Gdzie jest silnik krokowy w 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Niezmiernie mnie ciekawi gdzie do cholery jest ten silnik krokowy(dokładnie), wiem że gdzieś przy wtrysku.Da radę dobrać się do niego bez wchodzenia do kanalu, jeżeli wyczyszczę go to poprawi mi sie dynamika samochodu?Gaśnie mi po odpaleniu pisałem kiedyś o tym no i miałem przeczyścić silnik ale nie wiem gdzie jest.Czym to czyścić, jak rozebrać żeby czegoś nie spieprzyć. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju porady.To chyba steruje powietrzem-mam racje
  
 
Witam.

Silnik krokowy, jest (mówiąc wprost) bezpośrednim regulatorem wolnych obrotów, czy jak kto woli - regulatorem obrotów biegu jałowego.

Sterowany nie jest powietrzem, choć ma z nim pewien związek. Za sterowanie silnika krokowego, odpowiedzialna jest centralka (komputer) ECU, który na podstawie odczytów z różnorakich czujników ustala liczbę "kroków" owego silniczka, co steruje ilością przepływającego przez przepustnice powietrza, gdy ta jest zamknięta, czyli wówczas, gdy nie wciskasz pedału gazu.
Stąd m.in. silniczek krokowy ściśle współpracuje z tzw. czujnikiem położenia przepustnicy.

Jeśli chodzi o jego lokalizację w jednostce 1,5, będziesz zmuszony odkręcić przepustnicę, a od niej cały ukł. dolotowy w kierunku puszki filtra powietrza.

Owy silniczek znajduje się na obudowie przepustnicy, o ile dobrze pamietam na jej dolnej (patrząc z perspektywy zmontowanego silnika) części.

Jeśli natomiast chodzi o czyszczenie ww. urządzenia, to musisz pamiętać, że silniczek jest nierozbieralny, a czyszczenie zamontowanego w nim trzpienia, który właśnie reguluje masowy przepływ powietrza - to tzw. naprawa doraźna.
Niestety, silniczek ten, podobnie jak i inne elementy samochodu, jest częścią eksploatacyjną, którą po pewnym czasie (przebiegu) nalezy wymienić.

Jeśli jednak masz zamiar go przeczyścić, użyj do tego celu niestrzepiacej się szmatki, oraz jakiegoś środka czyszcząco - smarującego, jak np. WD- 40 czy jednego z szerokiej palety środków firmy Wurth.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
no ale z dynamika nie widze zwiazku..przeczyszczenie czy wymina poprawi stabilnosc pracy na biegu jalowy i tyle
  
 
Cytat:
2004-08-25 21:13:50, SpeedR pisze:
[...]
Niestety, silniczek ten, podobnie jak i inne elementy samochodu, jest częścią eksploatacyjną, którą po pewnym czasie (przebiegu) nalezy wymienić.
[...]




Wg mnie silniczek krokowy przy normalnej eksploatacji powinien wytrzymać tyle co cały silnik. Dlaczego miałby się on zużywać wcześniej niż np. silnik dmuchawy czy wycieraczek?
Silniczek ulega zabrudzeniu syfem nadlatującym z odmy.
A przy jego czyszczeniu trzeba uważać, aby nie wywierać nacisku na głowicę zaworu, tzn. nie próbować wciskać czy wyciągać tego grzybka z korpusu silniczka. Do czyszczenia najlepiej chyba użyć jakiegoś specyfiku rozpuszczającego oleje, np. benzyny ekstrakcyjnej.
No i należy przeczyścić kanał bocznikowy (ten, który jest zamykany przez zawór silnika krokowego) A żeby to zrobić dokładnie trzeba wymontować cały zespół przepustnicy. NIektórzy proponują również psikanie preparatem do czyszczenia gaźników w zakamarki przepustnicy (oczywiście od wewnątrz) - ale nie wiem jak to zdaje egzamin.
  
 
Dzięki panowie za porady, przy nadmiarze wolnego czasu napewno się tym zajmę, podejrzewam, że pochłonie mi to dluższą chwilkę.
  
 
Mi zajeło to jakieś 2godz.
Tylko Uwaga żeby odkręcić silniczek potrzeba śrubokręt z końcówką typu "gwiazdka"
Bynajmniej u mnie tak bylo.
Ale jak montowałem to zmianiłem na zwykle.