Geometria[126] - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-02-24 21:07:15, eLMo126 pisze:
Pawu, ale jesli ustawiasz pod KJS'y to pamietaj, ze smigasz z pilotem wiec wrzuc podwojne obciazenie


Dobrze gadasz - glupio sie przyznac ale nie przyszlo mi do glowy jak kiedys ustawialem, ze na kjocie az taki negatyw sie zrobi. Raczej nie musze mowic jaki to mialo wplyw na jazde po sniegu z letnimi gumami na przodzie Ale doswiadczenie bynajmniej zdobyte
  
 
Cytat:
2005-02-25 00:05:48, eolmint pisze:
A jak ja u siebie moge obnizyc nadwozie? mam wszystko seryjne i nie mam kasy na zakup czesci...



utnij sprężynki, chyba najprościej
  
 
Tylko sciecie? ile? 1 1,5 2 zwoje? cholera go tam wie...nie znam sie (jeszcze)
  
 
Cytat:
2005-02-24 14:38:18, BLUE_650 pisze:
Ja chyba z tyłu mam krzywy wachacz poniewaz bo obcieciu sprezyn o 1,5 zwoja zrobił sie ładny negatyw ale na jednytm kole wiekszy i nie wiem co zrobic wymiana wachacza moze skorygowac to podkładkami bo jesli teraz jest krzywo to zabierak chyba nie pracuje dobrze


Chyba sie nie doczekam odpowiedzi
  
 
Masz prawdopodobnie krzywe sprężyny
trzeba pojechać na geometrię i pomierzyć. Były trzy rodzaje twardości sprężyn. A jeżeli przed obcięciem było oki, to napewno nie wachacz.
  
 
Cytat:
Chyba sie nie doczekam odpowiedzi


Zatarła ci się panewka!!!

a moze najpierw obejżyj wszystkie elementy, pomierz.
ktoś ma ci odpowiedzić nie widząc tego, powodów moze być sporo.
A może obcinałes sprężynę na kolanie (szybki tuning)???
  
 
sprezyna nie była obinana na kolanie wiec scieta jest tak samo jak po drugiej stronie.
krzywo było równiez przed obięciem
  
 
Cytat:
2005-02-25 19:03:59, BLUE_650 pisze:
sprezyna nie była obinana na kolanie wiec scieta jest tak samo jak po drugiej stronie. krzywo było równiez przed obięciem

Nie wyobrażam sobie, jak skrzywiony musiałby być wahacz, żeby były takie efekty...Może któreś z gniazd sprężyny masz rozwalone (te miseczki "w" budzie). A druga sprawa, że jeśli obciąłeś sprężyny bez doginania ich, to mogły się róznie ułożyć...dlatego najpewniej jest, jak są dogięte.
  
 
Cytat:
2005-02-24 22:54:59, Sajmon pisze:
Z zawiasem to też mam niezłe jaja - i sam nie zamierzam z tym działać - tył nowe wzmocnione wachacze - przod nowy klepany resor, podstawki alu -10mm... grzeczna gleba, ale chamski negatyw przód mało tego prawe koło chce jechać prosto, a lewe woli w lewo. Poustawiają to juz sprcjaliści od geometrii, ale jak juz piszecie, to chciałem sie dowiedzieć dokładniej co i w ktorą strone ustwiać, by było miło, bezpiecznie i nie darło oponoooof...




  
 
Pozwolę sobie odświeżyć, bo mam problem w "rajdówce" na śniegu/błocie pośniegowym (na suchym, mokrym i szutrze jest ok).

Przód klepany resor + laga, tył cięte sprężyny, 4xbil po regeneracji - czyli standard.
Tył zbieżny (jeśli dobrze pamiętam) 50 min (czyli niecały 1st)
Przód był ustawiany pod obciążeniem - jest ~0,7 st negatyw i ~1st rozbieżny.

Na takich ustawieniach w ogóle nie da się jeździć po śniegu, bo auto powyżej 60-70km/h zaczyna jechać slalomem. Przed geometrią miałem jeszcze bardziej zbieżny tył i była całkowita porażka.

Z tego co wiem, auta RWD powinny być z tyłu zbieżne (im bliżej 0 tym mniej stabilne auto na prostych), a z przodu rozbieżne (żeby lepiej skręcało), ale może się mylę, a może wina leży w czymś innym?
  
 
a mnie sie wydaje ze dokladnie na odwrót. auto przednionapędowe powinno byc lekko rozbiezne z przodu a nie tylnonapędowe.
  
 
Cytat:
2010-01-02 21:43:06, Poochaty pisze:
a mnie sie wydaje ze dokladnie na odwrót. auto przednionapędowe powinno byc lekko rozbiezne z przodu a nie tylnonapędowe.


wez i sproboj pojezdzic przednionapedowka rozbieżną- w moim odczuciu dramat, w jednym golfie mam na zero i dalej jest mocno nerwowy, drugi ma chyba pol stopnia zbieznie i duzo lepiej sie jezdzi...
  
 
A nie jest czasem tak że gdy ma się przedni napęd to się ustawia przód rozbieżny, a gdy tylny to przód zbieżny ? i chiba o ile dobrze pamiętam i czegoś nie pokręciłem to gdy koła napędowe napędzają to się złażą do środka- w stronę zbieżnych...
  
 
bardzo wiele zalezy od konstrukcji zawieszenia - w golfie tuleje wahaczy dosc mocno sie poddaja z powodu zastosowania specyficznej tulejki kierunkowej - w zwiazku z tym mi sie lepiej jezdzi na calkiem delikatnie zbieznym, w passacie zawieszenie bylo inaczej skonstruowane (b2) i z tego co pamietam super sie prowadzil po ustawieniu zbieznosci na zero - wahacze sie bardzo malo poddawaly silom wynikajacym z napedzania/hamowania kół...
  
 
to w ktora strone skrecaja sie napedzane kola zalezy duzo od innych rzeczy np kata zataczania. Wiec to nie jest regula
  
 
Nie wiem jak w FWD, ale wszystkie poradniki ustawiania geometrii w RWD mówią o zbieżnym tyle i rozbieżnym przodzie.

Wracając do mojego problemu - nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną uciekania tyłu (bo mam wrażenie, że to wina tyłu) samochodu na przemian, raz w jedną, raz w drugą stronę, tak że auto jedzie slalomem? Co prawda w obrębie jednego pasa ruchu, ale generalnie nie da się tak jeździć.
  
 
geometrie z tylu kiedys ustawiales? moze jest cos rozbieznie i nosi go... albo tuleje w wahaczach czy cos
  
 
Geometria ustawiana była 2 tyg temu i z tyłu jest zbieżnie ~1st. Całe zawieszenie było robione i potem sprawdzone na stacji diag. czy nie ma luzów. Jedyny luz jaki mam w tej chwili to na przekładni kierowniczej - mniej więcej 1-2 cm na obwodzie kiery. Mniejszego się nie dało ustawić, bo zaczynały się klinować zęby w przekładni. Ale to chyba nie wina przekładni, bo ciągle mam wrażenie, że to tył ucieka - przynajmniej tak mi podpowiada moja dupa
  
 
może tutaj jest kwestia tego że geometria była robiona bez obciążenia i gdy wsiadają 2 osoby zmienia się ustawienie
  
 
ja w rajdówce mam na 0 wszędzie, jednak ustawiane bez obciążenia.
przy twardszym i niskim zawieszeniu u mnie sie to sprawdza, tak na suchym jak i na mokrym. Na śniegu tez jest ok. Jeśli Ci auto goni po drodze to pewnie masz zbierzny przód i jest to bład. Ma być lekko rozbierzny, czyli jak ustawisz na 0 bez obciążenia to jak wsiądzie ponad 100kg do auta to wtedy powinno być OK.
a co do uciekania tyłu na śniegu to jest normalne jak masz twardziej i niżej. Napęd na tył robi swoje, kup dobre OPONY ZIMOWE albo zainwestuj w kolce