TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem tu nowy ale nie tak do końca kiedyś byłem członkiem klubu jezdziłem wtedy xr3i cabrio może ktoś ze starych wymiataczy forum mnie jeszcze pamięta potem zmieniłem samochód na inny teraz znów chciałbym kupić escorta ale TD 90KM. z 1996-98r. (NIe wiem czy byłi inne dt ) Teraz mam do was pytanko co sądzicie o takim silniku? Ile taki silniczek pali po mieście (kraków) ile na trasie ? jaki jest koszt utrzymania takiego samochodu ? i na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? A może lepiej kupić zeteca i założyć gaz? wiem ze zwolenników gazu jest tyle samo co przeciwników ale czekam na wasze opinie.

Pozdrawiam
Alister
  
 
Witaj.
Jest jeszcze wersja 70KM bez intercoolera.
  
 
Cytat:
2004-12-13 15:09:01, Alister1 pisze:
A może lepiej kupić zeteca i założyć gaz? wiem ze zwolenników gazu jest tyle samo co przeciwników ale czekam na wasze opinie.



Nie wiem jak to jest z essim TD. Ale ja również chciałem założyć gaz do mojego ZETEC 1.6 16v (99 rocznik) i kilka firm mi odradziło. Raz, że plastik kolektor (czyli cza dać sekwencję), a dwa, że ponoć głowica w ZETECu dostaje po dupce i nie warto zakładać gazy, bo szybko padnie. Ponoć jedyną szansą jest założenie sekwencji ale z wtryskiem w fazie ciekłej, czy coś takiego (ta najnowsza generacja), ale to już jest koszt 8.000 pln.

Sam już nie wiem, jak to z tym gazem jest. Czy mam zakładać, czy nie. Borykam się jak kobieta - Chciałbym, a boję się .
  
 
Spoko dzieki za szybką odpowiedz.

Napiszcie cos o tych TD 90km bo taki właśnie chce kupić.
  
 
Wiele razy było wałkowane, ale ok, coś napiszę
Spalanie od 5 na trasie do 7 zimą w mieście, do 100 km/h zabiera się w coś około 11 s., na V biegu 80-120 km/h też około 11-12 sekund, wrzucasz V bieg i pół Polski jedziesz bez zmiany biegu
Silnik jest głośny, szczególnie zimą zaraz po odpaleniu sąsiedzi wiedzą, że to Ty, ale nikt Ci go nie ukradnie odpalając na krótko, bo obudzi pół osiedla
Ja nie zamieniłbym go na benzynkę, bo się do niego bardzo przyzwyczaiłem i klekot zimnego silnika mi nie przeszkadza. A na trasie można poszaleć, bo nigdy nie zabraknie mu mocy do wyprzedzania (oczywiście w rozsądnych prędkościach). Pilnować trzeba paska rozrządu, lać dobry olej i dobrą ropę. Kupując sprawdź (jeśli się uda) stan akumulatora, wtryskiwaczy i kompresję w cylindrach. Jeśli dba się o ten samochód to naprawdę z silnikiem nie ma żadnych problemów, nawet zimą. Warunek - sprawny aku, nie lejące wtryski, dobra ropa + jakiś markowy dodatek, półmineralny olej (albo syntetyk, raczej nie mineralny, bo zimą za bardzo gęstnieje) i możesz spod świateł stawać z niejednym pewniakiem
  
 
Co do ścigania, to za krótka jest 1 i 2 Wszystko inne, co napisałeś, jest prawdą Bardzo dobrze dobrany silnik do tego auta, jest naprawdę oszczędny (jak na dość starą konstrukcję), w moim przypadku zmusić go do tego, żeby spalił więcej, niż 7lON/100km, to rzecz prawie przekraczająca moje zdolności. Przy jeździe na trasie do 150km/h (z Częstochowy do Wa-wy, którą raz w miesiącu robię) spala mi... niecałe 6lON/100km... Minimalne zanotowane przeze mnie spalanie, to przejechanie 267km na 13lON, niecałe 4.9lON/100km. Awaryjność - niestety w moim przypadku chyba ponadprzeciętna, ale to wszystko przez turbinę i duuużo oleju, który wpompowała do cylindrów... Gdyby nie to, byłoby ekstra...
  
 
Cytat:
2004-12-13 15:13:06, KriSSo pisze:
Nie wiem jak to jest z essim TD. Ale ja również chciałem założyć gaz do mojego ZETEC 1.6 16v (99 rocznik) i kilka firm mi odradziło. Raz, że plastik kolektor (czyli cza dać sekwencję), a dwa, że ponoć głowica w ZETECu dostaje po dupce i nie warto zakładać gazy, bo szybko padnie. Ponoć jedyną szansą jest założenie sekwencji ale z wtryskiem w fazie ciekłej, czy coś takiego (ta najnowsza generacja), ale to już jest koszt 8.000 pln. Sam już nie wiem, jak to z tym gazem jest. Czy mam zakładać, czy nie. Borykam się jak kobieta - Chciałbym, a boję się .



głowice się niszczą ale w Focusach (inna technologia produkcji). Micab pisał że na gazie zrobił 100kkm, ja mam sekwencję i zrobiłem 47kkm.
Najważniejsze jest jaką instalkę włożysz, SGI są różne, ja akurat trafiłem na ta dobrą. Chociaż znajomy miał załozoną sekwencję nie wiem jakiej firmy , to u gazowników był przynajmniej raz w tygodniu, aż w końcu założyli mu taką samą jak ja mam
Jeżeli zakładać gaz to albo wtdac około 2500zł i pilnować instalki, albo SGI. Jeżeli ma się zamiar jeździć około 10kkm rocznie to ja bym nie zakładał (ja robię około 30kkm)
  
 
Cytat:
2004-12-13 17:19:49, munIO pisze:
Wiele razy było wałkowane, ale ok, coś napiszę Spalanie od 5 na trasie do 7 zimą w mieście, do 100 km/h zabiera się w coś około 11 s.... i możesz spod świateł stawać z niejednym pewniakiem



Munio czy aby na pewno masz 100 km/h w 11 sekund ???
Bo mi sie wydaje ze to troszke za szybko bo chyba moj ma wg ksiazki 10.9 do steki fakt faktem nie mierzyłem ale z kilkoma 1.8 TD sie zmierzyłem i zawsze wypadło na moja korzyść w tym raz nawet na LPG.

Czy ktoś moze podac dane przyspieszeń dla roznych silników od 0 do 100 km/h ???

Pozdrawaim
  
 
Jak się już od was dowiedziałem są dwa silniki TD jeden z intedcolerem 90KM a drugi bez 70KM wiadomo że lepiej szukać z intercolerem Teraz pytanko od którego roku były produkowane 90KM? I czy TDi oznacza intercooler? A TD diesla z turbo?
Który lepszy hehe głupie pytanie ale pewnie 90KM
  
 
Cytat:
2004-12-14 01:10:00, Alister1 pisze:
Jak się już od was dowiedziałem są dwa silniki TD jeden z intedcolerem 90KM a drugi bez 70KM wiadomo że lepiej szukać z intercolerem Teraz pytanko od którego roku były produkowane 90KM? I czy TDi oznacza intercooler? A TD diesla z turbo? Który lepszy hehe głupie pytanie ale pewnie 90KM



TDI to dzieło VW
a essi 90KM to TD - jak sama litera T - czyli turbo

oczywiście TD jest najlepszym wyborem
  
 
To się zdziwisz, Alister1. Rok produkcji nie ma tu nic do rzeczy, jeśli chodzi o moc 70KM czy 90KM. Silników 70KM było więcej w UE (były też tam oczywiście 90KM, jak mój na ten przykład), natomiast w escortach z płońska spotkasz praktycznie tylko 90KM (o ile mi wiadomo). Oczywiście TD 90KM jest bardziej żwawy od escorta 70KM, przy równoczesnym mniejszym spalaniu (to akurat wiem na podstawie rozmowy bardzo szczegółowej z właścicielem TD 70KM)...
  
 
A czy w polsce były produkowane modele 3 drzwiowe?
Najchetniej kupię 3 drzwiowego 90KM TD. Pewnie ciezko takiego dostac na rynku.

Mam teraz calibre 2.0 i to troche za duza pojemność duzo pali i duze opłaty a pozatym juz mi sie znudziła hehe. Moze ktos chce kupic
  
 
Cytat:
2004-12-14 14:44:32, Alister1 pisze:
A czy w polsce były produkowane modele 3 drzwiowe? Najchetniej kupię 3 drzwiowego 90KM TD. Pewnie ciezko takiego dostac na rynku. Mam teraz calibre 2.0 i to troche za duza pojemność duzo pali i duze opłaty a pozatym juz mi sie znudziła hehe. Moze ktos chce kupic


Niestety, 3 drzwiowe TD 90 KM tylko zza odry Mój sprowadzany był z Belgii i chyba najwięcej egzemplarzy w takim wydaniu pochodzi z krajów beneluxu.
A te 11 sekund do 100km/h to tak na oko, sam mierzyłem. Jak znajdę jakieś dane katalogowe to podam je.
  
 
Ja jestem bardzo zadowolony i to co pisali Koledzy to się zgadza ,jestm tego samego zdania . I koniecznie ientercooler ,a tankuje za 2,50 za 1-litr i essa w trase. TUPUJ
  
 
Witam. Ja jeszcze raz co do literek TDI. Naprawde nikt nie ma tych trzech literek na tylnej klapie? Ja mam TD są srebrne I czerwone i nie wyglda na doklejone przez kogoś. To tyle.
  
 
Cytat:
2004-12-14 19:31:29, munIO pisze:
... A te 11 sekund do 100km/h to tak na oko, sam mierzyłem. Jak znajdę jakieś dane katalogowe to podam je.



Z tego co wyczytałem w jakimś katalogu 90 konny TD ma do setki 11,6sek

Cytat:
2004-12-14 21:34:18, Emart pisze:
Witam. Ja jeszcze raz co do literek TDI. Naprawde nikt nie ma tych trzech literek na tylnej klapie? Ja mam TD są srebrne I czerwone i nie wyglda na doklejone przez kogoś. To tyle.



Możesz mieć wszystkie trzy literki przeniesione z VW. Tam czerwona literka "I" oznaczała wersję ze 110, a póżniej bodajże 115 konnym dieslem.

[ wiadomość edytowana przez: Shaq27 dnia 2004-12-14 23:35:39 ]