Geometria[126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
O maluchu w wyszukiwarce nie znalazłem więc sie pytam.
Jak najlepiej ustawić geometrię z przodu. Pochylenie, zbierzność, na płaskim resorze(jeśli to jest jakaś różnica) Tak jak zaleca fabryka czy coś zmienić??
A z tyłu słyszałem że jak sie zrobi lekko rozbierzne to można fajnie bokiem po zaketach chodzić. Ale czy wtedy to sie nie robi niebezpieczne przy normalnej jeździe??
  
 
Tylne koła rozbieżne to bardzo dobra sprawa. Lepiej chodzi w zakrętach i bezpieczniej na prostej.
  
 
ja wczoraj własnie ustawiałem zbierznośc bo miałem +17 ustawiałem dwoma listewkami przykładałem dwie złaczone sprzodu na feldze i styłu i miej wiecej zeby była taka sama odległośc midzy nimi i dziś sprawdząłem i wyszło na +1.1
  
 
+ to jest rozbierznie??

a jak z pochyleniem?? bo teraz sie zrobił niezły negaty na jednym kole większy.

[ wiadomość edytowana przez: _Szary dnia 2004-07-17 00:28:15 ]

z tyłu to wiem że lepiej jak jest negatyw. ale jak z przodu. wydaje mi sie że powinno być bez pochylenia.

[ wiadomość edytowana przez: _Szary dnia 2004-07-17 00:49:18 ]
  
 
No ja też muszę troszeczke z przodem powalczyć Jeszcze troszeczke brakuje mu do perfekcji. Ostatnio tył podcieliśmy, łącznie 1.5zwoju tak więc z przodem też będzie trzeba coś zrobić
  
 
Mi się z przodu zrobił minimalny negatyw i jest naprawdę super, jeździ się bardzo dobrze na zakrętach, na prostej nie odczułem znoszenia kierownicy. Ani żadnych negatywnych skutków podczas hamowania.
  
 
Odswiezam. Mam pytanko co do ustawiania katow na przodzie. Katy ustawiam pod obciazeniem czy bez obciazenia? Chodzi mi szczegolnie o zbieznosc bo z ustawieniem dobrego negatywu sobie poradze.
  
 
zbierznosc sie ustawia z obciazeniem dwoma osobami poniewaz pod obcizeniem maluszek strasznie sie rozjezdza ,staje sie rozbierzny ,no i negaty sie robia na maxa
  
 
Geometrie ustawiamy pod obciazeniem wlasnym auta, czyli bez bagazu/pasazerow, ale auto musi stac na kolach. Podobno najlepiej caly zawias zrobic na 0 czyli neutralnie (zarowno katy jak i zbieznosc). Pamietaj ze jak wsiadziesz do auta to wszystko sie lekko zmieni, czyli bedzie akurat w sam raz.
  
 
parnel: a ja zawsze ustawiam zbieznosc bez obciazenia i dziala
  
 
a ja ustawiam z obciązeniem siebie (odważniki)
ustawiam zbieżność na zero
i kąty z przodu minimalny megatyw
  
 
Ja tez zawsze bez obciazenia ustawialenm ale trzeba zawsze bojnac ałtem, by zawias sie ułorzyl.
A co z tylem? Geometrie reguluje sie podkładkami przy tulejach, a zbierzność na uchwytach?! I rozbierzność na tyle pomaga?

kobzacz - tuning cellar
  
 
Ja tam podkładkami nigdy nic nie zdziałałem Przy mocnym neganie podkładki to mało koła nadal były zbieżne. W zeszłym tygodniu odkręciłem mocowania resoru od budy (jedna śruba ukręcona ale wykręcona) pilniczek i jazda;] Fasolki powiększyłem z chyba 26mm na 29mm i jest teraz super....Odrazu autko stało się przewidywalne na śniegu no i lepiej bokami się śmiga;]
  
 
Cytat:
2005-02-24 13:31:03, Sajmon pisze:
[...] kobzacz - tuning cellar



Nom, i...? Skoro ludzie maja tu jakies tuning garage to ja w mojej piwnicy tez moge cos z Wojtasem7 dlubac - stad Tuning Cellar.
  
 
Ja chyba z tyłu mam krzywy wachacz poniewaz bo obcieciu sprezyn o 1,5 zwoja zrobił sie ładny negatyw ale na jednytm kole wiekszy i nie wiem co zrobic wymiana wachacza moze skorygowac to podkładkami bo jesli teraz jest krzywo to zabierak chyba nie pracuje dobrze
  
 
Cytat:
2005-02-24 13:24:20, AGRUPA pisze:
a ja ustawiam z obciązeniem siebie (odważniki) ustawiam zbieżność na zero i kąty z przodu minimalny megatyw


I tak wlasnie zrobie - dzieki wielkie za rady!
  
 
Cytat:
2005-02-24 14:38:18, BLUE_650 pisze:
Ja chyba z tyłu mam krzywy wachacz poniewaz bo obcieciu sprezyn o 1,5 zwoja zrobił sie ładny negatyw ale na jednytm kole wiekszy i nie wiem co zrobic wymiana wachacza moze skorygowac to podkładkami bo jesli teraz jest krzywo to zabierak chyba nie pracuje dobrze



1.a te podkładki na tylnym zawiechu przy wahaczu maja jakiś wpływ na pochylenie koła bo mi stoi krzywo na serii
2. jak najlepiej ustawiać seryjne zawieszenie tak aby dobrze się jechało i nie darł opon (teraz mam wszystkie koła tak ---/)
  
 
Cytat:
2005-02-24 17:58:33, pawu81 pisze:
I tak wlasnie zrobie - dzieki wielkie za rady!


Pawu, ale jesli ustawiasz pod KJS'y to pamietaj, ze smigasz z pilotem wiec wrzuc podwojne obciazenie
  
 
Cytat:
2005-02-24 14:34:13, kobzacz pisze:
Nom, i...? Skoro ludzie maja tu jakies tuning garage to ja w mojej piwnicy tez moge cos z Wojtasem7 dlubac - stad Tuning Cellar.



Chodzi mi o to, ze ja też działam w piwnicy

A z zawiasem to też mam niezłe jaja - i sam nie zamierzam z tym działać - tył nowe wzmocnione wachacze - przod nowy klepany resor, podstawki alu -10mm... grzeczna gleba, ale chamski negatyw przód mało tego prawe koło chce jechać prosto, a lewe woli w lewo.
Poustawiają to juz sprcjaliści od geometrii, ale jak juz piszecie, to chciałem sie dowiedzieć dokładniej co i w ktorą strone ustwiać, by było miło, bezpiecznie i nie darło oponoooof...
  
 
A jak ja u siebie moge obnizyc nadwozie? mam wszystko seryjne i nie mam kasy na zakup czesci...