracam się z prośbą o podpowiedź i doradę jaką należało by zamontować instalację LPG do Hondy Element 2,4 ivtec 2008 rok.

Znajomy gazownik proponował mi brc sec 24 za 3500 zł lub landirenzo za 3700.
MAm wątpliwości co do 4 generacji. Choć problemów nie było. Tak naprawdę to od kilku ładnych lat nic się w niej nie zmieniło. Mam już 4 lata w/w brc w Neew Beetle i tak sobie myślę że w Hondzie mogło by być coś nowszego, szybszego i oszczędniejszego.
Ciekawe za jaką kwotę można kupić 5 generację. Czy to prawda, ze serwis pompy w 5 gen. robi się co 30 tyś kilometrów i kosztuje on 1000 zł?
No i czy przy niej również wskazane jest smarowanie gniazd zaworów?

Proszę o cenne wskazówki

Dziękuję
  
 
Witam.
W Polsce już nie ma dystrybutorów instalacji V generacji. Wiec już to odpada. Więc pozostaje wybór IV generacji.
  
 
Mam pytanie do kolegi Croma1.

Cały czas jeździłem dieslami teraz zakupiłem Bmw e39 530 2002r. benzyna model silnika M54, 231KM chce założyć gaz musi być z górnej półki cena nie gra roli robie duże przebiegi więc i tak się zwróci ma być full opcja oto moje pytania:
Jaką instalacje założyć
Jaki reduktor ( słyszałem że lepiej założyć reduktor przeznaczony do większej mocy silnika żeby był zapas) nie wiem czy to prawda??
Jakie wtryski (jakie kolory??)
Oraz czy lubryfikator jest potrzebny

Z góry dziękuje i prosze o pomoc ze względu że jestem w tej dziedzinie zielony nigdy nie miałem gazu.
  
 
Witam.
Najlepsza instalacja do tego silnika byłby holenderski VSI PRINS. Wystarcza wtryski pomarańczowe a reduktor na przewód fi 8mm. oraz wielozawór tomasetto super także na fi 8 mm.
W drugiej kolejności włoski Landi-Renzo OMEGAS na białych wtryskiwaczach.
W trzeciej kolejności STAG 300 Premium na wtryskach Valtek 34 i reduktorze Magic III


Cytat:
2010-02-09 22:22:27, pawelgb pisze:
Mam pytanie do kolegi Croma1. Cały czas jeździłem dieslami teraz zakupiłem Bmw e39 530 2002r. benzyna model silnika M54, 231KM chce założyć gaz musi być z górnej półki cena nie gra roli robie duże przebiegi więc i tak się zwróci ma być full opcja oto moje pytania: Jaką instalacje założyć Jaki reduktor ( słyszałem że lepiej założyć reduktor przeznaczony do większej mocy silnika żeby był zapas) nie wiem czy to prawda?? Jakie wtryski (jakie kolory??) Oraz czy lubryfikator jest potrzebny Z góry dziękuje i prosze o pomoc ze względu że jestem w tej dziedzinie zielony nigdy nie miałem gazu.

  
 
Mój Opel Corsa D 1.2 16v zużywa tyle samo gazu co benzyny. W cyklu mieszanym (70proc. miasto, 30 proc. trasa) 7,5 litra gazu na 100 km. Mam kompletną instalację- wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego Landirenzo Omegas- wtryski Landirenzo, reduktor LI 02, komputer Landirenzo. Wtryskiwacze gazowe Landirenzo zintegrowane są w listwie wtryskiwaczy, która wyposażona jest ponadto w czujnik ciśnienia i temperatury gazu. Jestem bardzo zadowolony z eksploatacji. Komputer automatycznie przełącza na gaz po osiągnieciu 40 stopni C, co następuje zimą po 500 metrach. Silnik na gazie pracuje równie pięknie jak na benzynie.
  
 
Witam serdecznie!
Mam pytanko do naszego mistrza cromy. Posiadam Citroena Xantię z silnikiem 1,8 101km i instalacją brc just heavy trzeciej generacji. Rozdzielacz gazu pada tak często, że podjąłem decyzję o wymianie tej instalacji na czwartą generację. Moje pytanie brzmi: co może zostać ze starej instalacji, czy tylko butla i przewody miedziane, czy może jeszcze parownik genius? Jaki zestaw powinienem założyć? Zależy mi na bezawaryjności i niskim spalaniu. Czy może być Stag4 lub Stag300+, wtryski Magic Jet? Jaki zastosować reduktor? Czy powinna się znaleźć tam lubryfikacja? Jakieś sugestie reduktor itp? Proszę o poradę.
  
 
Witam.
Reduktor możesz zostawic ale czy warto. Wystarczy Stag 4 ale proponowalbym wtryskiwacze Magicjet. Matrix lub nowe Valteki 34. reduktor MagicIII.
  
 
Dziękuję za odpowiedź. Przyznam, że autko stare z 1995 roku więc nie chciałbym dużo inwestować. Nie potrzebuję wodotrysków ale postawiłbym na solidność. Może można oszczędzić na komputerze ( , a za to wstawić lepsze wtryski (matrix, magicjet) i tłokowy reduktor magicjet? Czy potrzebna w tym silniku jest lubryfikacja?
  
 
Witam.
Posiadam Opel Corsa D 1,4 z 2007r.
Jaki gaz polecasz? Jeśli uznacie za dobry przykład Stag-300 premium, to jaki najlepsze do niego parownik i listwa?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: jacmaz dnia 2010-03-03 02:00:53 ]
  
 
Witam ponownie!
Szukałem, grzebałem, czytałem, pytałem i analizowałem. Zdecydowałem się na montaż następującej konfiguracji:

Stag4 + matrix 344 + reduktor alaska

Wybrałem również warsztat, który wśród znanych mi osób uznawany jest za solidny. No i trochę jestem zaskoczony. Pierwszy "gazownik", który dokładnie zapoznał się z moim samochodem. Pomierzył czasy reakcji wtrysków benzynowych, sprawdził sposób działania i przeanalizował obecną instalację. Werdykt: wtryski benzynowe działają parami w czasie otwarcia 2 ms. Bardzo mały kolektor plastikowy. Najlepiej funkcjonującą instalacją w moim aucie byłaby dobrze podłączona i zestrojona instalacja 2 generacji. No jestem strasznie skołowany. Myślałem, że jak wymienię to nieszczęsne just heavy na czwartą generację opartą na stagu to będzie postęp i lek na moje bolączki. Czy możecie się ze mną podzielić swoimi przemyśleniami odnośnie zaistniałej sytuacji??
  
 
Witam wszystkich
Jak możliwe zostało zauważone to coraz mniej mnie widac na forum ale niestety jest to związane z moim coraz częstszymi pobytami w szpitalu ze wzgledu na moją chorobę. ale w miare możliwości postaram sie na niektóre tematy odpowiadać.
  
 
P.Stojgniew. Jesli juz zamontowałeś tą konfigurację to podziel się wrazeniami z użytkowania instalacji. Ale konfiguracja i podejscie warsztau profesjonalne. Niektórzy nie robią pomiarów czasu wtrysku benzyny bo znaja je na pamięc ale jest to także znakomite podejscie do diagnostyki samochodu bo na wskazniach czasu wtrysku wtryskiwaczy benzynowych mozna doskonale zdiagnozować w ogóle prawidłową pracę silnika samochodu.
  
 
Założyłem w Nagazie Łódź (już wcześniej robili GolfaIII ) IV generację do Volva 940 2.3 o takim zestawieniu :
Reduktor : Zavoli Zeta /N
Elektrozawór: Valtek
Centralka: STAG 4
Wtryskiwacze : Valtek

Croma co sądzisz o takim zestawieniu, auto ma być na lata bo jest w idealnym stanie.
  
 
Witam.
Jak najbardziej do tego silnika . Mam nadzieję,że wtryskiwacze były przed montażem kalibrowane bo to jest dość istotne na podawanie równej dawki paliwa do cylindrów. Zresztą także mam takie wtryskiwacze i elektronikę w jednym ze swoich samochodów tj. w Fiacie Panda.
pozdr.


Cytat:
2010-04-21 22:53:52, kolba20ZGIERZ pisze:
Założyłem w Nagazie Łódź (już wcześniej robili GolfaIII ) IV generację do Volva 940 2.3 o takim zestawieniu : Reduktor : Zavoli Zeta /N Elektrozawór: Valtek Centralka: STAG 4 Wtryskiwacze : Valtek Croma co sądzisz o takim zestawieniu, auto ma być na lata bo jest w idealnym stanie.

  
 
Podziękowania dla Croma 1))
pytałem w zeszłe wakacje o instalke do focusa II 1.6. Kolega poradził vsi prins, tak więc zrobiłem. Od tamtego czasu zrobiłem może15000 i wszystko jest super. Raz zauważylem coś dziwnego - podczas pobytu w górach pomimo w połowie pełnego zbiornika samochód przełaczał mi się na benzyne!!!??? przy zjeździe z górki. Na płaskim nigdy tego nie zaopserwowalem. Dzwoniłem do mojego gazownika i powiedział mi że to już drugi prins tak wariuje ale narazie nie wie o co kaman - ma się coś dowiadywać. Pytam więc ja Kolegi co to może być? podpowiem Cieleckiemu - mój gazownik. Pozdrawiam i czekam na info
  
 
witam.musiałabyć ostra górka a wielozawór masz napewno od strony tylnego pasa samochodu. gaz jako ciecz szukajaca zawsze swojego poziomu spłynela do przedniej części zbiornika i smok wielozaworu gdzie jest pobierany gaz zassal powietrze i czujniki odczytaly brak ciśnienia. Jak to jest na krotko np. przy gwaltownym hamowanu to nie ma takiego problemu ale na dłuższym odcinku drogi może tak sie zdażyć. takie są moje sugestie.