Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-11-09 09:52:44
Olej to i pomyśl raczej o LPG . Wiadomo koszta i takie tam ale za to jak tanio się jeździ |
Janek_125p Miłośnik FSO Fiat 125P Pavulon Team :D | 2005-11-10 02:18:55
o ja kurde bardzo przepraszam. To akurat standard Pytałem się, was o to bo mój braciak cioteczny miał takiego poloneza z 1.6 z małymi przeróbkami jeszcze. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-11-10 13:43:28
nie moglem sie powstrzymac po raz kolejny napisze ze jak sie nie umie jezdzic 2.0 to sie potem takie jaja dzieja z tymi korbowadami |
dr_scott El Nino Tarnowitz O.-S. | 2005-11-11 22:54:58 Skoro wątek jest o silniku 1.4 Rovera, po co porównywać go tutaj z silnikiem 2.0 DOHC Fiata?? Wiadomo, że oba silniki mają swoich zwolenników i przeciwników. Piszcie tu o silniku Rovera, jego wadach i zaletach, swapie, eksploatacji etc.
Jak dla mnie ten silnik to niezla w miare nowoczesna jednostka, w ktorej z niewielkiej pojemnosci uzyskano wysoką moc. Moment obrotowy 127Nm jak i jego charakterystyka pozostawiaja wiele do zyczenia. Silnik stworzony do pracy na wysokich obrotach. Zaletą jest napewno niewielka masa silnika, co wplywa na korzystniejszy rozklad masy na obie osie samochodu. Elektronika tego silnika w przypadku awarii moze rozlozyc niejednego elektromechanika. To samo z awarią mechaniki. Zreszta bylo juz pisane, ze garażowe naprawy nie wchodzą w rachubę. Z tego samego powodu silnik nie nadaje sie takze do uzytkowania w rajdach. Do jazdy codziennej jak najbardziej, bo jest dynamiczny i oszczedny. Podsumowując: - 103KM przy 6000RPM - 127Nm przy 5000RPM!! - duza dynamika, - mala elastycznosc, - stosunkowo niewielka masa, - umiarkowane zuzycie paliwa, - zaawansowana mechanika i elektronika, - drogi czesci zamienne. Osobiscie nie zdecydowalbym sie na swapa tego silnika do 125p, chyba ze mialbym jezdzic serią 1.5. Do swapa potrzebny jest jednak cały polonez 1.4MPI inaczej szkoda zachodu. [ wiadomość edytowana przez: dr_scott dnia 2005-11-11 22:56:39 ] |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-11-12 01:20:42
Teoretycznie tak, bo jak ktos ma wiedze na temat budowy tego silnika, umiejetnosc poslugiwania sie narzedziami oraz narzedzia, poradzi sobie z prostymi rzeczami jak np. uszczelka pod glowica (czesty problem), vide Bocian_S_313. Jednak wiekszosc z nas oraz kowalo-mechanikow przyzwyczajona do topornosci i odpornosci na glupote starych jednostek w prosty sposob potrafi pozbawic taki silniczek zycia... |
AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2005-11-12 18:44:24 nie wiem co zrobili w nowszej wersji tego silnika ale na stronach www.powertrain.com jest wykres przebiegu momentu i jest dosyc plaski duza wartosc tego momentu jest dostepna juz od 3 tys. faktycznie rover ojca ladnie chodzi moze to te kolektory plastykowy ssacy i kielbasy wydechowy |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-11-12 19:44:37 Pytanie lamera - do silnika 1.4 w Poldku jest standardowa skrzynia, więc jakie są szansę, że przy teoretycznej zmianie na silnik z tej serii z większą pojemnością np. 1.8 16V takowy silnik nie zmieli tejże skrzyni. Czy są szanse na połączenie silnika 1.4/1.6/1.8 16V ze skrzynia ze 131/132? Od razu piszę że nie chce takiego czegoś robić, ale chciałbym to wiedzieć na przyszłość. |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-11-12 20:00:04 Teoretycznie ma szansę wytrzymać... ale chyba tylko przy spokojnej jeździe...
(fso 1,6 miało 132Nm) 1,8Si: moc: 88/120/5500 (kW/KM/obr) moment: 166/4000 (Nm/obr) 1,4Si: moc: 76/103/6000 moment: 127/3000 Przyspieszenie (w roverze 200) lepsze o 1,6s (10,7 vs 9,0) a spalanie w mieście różni się o niecały litr (8,2 vs 9,1) dane z Roverki.pl |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-11-12 23:17:08
To niespecjalnie..... będę drążył dalej, gdyż dziwne myśli kotłują się w mej łepetynie. Ponawiam - Czy są szanse na połączenie silnika 1.4/1.6/1.8 16V ze skrzynia ze 131/132? Ta przecież przenosi o wiele większe moce i momenty. |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-11-13 00:21:49
Tak jak maluchowcy, FLANSZA |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-11-13 12:42:07 Tylko skąd by takową wziąść? |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-11-13 13:10:25 A czasm nie jest tak, że bierzemy dzwon od poldrovera i pakujemy do skrzyni 131/132?? |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-11-13 17:51:24
Robi sie na tokarce/frezarce itp z b. grubej blachy(albo z kilku pozniej skreconych razem) cos wlasnie takiego, zeby polaczyc skrzynie z silnikiem, wiec trzeba uwzglednic oba rozstawy srub oraz jej grubosc, zeby dobrze wypadlo sprzeglo i walek sprzeglowy. Gdzies widzialem takie flansze maluchowskie w necie, poszukaj... |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-11-16 12:29:18
W sumie racja. Remont głowicy robiłem pod tzw. gołym niebem a obróbkę głowicy i wymianę zaworu prawie że w domu na dywanie . I jeszcze jedno tak dla pełni jasnści. Ostatnio jak i poprzednio nie padła mi uszczelka ale zawór wydechowy który miał nieprzyjemne spotkanie z tłokiem (niestety przezemnie ). No ale to już inna historia. Wszystkich zainteresowanych moimi przejściami zapraszam do przeczytania tematu Operacja na otwartym sercu czyli remont głowicy w 1,4 16V Rover. No i na koniec kilka słów odnośnie zaawansowania technologicznego tego silnika. Poza prawidłowym dokręceniem wszelakich śrub (kolejność i momenty) praktycznie nic się nie reguluje , czego oczywiście nie można powiedzieć o "innych" silnikach goszczących pod maskami FSO . |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-12-03 12:45:53
Dzwon od lady pasuje tylko do skrzyn z najstarszych 132. Pasuje rowniez do skrzyn 125p/poloneza. tak gwoli wyjasnienia. |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2005-12-15 09:46:09 Koval_stm, jak tam sprawuje sie kant z nowym serduchem? Jezdzi juz? Zapodawaj fotki. |
Koval_stm Miłośnik FSO Fiat 125p ; Fiat 126 ... Warszawa | 2005-12-15 12:09:48 Jeździ
0 - 100 : 11.23 s 400m : 18.2 s - 130 km/h Pomiar zrobiony wczoraj na mokrej nawierzchni. Fotki zapodam jak je od wszystkich znajomych pozgrywam z aparatów. |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2006-04-04 18:59:20 Podobne pytanie, ale nie do 125p, tylko co muszę mieć by wsadzić 1.4 do Plusa. Mam okazję łyknąć za śmieszne pieniądze około 400 zł silnik i skrzynię wraz z mocowaniami do Poldka. Co będe jeszcze potrzebował by wsadzić to do mnie do auta. |