Zabezpieczenie podwozia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak dobrze zabezpieczyć maluszka przed nadejściem zimy? We wlasnym zakresie, nie liczac na pomoc drogich specjalistow.
  
 
Kupić 5kg Bitex'u i załatwić kanał. Ubrać się w jakiś kombinezon roboczy i dobrą czapkę, zaopatrzyć w pędzel taki, żeby wszędzie się dostać od spodu i do dzieła!
  
 
a ja bitexu nie polecam. nie jest elastyczny tworzy sie z niego twarda skorupa ktora lubi pekac. wchodzi wtedy tam woda a nastepne rdza żre autko, mialem juz kilka takich przypadkow gdzie podloga byla super zakonserwowana a po zdarciu bitexu ukazywaly sie dziury.
ja moge polecic "Środek do konserwacji" firmy NOVOL jest to srodek na bazie zywic. dostepny w 3 kolorach szary czarny i bialy mozna nakladac go pedzlem a takze pistoletem. puszka litrowa kosztuje okolo 14zl. na malucha 2 puszki powinny wystarczyc.
do profilow kup sobie fluidol w spreyu.
a reszta tak jak mowil piter20 zalatwic kanal dobrze sie ubrac, i malowac
  
 
ja kupilem 5kg auto smaru podobno strasznie smierdzi dlugo
  
 
Witam!Mam takie pytanie i wy tu długo siedzicie w tych tematach to może mi pomożecie!
Lało mi się do autka,ale juz sie uporałem z tym!Lecz mam teraz troszke całą podłoge i wykładzinke mokrą! Wykładzinka poszła na suszenie, a podłoga(wewnątrz auta) wymaga renowacji...
Pozdzierałem troche tego i owego szlifierką, szczotką drucianą, to co było dziurawe załatałem ,spód auta zabezpieczyłem jakimś czeskim specyfikiem.
Ale została podłoga wewnątrz auta!!....czym taka podłoge zabezpieczyć żeby było GIT, żeby nie śmierdziało w samochodzie?
Piszecie tu o wielu środkach konserwujących....
co polecacie????
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-07 18:20:55, Tomasz1023 pisze:
Pozdzierałem troche tego i owego szlifierką, szczotką drucianą, to co było dziurawe załatałem ,spód auta zabezpieczyłem jakimś czeskim specyfikiem. Ale została podłoga wewnątrz auta!!....czym taka podłoge zabezpieczyć żeby było GIT,



Kilka razy robiłem w ten sposób: oczyszczone miejsca dobrze odtłuścić rozpuszczalnikiem. następnie kładłem dwie warstwy podkładu samochodowego i na koniec podkład zmieszany 1:1 z lakierem akrylowym. Jak dotąd nie było problemu a niektóre auta jeżdżą już kilka lat z takim zabezpieczeniem.
  
 
Hmmm ... należy w środku też zabezpieczyć najpierw jakimś odrdzewiaczem, a potem ... powiedzmy Minią, pastą na spawy i bitgumą .... no coś w tym stylu.
  
 
Cytat:
2004-08-13 09:38:21, PG pisze:
a ja bitexu nie polecam. nie jest elastyczny tworzy sie z niego twarda skorupa ktora lubi pekac. wchodzi wtedy tam woda a nastepne rdza żre autko, mialem juz kilka takich przypadkow gdzie podloga byla super zakonserwowana a po zdarciu bitexu ukazywaly sie dziury. ja moge polecic "Środek do konserwacji" firmy NOVOL jest to srodek na bazie zywic. dostepny w 3 kolorach szary czarny i bialy mozna nakladac go pedzlem a takze pistoletem. puszka litrowa kosztuje okolo 14zl. na malucha 2 puszki powinny wystarczyc. do profilow kup sobie fluidol w spreyu. a reszta tak jak mowil piter20 zalatwic kanal dobrze sie ubrac, i malowac



no skoro na malucha dwie puszki to ile by wyszło na Poloneza? 5 puszek???
  
 
A w tym się zgodzę z PG, bitex to kaszana. Powłoka musi być elastyczna całkowicie, żeby dobrze się "czuło" podwozie. Na Poloneza 3-4 ??
  
 
Cytat:
2005-02-02 21:39:53, moch pisze:
A w tym się zgodzę z PG, bitex to kaszana. Powłoka musi być elastyczna całkowicie, żeby dobrze się "czuło" podwozie. Na Poloneza 3-4 ??


na dfa zeszlo mi 3 albo 4 puchy nie pamietam dokladnie ale jakos tak. (malowalem pedzlem )
  
 
bitex tak jak i auto smar jest do bani, szczegolnie jak naniesiesz go na lekko zardzewiala lub oczyszczona powierzchnie, rdza wychodzi pod nim sprawdzone u siebie. ale pomysl kolegi z nowolem sprawdze, czy mozna go nanosic na gola blache czy nie?
  
 
Cytat:
2005-02-08 13:37:25, Toms pisze:
bitex tak jak i auto smar jest do bani, szczegolnie jak naniesiesz go na lekko zardzewiala lub oczyszczona powierzchnie, rdza wychodzi pod nim sprawdzone u siebie. ale pomysl kolegi z nowolem sprawdze, czy mozna go nanosic na gola blache czy nie?


ja nim malowalem blache i do tej pory jest ok
  
 
Cytat:
2005-02-08 14:23:42, PG pisze:
ja nim malowalem blache i do tej pory jest ok



gdzie polecacie kupić novol w krakowie

w najblizszym czasie auto idzie do obspawania czy potraktowac spawy jaki środek na nie będzie najlepszy ???

czym pozbyc sie starej konserwacji , chodzi tu o powłoke bitexu i nie wiadomo czego jeszcze ???
  
 
Cytat:
2005-03-12 12:52:59, lukaszc pisze:
gdzie polecacie kupić novol w krakowie w najblizszym czasie auto idzie do obspawania czy potraktowac spawy jaki środek na nie będzie najlepszy ??? czym pozbyc sie starej konserwacji , chodzi tu o powłoke bitexu i nie wiadomo czego jeszcze ???



lukasz ja kupowalem w DHO ale niestaty nie ma go juz:/ a mysle ze castorama bedzie droga strasznie:/:/ mozesz poszukac w jakis sklepach z lakierami. a najlepiej w hurtowni kolo placu imbramowskiego tam raczej napewno bedzie.
co do spawow to jest taki srodek tyle ze nie pamietam nazwy
zeby zedrzec cala warste bitexu to chyba najlepsze by bylo piaskowanie. ewentualnie proboj jakas szpachelka powinien schodzic. wiertara + szczota druciana tak samo.

  
 
Witam panow! Jestem uzytkownikiem opla corsy B z 1996. Dzis ogladalem podwozie i dostrzeglem ognisko rdzy pod progiem! Mysle to potraktowac Brunoxem Epoxy. Mam jednak pytanko co po Brunoxie? Novol, Tectyl190, Tectyl Bodysafe czy moze cos innego? Aha i jeszcze jedna sprawa kiedy i czym odtluscic - przed Brunoxem czo po Brunoxie? No i czy w ogole warto wykonywac taka operacje?(ognisko rdzy jest niewielkie) Prosze o jakies wskazowki.

[ wiadomość edytowana przez: dodosman dnia 2005-06-04 19:46:16 ]
  
 
Cytat:
2005-06-04 19:45:04, dodosman pisze:
Witam panow! Jestem uzytkownikiem opla corsy B z 1996. Dzis ogladalem podwozie i dostrzeglem ognisko rdzy pod progiem! Mysle to potraktowac Brunoxem Epoxy. Mam jednak pytanko co po Brunoxie? Novol, Tectyl190, Tectyl Bodysafe czy moze cos innego? Aha i jeszcze jedna sprawa kiedy i czym odtluscic - przed Brunoxem czo po Brunoxie? No i czy w ogole warto wykonywac taka operacje?(ognisko rdzy jest niewielkie) Prosze o jakies wskazowki. [ wiadomość edytowana przez: dodosman dnia 2005-06-04 19:46:16 ]


miejsce skorodowane dokladnie oczysc a potem odtlusc benzyna ekstrakcyjna. nastepnie pomaluj brunoxem.
a na to jakies cos do konserwacji. ja uzywam novola i trzyba sie bardzo dobrze.
  
 
Witam ostatnio znalazłem w progu małą dziurke ok 2mm, chce oczyscic to miejsce i narazie zakleic zywicą a nastepnie zabezpieczyc próg nadkola i podwozie( ogladałem nie ma dziur ale jest poobcierane w kilku miejscach) Bede to robił pierwszy raz w życiu, nie mam dojścia do zadnego kompresora więc bede zabezpieczał pedzlem. Nie wiem czym zabezpieczyc to podwozie(mam Hydrobit D-2M produkcji ORLEN Asfalt) ale nie wiem czy bedzie dobre. Może mi ktos poradzi i podpowie jak i czym to zrobić oraz ile czasu trzeba odczekac po nałozeniu zabezpieczenia by normalnie korzystac z auta.
  
 
dajcie spokój z BITEX-em to wielkie G... ja konserwuje "barankiem" a krawędzie natkoli smaru ję gorącym smarem działowym i sprawdza się w 100%
  
 
ja wymieniam całe progi i bede naprawiał podłoge (duzo dziur)
progi mam gotowe ale co z podłągą? jaką blache polecacie i czym zabezpieczyc? Ile kosztuje ten brunox? Jak zabezpieczyc spawy?
  
 
Słuchajcie możecie mnie wyśmiać- nic nie szkodzi. Powiem wam jedno odkryłem naprawdę piękny sposób konserwacji podwozia, no może nie ja tylko sąsiad który robi już auta od 30 lat. Najpierw dokładnie czyścicie spód auta, następnie po odtłuszczeniu pryskacie minią. Teraz tą minie malujecie FARBĄ OLEJNĄ (taką po 7zł za litr) kolor obojętny, możecie do tego celu użyć jakiś starszych które wam zostały. Jak Olejna wyschnie tworzy się piękna mocna warstwa którą pokrywacie bitexem lub innym podobnym środkiem. Pozdrawiam