Cewka zaplonowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko jakie sa objawy uszkodzenia cewki zaplonowej? lub czesciowego uszkodzenia? dzieja mi sie dziwne rzeczy, moj hultaj niezbyt chce pracowac na benzynce woli gaz ale nie w tym rzecz na 1 i 2 cylindrze swiece maja ciemno- brazowy kolor natomiast na 3 i 4 sa bielutkie, mozna by nawet powiedziec ze sa pokryte biala porcelana,niewiem czy to normalne , watpie prawde mowiac .Podejrzewam cewke zaplonowa moze ktos mial podobny problem?albo ma jakies pojecie co to moze byc? pytam bo nie mialem nigdy do czynienia z tego rodzaju cewka z tego co widzialem idzie tam wtyczka z dwoma przewodami oraz jeden plusowy przewod ze stacyjki.pozdrawiam.
  
 
Uszkodzenie cewki zapłonowej miałoby wpływ na wygląd wszystkich świec, te objawy sa spowodowane zużyciem świec lub przewodów zapłonowych.
  
 
Niewiem ile w tym prawdy ale kolega mowil mi cos takiego ,ze te cewki sa jakby podwojne dlatego tyle przewodow do nich dochodzi.Tzn dwa uzwojeniua pierwotne i dwa wtorne.moze jedno jest odpowiedzialne za dwa i drugie za dwa cylindry?ale to sa tylko moje domysly?
  
 
Cytat:
na 1 i 2 cylindrze swiece maja ciemno- brazowy kolor natomiast na 3 i 4 sa bielutkie, mozna by nawet powiedziec ze sa pokryte biala porcelana,niewiem czy to normalne



Tak się zastanawiam nad tym i przyszło mi do głowy by sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza, może masz wewnątrz kopułki przeskok wtórnej iskry pomiędzy stykami na 1 i 2 świecę.
  
 
Wiesz co warto sprawdzic.Moze byc. Jutro to sprawdze bo dzis juz ciemno.Dzieki.pozdrawiam.
  
 
Po piatkowej burzy mam problemy z uruchomieniem samochodu odpala za 5-6 razem wczesniej od dotyku.Na przewodzie wychodzacym z cewki pojawia sie iskra,jak sprawdzic cewke?moze to ona ?
  
 
zapomnialem dopisac palec i kopulka sa nowe wiec to wykluczam.pozdrawiam
  
 
Dziął to tak 2 cewki - każda na 2 cylindry. Można sprawdzić opornośc uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewek (nie zapomnij odłączyć ich zasilania)

ponizej masz link do strony gdzi eodrobine jest informacji na temat -o zapłonie innych cudach -



W uzupełnieniu - jak byś miał problem z cewką lub zapłonem to na gazie powinny być stzrały .... jeśłi nie ma i na gazie jest lepiej to moze coś w okolicach ukłądu zasilania ....

[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2004-08-25 15:12:50 ]
  
 
Cewka jest jedna, tylko podwojna
Z kazdego uzwojenia idzie prad na 2 cylindry w takiej kolejnosci : 1-4-3-2 (liczac cylindry od strony rozrzadu, a na cewce od strony kabiny) czyli z pierwszego gniazda cewki od strony kabiny na 1 cylinder, z drugiego na 4 cylinder.
Cewke mozna spokojnie reperowac (samodzielnie), chociaz przy gazie radzilbym wymienic, jesli to oczywiscie ona powoduje klopoty.
Jeszcze zadam, moze glupie ale zawsze, pytanie: jak tam stan przewodow WN?Czy byly wymieniane?
Takie sa moje odczucia na podstawie doswiadczen z accentem.
Pozdrawiam
  
 
Sorki ze tak pozno odpisuje ale dopiero dzis wrocilem z wakacji .Przewody sa nowe.A na gazie faktycznie sa strzaly ale tylko przy odpalaniu.Dzieki za linki sprobuje sprawdzic ta cewke.Pozdrawiam.
  
 
Witam ,hultaj wreszcie chodzi jak nalezy przyczyna nie byla cewka ,po wizycie w warsztacie dostalem podpowiedz zeby podlozyc cewke od innego nawet samochodu ,wazne zeby cewka byla od elektronika, wszystkie maja podobne parametry,przelozylem cewke od twingo rodzicow ,i zadnej poprawy nie zauwazylem.Wiec podejrzenie cewki bylo nie trafne.Zmniejszylem przerwy na swiecach z 1,1 na 0,7 bo dowiedzialem sie ze taki odstep jest wymagany i nienalezy sugerowac sie danymi dotyczacymi benzyny.Po tych zabiegach autko zaczelo chetniej odpalac.Dzis troszki pojezdzilem bylem u dwoch elektrykow samochodowych i obaj uznali ze niema co grzebac ,ajwidoczniej cos mi zamoklo podczas burzy i nalezy sie cieszyc bo to cud ze sam sie naprawil.Zauwazylem ze chetniej wkreca sie teraz na obroty,pali od dotkniecia,wiec faktycznie moze coz zamoklo. Dzieki za rady . Pozdrawiam.