Kontrolki na desce rozdzielczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka
Mój poldi to Atu Plus wielopunktowy wtrysk i LPG.
Problemik - od nowego był taki myk że jak sobie stałem na swiatlach, samochod chodził na wolnych obrotach i jak nacisnąłem stop to kontrolki na desce i podswietlenie zegarow delikatnie przygasały. Wydawało mi sie ze tak musi byc z racji na wiekszy pobor pradu. Dzialo sie to jednak chyba tylko przy wciskaniu stopu.
Teraz jednak po 3 latach uzytkowania zauwazylem ze jak wlaczam kierunkowskaz to kontrolki w trakcie zapalania sie kierunku tez delikatnie przygasaja.
Czy to normalne? Kurcze nie jestem pewnien, bo moze tego wczesniej nie zauwazylem i teraz wydaje mi sie ze kontrolki przygasaja. Moze jednak tak powinno byc? A jak nie to co moze byc przyczyną?

pozdrowka

unky
  
 
U MNIE TEŻ PRZYGASAJĄ kontrolik podczas hamowania - przypuszczam ,że gdy daje kierunek też )) jakoswcześniej na te kierunki nie zwróciłem uwagi..
przygasanie zwiazane jest z dużym poborem energii jakie potrzebują kierunki...i to normalne...
no chyba że pada ci już aku...i te przygasanie jest babbbardzo mocne
  
 
Pada aku albo cos z ladowaniem jest nie tak (szczotki alternatora, regulator napiecia ladowania)
  
 
AKu raczej nie pada bo jest nówka.
I na aktulanych dużych mrozach odpla w zasadzie po dotknięciu kluczykiem.

pozdrówka

unky
  
 
Zjawisko to występuje również w DF-ach. Mniw to nigdy nie przeszkadzało - przeciwnie wiedziałem, że mi się STOP z tyłu świeci. Myślę, że wywołane jest to pogorszeniem się kontaktu na złączkach.
  
 
Sprawdź kostkę przy stacyjce miałem podobny przypadek. Wymieniłem kostkę stacyjki i pomogło
  
 
Te objawy są normalne, im pojazd starszy tym bardziej zauważalne (pogarsza się jakość połączeń elektrycznych, słaba masa itp). Zauważcie, że to przygasanie dotyczy szczególnie obwodów nie zawierających przekaźników - w moim DF kierunkowskazy, stop, sygnał dźwiękowy, światła pozycyjne. Korci mnie żeby zaopatrzyć te obwody w przekaźniki ale to troche zabawy. Z drugiej strony czyszczenie kabelków z nalotów, poprawienie złącz elektrycznych to też niezła zabawa ale skutek też powinien być.
  
 
U nie w Caro'96 na szczęście nie występują takie objawy. wydaje mi się że to może być związane z masą. Ostatnio stałem za plusikiem na światłach i jak miał wciśniety stop i włączył kierunek to stopy mu przygasały.
  
 
Witam
Myślę, że nie masz się czym przejmować. Ja mam C+ GSI+lpg 99r i mam dokładnie to samo. Nie uważam tego za jakąś wielką usterkę. Polonez pedały też ma za blisko siedzenia i trzeba nogi podkurczać i jakoś nikt się tym nie przejmuje. Po prostu WYLUZUJ.
  
 
Cytat:
2002-12-24 10:16:31, unky pisze:
Hejka
Mój poldi to Atu Plus wielopunktowy wtrysk i LPG.
Problemik - od nowego był taki myk że jak sobie stałem na swiatlach, samochod chodził na wolnych obrotach i jak nacisnąłem stop to kontrolki na desce i podswietlenie zegarow delikatnie przygasały. Wydawało mi sie ze tak musi byc z racji na wiekszy pobor pradu. Dzialo sie to jednak chyba tylko przy wciskaniu stopu.
Teraz jednak po 3 latach uzytkowania zauwazylem ze jak wlaczam kierunkowskaz to kontrolki w trakcie zapalania sie kierunku tez delikatnie przygasaja.
Czy to normalne? Kurcze nie jestem pewnien, bo moze tego wczesniej nie zauwazylem i teraz wydaje mi sie ze kontrolki przygasaja. Moze jednak tak powinno byc? A jak nie to co moze byc przyczyną?

pozdrowka

unky



Masz kiepskie połączenia masy w autku. A jest ich mnogo
  
 
Chciałem zakładać nowy post, ale znalazł sie taki co mnie interesuje, natomiast nic w nim interesującego nie znalazłem, wszyscy odpowiadają może to, może tamto. ja potrzebyje konkretnej odpowiedzi, bo u mnie dzieje się to samo w plusie, ale auto ma 3 lata więc diagnoza ze im starsze tym mocniej odpada. Pomóżcie, bo elektryki usmażyć nie mam zamiaru. Dzieje sie tylko tak przy stopie i kierunkach, klakson odpada, bo jest od tira i na przekaźniku bo inaczej by sie styki popaliły.
  
 
Witam mam pytanie bo dostalem do wymiany alternatora poloneza z 1997 i swieci sie kontrolka i niewiem od czego kontrolka ta znajduje sie nad kontrolką od ręcznego prosze o pomoc jesli by ktos wiedzial i odpisal byl bnym wdzieczny
  
 
nad kontrolką od ręcznego jest standardowa kontrolka za słabego ładowania .. nie wiem co tu nie wiedziec jak nawet rysunek przedstawia akumulator
  
 
no rysunek przedstawia okrąg w tym modelu i mi to nieprzypomina akumulatora ,a po
za
tym dzieki za info dzieki i pozdrawaim qde ale sygnaturka podobna do alternatora

[ wiadomość edytowana przez: musel dnia 2004-08-09 23:25:08 ]
  
 
Cytat:
2004-08-09 23:17:05, MUSEL pisze:
no rysunek przedstawia okrąg w tym modelu i mi to nieprzypomina akumulatora ,a po
za
tym dzieki za info dzieki i pozdrawaim qde ale sygnaturka podobna do alternatora

[ wiadomość edytowana przez: musel dnia 2004-08-09 23:25:08 ]



Jeżeli jest w tym okregu wykrzyknik to pewnie brakuje płynu hamulcowego
  
 
wlasnie jak zobzcywm ze sie wlączyla nienna mi kontrolka to sprawdzilem plyn hamulcowy ale kontrolka jest okragla i bez wykrzyknika.
  
 
dokładnie, jeśli to ta okrągła bez wykrzyknika to od zużycia przednich klocków tylko kolego MUSEL znajduje sie ona nie nad kontrolka ręcznego tylko nad kontrolka płynu hamulcowego jeśli chodzi o ścisłość, bo nad kontrolką ręcznego jest właśnie kontrolka ładowania ..
  
 
Szanowni!

Prośba o pomoc! Poldek koleżanki z pracy zwany pieszczotliwie "krokodylkiem" niedomaga. Padły wszystkie wskaźniki w desce rozdzielczej- tzn- kontrolki wszystkie świecą, ale nie działa obrotomierz, wskaźnik paliwa, ciśnienia oleju, temperatury. Maszyna to Caro 94. Macie jakieś sugestie?

Dzięki w imieniu Kaśki i jej krokodylka

PZDR
Maciej
  
 
A bezpiecznik sie zaden nie przepalil? U mnie bylo tak samo i do tego jeszcze nie dzialaly swiatla stop a przyczyna byl przepalony bezpiecznik Jezeli bezpiecznik bedzie sie przepalal to sprawdz czy wlacznik stopow nie robi zwarcia /jest przy osi padalu hamulca
  
 
Nie podałeś rodzaju silnika (GLI?)
W swojej praktyce miałem dwa razy podobne objawy.
1. Nawalało ładowanie i komp. włączał tryb awaryjny (gasły zegary itd).
2. W stacyjce nawaliły styki i poruszając kluczykiem i dociskając go dojechałem z trasy do domu (ponad 100 km).

Powodzenia