Odpowietrzenie sprzegła !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam po wymianie sprzegła i odelzeniu koła zamachowego złozyłem wszystko ale sprzegło niedziała jest jakby zapowietrzone. Wyciekło mi troche płynu z przewodu sprzegła gdy odkrecałem go od skrzyni. Zna może ktoś sposób na odpowietrzenie sprzegła. Aha i gdzie uzupelnia sie płyn - wydaje mi sie że tam gdzie od wspomagania kierownicy czyli w tym czarnym zbiorniczku po lewej stronie.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace oleju w skrzyni biegów przez który otwór sie wlewa olej i gdzie sie sprawdza jego poziom.

Z góry dziekuje za odpowiedzi.

Wiktor
  
 
Ja mam tylko jedno pytanko. o ile odelżyłeś koło zamachowe?
Odczuwasz jakis wpływ na wolne obroty? że o wysokich nie wspomnę
  
 
W przypadku Espero cały ukł. odpowietrzenia sprzęgła jest ukł. całkowicie niezależnym. Oznacza to, że płyn hydrauliczny ma swój osobny zbiorniczek (a nie jak np. w Nubirze - ma połączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego).

Sam zbiorniczek znajduje się (niemalże) przy podszybiu i w orginale zbiorniczek ten zakręcony jest czarnym korkiem (mniej więcej w połowie szerokości przegrody silnikowej).

Jeśli chodzi o odpowietrzenie, to jesli nigdy tego nie robiłeś przyda Ci się pomoc drugiej osoby, przy odrobinie wprawy poradzisz sobie samodzielnie.

Instrukcja:
1. Odkręcamy korek wspomnianego zbiorniczka wyrównawczego
2. Przy siłowniku sprzęgła (przy obudowie skrzyni, nieopodal "łapy") znajduje się zawór odpowietrzajacy przykryty gumowym kapturkiem (przynajmniej powinien być przykryty)
3. Na ów zawór zakładamy elastyczną rurkę (przewód), koniecznie przezroczysty, którego drugi koniec instalujemy w naczyniu do którego ma się wlewać płyn hamulcowy (hydrauliczny)
4. Luzujemy nieznacznie srube przy zaworku (nieznacznie - gdyż przy dużym "luzie" sprzęgło nie będzie odbijać)
5. Wsiadamy do autka i "pompujemy" pedałem sprzęgła, cały czas sprawdzajac poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

UWAGA! Jeśli płyn jest już mocno stary i nazbierało się tam nieco brudu, należy dla własnego bezpieczeństwa odessać przed "pompowaniem" stary płyn ze zbiorniczka, a ten zastąpić świeżym. Uchroni nas to przed ewentualnymi przygodami związanymi z zapchaniem "przelotek" przy siłowniku

6. Ukad uznajemy za odpowietrzony, gdy w płynie widoznym w naszej przezroczystej rurce nie wychwycimy obecności bąbelków powietrza.
7. Dolewamy stosowną ilość płynu do zbiorniczka i zakręcamy nakrętkę.
8. Zakręacamy zaworek przy siłowniku i kontrolujemy czy nie powstają nowe wycieki (podczas wysprzęglania)

Jeśli natomiast chodzi o temat oleju skrzyni biegów, to dolewki oraz kontrole nalezy przeprowadzać na podstawie oględzin po odkręceniu korka skrzyni biegów z boku jej obudowy. Nalezy się jednak przy tym trochę pobrudzić.
Odpowiedni poziom jest wówczas, gdy olej jest akurat na poziomie "dolnego gwintu korka", czyli nie wylewa się po jego odkręceniu, a jednocześnie nie da rady nalać go więcej (zamotałem )

Co do odchudzania sprzęgła, mam nadzieję, że zrobiłeś to profesjonalnie a nie po prostu stoczyłeś tarczę ???

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Sory za to że długo nie odpisywałem ale to jakos tak wyszło z braku czasu, a póżniej mi się komputer spiepszył.

Kolo zamachowe odelżyłem w chyba jedynym profesjonalnym zakładzie mechanicznym u pana KAŁUŻY - niektórym to nazwisko może troche mówić to ten od tuningu i przygotowania do zawodów fiata. Aha koło oczywiście zostało wyważone.
O ile koło odelżyłem tego niepowiem bo niewiem ale o sporo, kolega zrobił zdiecie jak od niego je wezme to tu umieszcze.
Co do pytania MaćkaGT to po przeczytaniu twojej strony wywnioskowałem ze silnik troche bedzie nierówno pracował ale u mnie tego niezauwazyłem. Poprawe w osiągach można zauważyć głównie w przyspieszaniu na wyzszych obrotach gdy jade na 4 biegu pod góre i wcisne gaz to samochud przyspiesza wczesniej wczesniej przed odelzeniem koła nic takiego sie niedziało ale może jest to tez spowodowane wymianą sprzegła. Teraz przy szybkim ruszaniu samochód traci szybciej przyczepnosc. To narazie tyle mam zamiar jeszcze oddać do wypolerowania kolektor ssocy a pużniej pojechac na hamownie to wtedy bede wiedział jak i co jest.
Najgorsze było to że sprzegło rozleciało mi się podczas wyscigu z peugeotem 406 kolegi na pierwszych 2 biegach byłem troche przednim a trujki już niemiałem, zobaczymy jak bedzie teraz bo wyscig trzeba powtórzyć.

Odpowietrzenie sprzegła jest tak proste że aż mi głupio że zadałem takie pytanie

Speeder chodzi o ten odpowietrznik który jest sprzodu skrzyni jak się patrzy zprzody (fajnie sprecyzowałem zdanie) ???? bo wlałem ponad 1,5 litra oleju a niewiem gdzie sprawdzić

Poizdrawiam
Wiktor