Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2004-06-06 10:46:49 Ja mam tylko jedno pytanko. o ile odelżyłeś koło zamachowe?
Odczuwasz jakis wpływ na wolne obroty? że o wysokich nie wspomnę |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-06-06 17:15:16 W przypadku Espero cały ukł. odpowietrzenia sprzęgła jest ukł. całkowicie niezależnym. Oznacza to, że płyn hydrauliczny ma swój osobny zbiorniczek (a nie jak np. w Nubirze - ma połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego).
Sam zbiorniczek znajduje się (niemalże) przy podszybiu i w orginale zbiorniczek ten zakręcony jest czarnym korkiem (mniej więcej w połowie szerokości przegrody silnikowej). Jeśli chodzi o odpowietrzenie, to jesli nigdy tego nie robiłeś przyda Ci się pomoc drugiej osoby, przy odrobinie wprawy poradzisz sobie samodzielnie. Instrukcja: 1. Odkręcamy korek wspomnianego zbiorniczka wyrównawczego 2. Przy siłowniku sprzęgła (przy obudowie skrzyni, nieopodal "łapy") znajduje się zawór odpowietrzajacy przykryty gumowym kapturkiem (przynajmniej powinien być przykryty) 3. Na ów zawór zakładamy elastyczną rurkę (przewód), koniecznie przezroczysty, którego drugi koniec instalujemy w naczyniu do którego ma się wlewać płyn hamulcowy (hydrauliczny) 4. Luzujemy nieznacznie srube przy zaworku (nieznacznie - gdyż przy dużym "luzie" sprzęgło nie będzie odbijać) 5. Wsiadamy do autka i "pompujemy" pedałem sprzęgła, cały czas sprawdzajac poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym UWAGA! Jeśli płyn jest już mocno stary i nazbierało się tam nieco brudu, należy dla własnego bezpieczeństwa odessać przed "pompowaniem" stary płyn ze zbiorniczka, a ten zastąpić świeżym. Uchroni nas to przed ewentualnymi przygodami związanymi z zapchaniem "przelotek" przy siłowniku 6. Ukad uznajemy za odpowietrzony, gdy w płynie widoznym w naszej przezroczystej rurce nie wychwycimy obecności bąbelków powietrza. 7. Dolewamy stosowną ilość płynu do zbiorniczka i zakręcamy nakrętkę. 8. Zakręacamy zaworek przy siłowniku i kontrolujemy czy nie powstają nowe wycieki (podczas wysprzęglania) Jeśli natomiast chodzi o temat oleju skrzyni biegów, to dolewki oraz kontrole nalezy przeprowadzać na podstawie oględzin po odkręceniu korka skrzyni biegów z boku jej obudowy. Nalezy się jednak przy tym trochę pobrudzić. Odpowiedni poziom jest wówczas, gdy olej jest akurat na poziomie "dolnego gwintu korka", czyli nie wylewa się po jego odkręceniu, a jednocześnie nie da rady nalać go więcej (zamotałem ) Co do odchudzania sprzęgła, mam nadzieję, że zrobiłeś to profesjonalnie a nie po prostu stoczyłeś tarczę ??? Pozdrawiam - SpeedR |