[Silnik] [swap] 1.4 Rover do Fiata 125p - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-11-09 08:45:35, AndrewS pisze:
... z poldka nie zostal wlozony tylko filtr par paliwa musze sie tu kiedys zabrac i do tego, pod maska ciasno


Olej to i pomyśl raczej o LPG . Wiadomo koszta i takie tam ale za to jak tanio się jeździ
  
 
Cytat:
przy otworzeniu go z pilota lampka w srodku sie zapala i ulatwia trafienie do stacyjki



o ja kurde bardzo przepraszam. To akurat standard

Pytałem się, was o to bo mój braciak cioteczny miał takiego poloneza z 1.6 z małymi przeróbkami jeszcze.
  
 
Ja sie zastanawiam nad 1.6 rovera. Mniej kosztuje niz 1.8, latwiej zdobyc. Tylko wlasnie Polonez 1.8 16v jakos tak lepiej brzmi i w ogole... i sie na razie wstrzymuje z decyzja, moze jeszcze dozbieram kasy



[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2005-11-10 11:22:38 ]
  
 
Cytat:
2005-11-08 14:59:45, AndrewS pisze:
, tak sie sklada ze to nie w 1.4 wypadaja korbowody bokiem, musialem to napisac bo pare osob mnie do tego sprowokowalo i zawsze jest tak ze jak ktos zacznie temat o 1.4 to ktos wpiernicza sie z 2.0
spala srednio 8 litrow na 100km przy jezdzie dosc dynamicznej czesto obrotomierz przekracza 4 tys obrotow, jezdze glownie 3/4 miasto, do 160 rozpedza sie w dosc krotkim czasie ostatnio bylem zmuszony jezdzic powoli bo mam szeroki most i przy komplecie osob na pokladzie na nierownosciach przycieraja mi opony o krawedz blotnika, jezdzilem bardzo spokojnie spalanko wyszlo 6,2l/100km tu pozdrawiam wszystkich posiadaczy 2.0


nie moglem sie powstrzymac
po raz kolejny napisze ze jak sie nie umie jezdzic 2.0 to sie potem takie jaja dzieja z tymi korbowadami
  
 
Skoro wątek jest o silniku 1.4 Rovera, po co porównywać go tutaj z silnikiem 2.0 DOHC Fiata?? Wiadomo, że oba silniki mają swoich zwolenników i przeciwników. Piszcie tu o silniku Rovera, jego wadach i zaletach, swapie, eksploatacji etc.

Jak dla mnie ten silnik to niezla w miare nowoczesna jednostka, w ktorej z niewielkiej pojemnosci uzyskano wysoką moc. Moment obrotowy 127Nm jak i jego charakterystyka pozostawiaja wiele do zyczenia. Silnik stworzony do pracy na wysokich obrotach.
Zaletą jest napewno niewielka masa silnika, co wplywa na korzystniejszy rozklad masy na obie osie samochodu.
Elektronika tego silnika w przypadku awarii moze rozlozyc niejednego elektromechanika. To samo z awarią mechaniki. Zreszta bylo juz pisane, ze garażowe naprawy nie wchodzą w rachubę. Z tego samego powodu silnik nie nadaje sie takze do uzytkowania w rajdach. Do jazdy codziennej jak najbardziej, bo jest dynamiczny i oszczedny.

Podsumowując:
- 103KM przy 6000RPM
- 127Nm przy 5000RPM!!
- duza dynamika,
- mala elastycznosc,
- stosunkowo niewielka masa,
- umiarkowane zuzycie paliwa,
- zaawansowana mechanika i elektronika,
- drogi czesci zamienne.

Osobiscie nie zdecydowalbym sie na swapa tego silnika do 125p, chyba ze mialbym jezdzic serią 1.5. Do swapa potrzebny jest jednak cały polonez 1.4MPI inaczej szkoda zachodu.



[ wiadomość edytowana przez: dr_scott dnia 2005-11-11 22:56:39 ]
  
 
Cytat:
2005-11-11 22:54:58, dr_scott pisze:
Zreszta bylo juz pisane, ze garażowe naprawy nie wchodzą w rachubę.



Teoretycznie tak, bo jak ktos ma wiedze na temat budowy tego silnika, umiejetnosc poslugiwania sie narzedziami oraz narzedzia, poradzi sobie z prostymi rzeczami jak np. uszczelka pod glowica (czesty problem), vide Bocian_S_313. Jednak wiekszosc z nas oraz kowalo-mechanikow przyzwyczajona do topornosci i odpornosci na glupote starych jednostek w prosty sposob potrafi pozbawic taki silniczek zycia...
  
 
nie wiem co zrobili w nowszej wersji tego silnika ale na stronach www.powertrain.com jest wykres przebiegu momentu i jest dosyc plaski duza wartosc tego momentu jest dostepna juz od 3 tys. faktycznie rover ojca ladnie chodzi moze to te kolektory plastykowy ssacy i kielbasy wydechowy
  
 
Pytanie lamera - do silnika 1.4 w Poldku jest standardowa skrzynia, więc jakie są szansę, że przy teoretycznej zmianie na silnik z tej serii z większą pojemnością np. 1.8 16V takowy silnik nie zmieli tejże skrzyni. Czy są szanse na połączenie silnika 1.4/1.6/1.8 16V ze skrzynia ze 131/132? Od razu piszę że nie chce takiego czegoś robić, ale chciałbym to wiedzieć na przyszłość.
  
 
Teoretycznie ma szansę wytrzymać... ale chyba tylko przy spokojnej jeździe...

(fso 1,6 miało 132Nm)


1,8Si:
moc: 88/120/5500 (kW/KM/obr)
moment: 166/4000 (Nm/obr)

1,4Si:
moc: 76/103/6000
moment: 127/3000

Przyspieszenie (w roverze 200) lepsze o 1,6s (10,7 vs 9,0) a spalanie w mieście różni się o niecały litr (8,2 vs 9,1)

dane z Roverki.pl
  
 
Cytat:
2005-11-12 20:00:04, Nomad pisze:
Teoretycznie ma szansę wytrzymać... ale chyba tylko przy spokojnej jeździe... fso 1,6 miało 132Nm


To niespecjalnie..... będę drążył dalej, gdyż dziwne myśli kotłują się w mej łepetynie.
Ponawiam - Czy są szanse na połączenie silnika 1.4/1.6/1.8 16V ze skrzynia ze 131/132? Ta przecież przenosi o wiele większe moce i momenty.
  
 
Cytat:
2005-11-12 23:17:08, vazyl pisze:
Czy są szanse na połączenie silnika 1.4/1.6/1.8 16V ze skrzynia ze 131/132?



Tak jak maluchowcy, FLANSZA
  
 
Tylko skąd by takową wziąść?
  
 
A czasm nie jest tak, że bierzemy dzwon od poldrovera i pakujemy do skrzyni 131/132??
  
 
Cytat:
2005-11-13 13:10:25, jose pisze:
A czasm nie jest tak, że bierzemy dzwon od poldrovera i pakujemy do skrzyni 131/132??


Czasem nie. Skrzynie 132 nie sa kompatybilne z dzwonami FSO. Za to do skrzyni 132 pasuje dzwon Lady przenosząc rozrusznik na drugą stronę..
  
 
Cytat:
2005-11-13 12:42:07, vazyl pisze:
Tylko skąd by takową wziąść?



Robi sie na tokarce/frezarce itp z b. grubej blachy(albo z kilku pozniej skreconych razem) cos wlasnie takiego, zeby polaczyc skrzynie z silnikiem, wiec trzeba uwzglednic oba rozstawy srub oraz jej grubosc, zeby dobrze wypadlo sprzeglo i walek sprzeglowy. Gdzies widzialem takie flansze maluchowskie w necie, poszukaj...
  
 
Cytat:
2005-11-11 22:54:58, dr_scott pisze:
...garażowe naprawy nie wchodzą w rachubę...


W sumie racja. Remont głowicy robiłem pod tzw. gołym niebem a obróbkę głowicy i wymianę zaworu prawie że w domu na dywanie .

I jeszcze jedno tak dla pełni jasnści. Ostatnio jak i poprzednio nie padła mi uszczelka ale zawór wydechowy który miał nieprzyjemne spotkanie z tłokiem (niestety przezemnie ). No ale to już inna historia. Wszystkich zainteresowanych moimi przejściami zapraszam do przeczytania tematu Operacja na otwartym sercu czyli remont głowicy w 1,4 16V Rover.


No i na koniec kilka słów odnośnie zaawansowania technologicznego tego silnika. Poza prawidłowym dokręceniem wszelakich śrub (kolejność i momenty) praktycznie nic się nie reguluje , czego oczywiście nie można powiedzieć o "innych" silnikach goszczących pod maskami FSO .
  
 
Cytat:
2005-11-13 13:35:58, Ramzes_II pisze:
Czasem nie. Skrzynie 132 nie sa kompatybilne z dzwonami FSO. Za to do skrzyni 132 pasuje dzwon Lady przenosząc rozrusznik na drugą stronę..



Dzwon od lady pasuje tylko do skrzyn z najstarszych 132. Pasuje rowniez do skrzyn 125p/poloneza. tak gwoli wyjasnienia.
  
 
Koval_stm, jak tam sprawuje sie kant z nowym serduchem? Jezdzi juz? Zapodawaj fotki.
  
 
Jeździ
0 - 100 : 11.23 s
400m : 18.2 s - 130 km/h

Pomiar zrobiony wczoraj na mokrej nawierzchni.

Fotki zapodam jak je od wszystkich znajomych pozgrywam z aparatów.
  
 
Podobne pytanie, ale nie do 125p, tylko co muszę mieć by wsadzić 1.4 do Plusa. Mam okazję łyknąć za śmieszne pieniądze około 400 zł silnik i skrzynię wraz z mocowaniami do Poldka. Co będe jeszcze potrzebował by wsadzić to do mnie do auta.