Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2004-08-02 20:16:06 a w bielsku ma mtm podwoziową |
KLOCEK F&F Sympatyk fiat 128 Lublin | 2004-08-02 21:15:21 a co do hamowni to pamiętam że ktoś kiedyś pokazywał skany swoich wykresów i tak sobie myślę że można by zrobić oddzielny temat właśnie z wykresami i opisanymi modyfikacjami , każdy mógł by zobaczyć ile z czego można uzyskać a na czym można stracić ,
co o tym myślicie ?? |
frytol ferrari 126 elegance Płock | 2004-08-02 21:44:39 mial walek z krzywkami ktore mialy zeby jak pila ;] |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2004-08-03 18:43:36 Witam!
Kolego Klon, bardzo dziękujemy za teoretyczne wyjaśnienia, ale żeby to do końca było prawdą, to nie silnik wpadł w rezonans mechaniczny, tylko wał zaczął rezonować po czym pękł, a panowie naukowcy nie podłączyli czujnika stuku na skrzyni korbowej i jak to nasi naukowcy, cieszyli się jak ładnie rozpiepszyło silnik. Przepraszam że się tak pultam o te wywody teoretyczne, ale to nie jest żaden atak personalny na żadnego z kolegów, poprostu próbuję zwrucić uwagę żeby nie przyjmować bezkrytycznie wiedzy książkowej bo bywa zgubna. Jako praktyk pracujący w przemyśle motoryzacyjnym( w przeszłości), wielokrotnie spotykałem się z różnymi opracowaniami przychodzącymi z uczelni, po przeczytaniu których cały dział zastanawiał się co z tym zrobić bo mieliśmy wątpliwości co do stanu świadomości tych ludzi. Myślę więc że nik nie będzie się czuł urażony moimi wywodami, a pozwoli to nam wszystkim podnosić poziom wiedzy na forum, ponieważ ja się tutaj też dowiaduję nowych i ciekawych rzeczy. Pozdrawiam |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2004-08-03 22:05:42 Co do hamowni podwoziowych w okolicy Krakowa to jest jeszcze hamownia u Aleksandra Drogosia w firmie VIGA w Tegoborzu na drodze z Krakowa do N.Sacza. |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-08-04 21:51:20 A ja mam pytanko odnośnie Hamowni o której ten temat jest...
Jaki wpływ na wyniki pomiaru ma stan techniczny instalacji elektrycznej samochodu??? Czy jeśli gdzieś sie masa nie bardzo trzyma, lub są jakieś inne problemy, których nie da sie za bardzo wyczuć, ale jednak są to czy pomiar jest prawdziwy??? |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-08-04 21:52:25 A ja mam pytanko odnośnie Hamowni o której ten temat jest...
Jaki wpływ na wyniki pomiaru ma stan techniczny instalacji elektrycznej samochodu??? Czy jeśli gdzieś sie masa nie bardzo trzyma, lub są jakieś inne problemy, których nie da sie za bardzo wyczuć, ale jednak są to czy pomiar jest prawdziwy??? |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-08-04 21:52:58 A ja mam pytanko odnośnie Hamowni o której ten temat jest...
Jaki wpływ na wyniki pomiaru ma stan techniczny instalacji elektrycznej samochodu??? Czy jeśli gdzieś sie masa nie bardzo trzyma, lub są jakieś inne problemy, których nie da sie za bardzo wyczuć, ale jednak są to czy pomiar jest prawdziwy??? |
ali_ 126p Poznan | 2004-08-04 22:11:55 Mruk: w ogole widze, ze najpierw od pomiaru "na odcinku" teraz odrazu przeskok na silnikowa Czyli jakbys mial zmierzyc dlugosc siatki potrzebnej do oplotowania dzialki zaczalbys na kroki a jak ktos by zwrocil Ci uwage, wzialbys do pracy suwmiarke.
Tak tylko wyjansnie : Hamownie silnikowe, stwazaja spore problemy podczas pomiaru (przedwszystkim trzeba wyciagnac silnik z auta i zamocowac na stanowisku) dalej czy czynnikiem hamujacym jest woda, czy jest to hamulec elektrowirowy, czy nawet trzesz dupa o kolo zamachowe to ma to i tak niewielkie znacznie poniewaz dany element hamujacy jest przymocowany do ramienia ktorego koniec jest oparty na tensometrze ktory mierzy sile nacisku, znajac wszystkie momenty mozemy obliczyc z jaka sila silnik jest hamowany. Analogicznie dzieje sie na podwoziowej hamownii obciazeniowej, a roznica w przypadku hamownii inercyjnej polega na tym, ze jest rozpedzana pewna masa (rolki) ktora ma okreslony moment bezwladnosci i badajach zmiane ich predkosci obrotowej w czasie (czyli takze ich przyspieszenie) mozna obliczyc sile z jaka pojazd je rozpedza... powiesz, ze to niedokladne bo skrzynia opony kola - ZGODA - ale jest to takze druga czesc pomiaru zwana wybiegiem gdzie mierzy sie przyspieszenie (o przeciwnym zwrocie) rolek gdy po doprowadzeniu silnika do maksymalnych obrotow odlacza sie go od reszty napedu i pozwala zatrzymac calej masie wirujacej (w ten sposob mierzy sie moc oporow) ktora po zsumowaniu z moca na kolach daje moc na silniku!!! Wiec jak chcesz to mierz sobie silnik na hamowni silnikowej do strojen w zupelnosci wystarcza hamownia obciazeniowa, a nawet inercyjna... I zaryzykowal bym stwierdzenia, ze nie jedna nowa - nowoczesna hamownia podwoziowa bedzie o wiele dokladniejsza i miala wieksza powtarzalnosc niz te juz bardzo leciwe hamownie silnikowe na politechnikach. Silnikowe maja sens przy skomplikowanych dlugich testach przy tuningu jednak sie tego nie wykorzystuje (no moze poza naszym rodzimym magiem nie cieszacym sie zbytnim uznaniem ludzi ktorzy u niego pojazdy robili ) tak wiec wracajac do tematu... Silnikowe obciazeniowki - dlugotrwale testy/strojenia hamownie podwoziowe - szybki pomiar/strojenie samochodu hamownie przenosne (mo2) - proste i szybcie sciaganie charakterystyki silnika, przydatne w strojeniu na ulicy za bardzo male pieniadze PS. u nas stwierdzenie "wierzenia ludowe" obejmuje magnetyzery zawirowywacze powietrza, leczenie energnia z marsa itp EOT z mojej strony ;> bo to nie forum techniczne nt hamownii |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2004-08-04 22:54:29
Tu nie chodzi o strojenie na prostym odcinku na zasadzie sprawdzania przyspieszeń, tylko na podstawie czasu pokonania jakiegoś odcinka drogi zbliżonego charakterystyką do tego na którym będziemy później startować w zawodach. Jest to moim zdaniem niezbędny element strojenia, zresztą praktycznie każdy zespół rajdowy czy wyścigowy tego typu testy robi mimo że mają dojście do każdego typu hamowni. Na hamowni można zestroić i zbadać samochód przy różnych obciążeniach, różnym otwarciu przepustnicy itp. natomiast nie sprawdzi się czy samochód dobrze reaguje na gaz, czy charakterystyka silnika rzeczywiście odpowiada danemu odcinkowi lub stylowi jazdy kierowcy itp. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2005-03-11 13:01:04 No i doczekałem się dnia kiedy to mój WRC'owy bobek stanął na rolkach... Było pięknie do chwili gdy wykres mocy zaczoł spadać zbyt szybko Ostatecznie moc wuniosła 31,2 PS/5055 a moment 51.6Nm/2690.....Skany pojawią się później;] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-03-11 14:06:18 nie martw sie,chociaz masz troche wyzszy moment niz seryjny. |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2005-03-11 14:29:43 No jak na maluszka to chyba całkiem nieźle |
wojtas7 F&F Wolny Słuchacz :) suzuki swift gti Wrocław | 2005-03-11 14:38:28 a co masz zrobione w silniku? |