Hamownia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem tematu o Hamowni będącej w posiadaniu Prezesów...
Nie znalazłem... Jeśli takowy był, to prosze o zablokowanie tematu i ewentualne przesłanie linka do istniejącego.
Pewnie nie tylko ja chciałbym się czegoś dowiedzieć o zasadach działania tego urządzenia, o jego dokładności i o tym jak powstała...
Bardzo prosze Konia i Schwepesa, a także innych, którzy mają jakąś wiedzę na ten temat, o opisanie jej.
Dziękuję i pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2004-07-31 15:25:33 ]
  
 
Moment 2

http://www.extr.rally.pl/moment2/moment.htm

w razie czego walic do mnie.
  
 
Dziękuje
Już przeczytałem, i będę się dalej zagłębiał w lekture, żeby więcej z niej zrozumieć
Pozdrawiam
  
 
Witam!
Fajna zabawka do sprawdzenia czy przeróbka coś dała, czy nie, ale to samo można uzyskać przy pomocy odcinka pomiarowego i stopera.
Pozdrawiam
  
 
Ale ja nie mam przenośnego odcinka pomiarowego
  
 
Cytat:
2004-07-31 20:18:18, Mruk pisze:
Witam!
Fajna zabawka do sprawdzenia czy przeróbka coś dała, czy nie, ale to samo można uzyskać przy pomocy odcinka pomiarowego i stopera.
Pozdrawiam



Jesli na stoperze wylapiesz zmiane ksztaltu charakterystyki spowodowana chociazby przez zmiane ukl wydechowego to naprawde podziwiam, uklad jest dosyc prostym rozwiazaniem aczkolwiek duzo pomaga, mo2 bedzie jeszcze wyposazone w pamiec tak aby pomiary mozna bylo robic bez laptopa a obejrzec je w domu oprocz tego niedlugo powinna byc komercyjna wersja systemu moment5, ktory bedzie o wiele precyzyjniejszym ukladem oraz dajacym o wiele wieksze mozliwosci... tylko wakacje troche psuja bo ciezko zebrac sie do roboty
  
 
Cytat:
2004-07-31 21:11:32, ali_ pisze:
Cytat:
2004-07-31 20:18:18, Mruk pisze:
Witam!
Fajna zabawka do sprawdzenia czy przeróbka coś dała, czy nie, ale to samo można uzyskać przy pomocy odcinka pomiarowego i stopera.
Pozdrawiam



Jesli na stoperze wylapiesz zmiane ksztaltu charakterystyki spowodowana chociazby przez zmiane ukl wydechowego to naprawde podziwiam, uklad jest dosyc prostym rozwiazaniem aczkolwiek duzo pomaga, mo2 bedzie jeszcze wyposazone w pamiec tak aby pomiary mozna bylo robic bez laptopa a obejrzec je w domu oprocz tego niedlugo powinna byc komercyjna wersja systemu moment5, ktory bedzie o wiele precyzyjniejszym ukladem oraz dajacym o wiele wieksze mozliwosci... tylko wakacje troche psuja bo ciezko zebrac sie do roboty



A jakie koszta tego cudeńka??
  
 
mo2 w obecnej wersji kosztuje 500pln , w sklad zestawu wchodzi:
- urzadzenie moment2 (ze zlaczem RS-232)
- kabel zasilajacy z klemami akku
- kabel zasilajacy z wtyczka do gniazda zapalniczki (zasilanie albo jedno albo drugie).
- kabel sygnalowy
- plyta z najnowsza wersja oprogramowania Moment 2
  
 
Ali, rozumiem że to Twój patent, więc już się nie odzywam
  
 
nie moj

ja sam wczesniej lapalem wszystko stoperem na krzakach i tez bylo dobrze... ale tak to jest zupelnie inna robota i mierzenie na odcinku a tym ma sie tak jak mierzenie na kroki i przy uzyciu miary...
Wiem, ze jestem malowiarygodny jako ze mam jakis zwiazek z tym , a pewno i interes w tym , ale jest to zupelnie inna bajka niz stoper o odcinek...
  
 
a moze ma ktoś schemat tego cudeńka ? i moze spiracone oprogramowanie ?
  
 
Witam!
Ali, ani nie neguję Twojej wiarygodności, ani przydatności tego urządzenia. Nie będę się rozpisywał nadmiernie, powiem w skrócie że ja preferuję hamownię silnikową, bo ma najmniejszy błąd, albo odcinek pomiarowy bo on daje obraz całości, natomiast wyjścia pośrednie dają nieco zamazany obraz, ale nie twierdzę że są złe. Uważam że do amatorskiego stosowania jest niezły kompromis.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-08-01 18:26:57, Mruk pisze:
ja preferuję hamownię silnikową, bo ma najmniejszy błąd, albo odcinek pomiarowy bo on daje obraz całości, natomiast wyjścia pośrednie dają nieco zamazany obraz, ale nie twierdzę że są złe.


Z hamownią silnikową są drobne problemy - przede wszystkim praktycznie nie ma do nich dostępu (w okolicach Krakowa taką posiada tylko Godula i może któraś z uczelni), a po drugie wymagają wyjmowania silnika , a po trzecie na kilku takich pomiarach można zbankrutować

A odcinek (rozumiem że nie chodzi o prostą tylko jakiś mini OS) w przypadku osoby która nie ma dobrej techniki jazdy też nie jest idealny, bo ciężko jest dwa razy pojechać odcinek w ten sam sposób. Oczywiście po wstępnym wystrojeniu na hamownii taki odcinek jest potrzebny żeby sprawdzić reakcję na gaz itp. rzeczy których na hamownii się nie sprawdzi..

Dokładność tej hamownii nie jest tak idealna jak silnikowej, szczególnie jak wprowadzane dane nie są dokładne (np. aktualna masa pojazdu) natomiast pozwala sprawdzić skuteczność modyfikacji silnika. Powtarzalność pomiarów jest bardzo dobra (wykresy z dwóch pomiarów przeprowadzonych po sobie się pokrywają) a to pozwala stwierdzić czy dana przeróbka coś poprawiła czy nie i przede wszystkim w którym zakresie obrotów jest poprawa/pogorszenie osiągów.

ps. zapraszam na testy hehehe
  
 
Schwepsiu chciałbyś.... hehehehehehe może jeszcze zdjęcia i rysunki porobić ?
  
 
hamownie silnikowa posiada politechnika krakowska,ale nie wiem jakby wygladalo hamowanie na niej np.silnika maluchowskiego bo hamownia sluzy do hamowania m.in.takich silnikow jak leyland z autobusów podobno przy niektorych starszych silnikach z lady byly problemy bo silnik nie byl w stanie pokonac oporów hamulca ale nie wiem dokladnie bo to tylko opowiesci...
  
 
Mój bur...(czyt. uczelnia) ma hamulców silnikowych chyba z osiem, z czego do jednego jest podłączony silnik ze 126 a będzie podłączony dwusów bazujący na 126, więc sądzę że gdy złożę swój silnik to z udostępnieniem dla mnie stanowiska np. w wakacje nie będzie problemu W końcu nie takie fuchy tam robili z tego co słyszałem
  
 
Mruk: uzytkowales juz roznego rodzaju hamownie, czy tak sobie tylko gdybasz na podstwie wierzen ludowych ?

PS . hamownie silnikowe bardziej sa tworzone pod katem docierania silnikow, ktore nie specjalnie mozna dotrzec na trasie (np z kombajnow) ew jakis zaawansowanych, dlugotrwalych pomiarow, do typowych (powtarzalnych i wiarygodnych) strojen/pomiarow sluza hamownie podwoziowe inercyjne i obciazeniowe.
Moment 2 dziala na takiej samej zasadzie jak hamownia inercyjna.
  
 
to i ja się dopiszę. Jestem absolwentem IPSiSS na PK. W tym instytucie znajduje się kilka hamowni silnikowych (ja pracowałem na trzech). Hamownia silnikowa umożliwia zobrazowanie różnego rodzaju charakterystyk silnika (nie tylko charakterystyki ogólnej!!!). Jest to bardzo dobre narzędzie które pokazuje efekt prac nad silnikiem. Na PK hamowaliśmy również silnik od Malca (na zlecenie gościa który twierdził, że wyciągnął z niego 50KM, niestety silnik się rozleciał w trakcie badań /po naszych ustaleniach i przeliczeniach ustaliliśmy, że silnik osiągał max moc w zakresie tzw drugiej częstości harmonicznej i dlatego wpadł w rezonans i się po prostu roztrzepał a częsciami upiększył całe pomieszczenie hamowni/). A z ciekawostek dodam, że koledzy na tej właśnie hamowni budowali silnik do minisamolotu na bazie silnika z trabanta (w ramach pracy magisterskiej).
Faktem jest że PK posiada również dużą hamownię dla silników do samochodów ciężarowych/autobusów (hamownia znajduje się na ul. Warszawskiej, reszta hamowni umieszczona jest w budynkach WM na Czyżynach/Bud b1 i b1a/). Gdyby ktoś chciał hamować tam silnik trzeba się kontaktować z tamtejszymi pracownikami (np. z Panem dr inż. T.Papugą - to na prawdę fajny facet!!!).
Pozdrawiam
  
 
a co do hamowni "cywilnych". Owszem, jak któryś z Kolegów wspomniał Andrzej Godula ma hamownię silnikową (trochę starą ale pomiary są dokładne /w czasach kiedy pracowałem u niego dorabiana była do niej elektronika/), ma równiez hamownię podwoziową. Wiem również że jest też hamownia podwoziowa w okolicach elektrociepłowni Łęg.
  
 
koło elektrociepłowni to TTC (test tuning center) i tam mają obciążeniówkę MAHA, są jeszcze 2 hamownie w Vtechu w tym jedna 4x4 oraz hamownia inercyjna Vtechu w firmie projectXs

ceny od 100zł wzwyż.