[Ładowanie] [alternator] i [reg. napięcia] - różne problemy - Strona 12

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W tych alternatorach regulator nie byl wbudowany.Regulator ma dwie wsuwki no i alternator tez ma dwie.Oba kable od regulatora ida do alternatora.Po cyferkach dojdziesz ktory gdzie.Musisz tylko sie dowiedziec w ktore miejsce w regulatorze przychodzie zasilanie(ktore dalej idze do alternatora).
  
 
Cytat:
2005-09-12 20:31:58, robreg pisze:
a nie łaska poszukać na forum schematu jak podłączano alternator dziewięciodiodowy??? SZUKAĆ SZUKAĆ SZUKAĆ!!!


125p to sześciodiodiwy...
  
 
Żeby rozwiać wątpliwosci:

schemat w wersji z 6 - diodowym alternatorem:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
oraz w wersji z 9-diodowym:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Można je przy okazji do WW wrzucić,
  
 
OLO:alternator rover - 1:0
wymieniłem mostek z diodami, dla pewnosci regulator, zrobiłem solidne połączenie - alt-aku i cieszę się napieciem 14V bez obciazenia. Wreszcie moje światła świecą jak w porządnym samochodzie a wyceraczek nie widać.
  
 
Witam... podepnę się i ja z moim problemem...
Na wolnych obrotach żarzy mi się kontrolka od ładowania im wyższe obroty tym lepiej się świeci- że już mi trzecią kontrolkę spaliło... Alteranator sobie rozbiorę i oblukam czy to diody czy regulator napięcia czy się po prostu coś poluzowało... Ale zanim to zrobię wolę mieć drugi w zapasie...
Pod machą mam DOHCa i mam okazję kupić altek od diesla 2,5...
Czy on jest taki sam?? Będzie się nadawał?? Też ma wbudowany regulator?
Dzięki z góry...
  
 
Jezele sie lampka od ladowania zaswieca podczas jazdy, nie zaleznie od obrotow, czy to moze oznaczac ze szczotki szfankuja?
Szczotki nigdy nie byly wymieniane.
Samochod jest z 88 roku i na prawie 190 tys km.

  
 
Cytat:
2005-10-05 22:05:51, GenesisA pisze:
Jezele sie lampka od ladowania zaswieca podczas jazdy, nie zaleznie od obrotow, czy to moze oznaczac ze szczotki szfankuja? Szczotki nigdy nie byly wymieniane. Samochod jest z 88 roku i na prawie 190 tys km.


Możesz spróbować je zmienić, to napewno nie zaszkodzi koszt około 10 zł, roboty 15 minut max.
Po takim przebiegu już pewnie niewiele ich jest .
  
 
Cytat:
2005-10-05 22:05:51, GenesisA pisze:
Jezele sie lampka od ladowania zaswieca podczas jazdy, nie zaleznie od obrotow, czy to moze oznaczac ze szczotki szfankuja? Szczotki nigdy nie byly wymieniane. Samochod jest z 88 roku i na prawie 190 tys km.



Mialem taki same efekt. Tylko ze u mnie padl regulator napiecia. Po wymianie wysztko wrocilo do normy

BTW Ile kosztuje ten elektroniczny regulatro napiecia do DF'a 86?
  
 
Cytat:
2005-10-06 01:32:46, esp pisze:
Mialem taki same efekt. Tylko ze u mnie padl regulator napiecia. Po wymianie wysztko wrocilo do normy BTW Ile kosztuje ten elektroniczny regulatro napiecia do DF'a 86?


Fakt, mogą być wypalone styki w regulatorze, jeśli jest mechaniczny. Jeśli tak jest, to wcale nie trzeba go wymieniać, wystarczy go rozebrać i b. drobnym papierem ściernym _bardzo_ delikatnie przeczyścić styki.

Elektroniczny ragulator kosztuje około 20 zeta... Tylko zwróć uwagę na to jaki masz alternator - pod sześcio- i dziewięciodiodowy są 2 różne typy regulatorów.
  
 
Cytat:
2003-12-02 21:27:44, dr_przemek pisze:
Alternatory 9 diodowe zaczęto stosować w DF'ach w 1983 w ramach unifikacji z Polonezem. Przy alternatorze 6 diodowym była nieco inna instalacja, m.in. występował przekaźnik lampki kontrolnej ładowania.



Mimo wszystko pewnosci mie mam (choc mam DF'a 86'). Czy mozna to jakos sprawdzic bez wyjmowania altka?

Pytam bo chce sobie kupic regulator napiecia elektroniczny - koszt nieduzy a podobno lepszy.

Co ty na to? Czy naprawde lepszy?
  
 
Przekaźnik lampki ładowania to jest taki starego typu. Czyli jak masz tylko przekaźniki miniaturowe takie same jak w Polonezie to go na pewno nie masz czyli masz 9 - diodowy alternator. Według książki te 9-diodowe są montowane od 83 roku. Regulator elektroniczny jest lepszy bo reguluje napięcie w sposób ciągły, a nie skokami.
  
 
Cytat:
2005-10-08 00:36:55, Grzech pisze:
Przekaźnik lampki ładowania to jest taki starego typu. Czyli jak masz tylko przekaźniki miniaturowe takie same jak w Polonezie to go na pewno nie masz czyli masz 9 - diodowy alternator.



A teraz lamerskie pytanie.

Co to i gdzie to te przekazniki?

Wogole sie na tym nie znam wiec... sorry.
  
 
Powinieneś mieć pod maską taki widoczek: - zaznaczone ramką i strzałką są właśnie przekaźniki - to są nowego typu jak w Polonezie.


Starego typu wyglądają tak ja te poniżej i też znajdują się sie koło akumulatora ( na tej fotce jest inaczej bo to starszy model niż masz).
Przekaźnik lampki ładowania ma taką właśnie obudowę.

  
 
Cytat:
2005-10-08 22:17:14, Grzech pisze:
Powinieneś mieć pod maską taki widoczek: - zaznaczone ramką i strzałką są właśnie przekaźniki - to są nowego typu jak w Polonezie.



No to wlasnie takie mam tylko o ile pamiec mnie nie myli to chyba mam wejscia na 4 a sa 3 podlaczone. Czy to oznacza ze cos tam nie dziala?
DF 86' wersja C
  
 
To oznacza, że po pierwsze - alternator masz 9 -diodowy i odpowiedni do tego możesz zakupić regulator napięcia, a po drugie jak to w wersji "C" - masz instalację elektryczną jak w normalnym aucie, a urządzeń do niej podłączanych brak. DrPrzemek ma wersję "C" - fabrycznie bez obrotomierza, zapalniczki i tylnej szyby ogrzewanej, ale przewody do nich były i mozna było te rzeczy od razu zamontować.
  
 
Cytat:
2005-10-09 16:27:22, Grzech pisze:
To oznacza, że po pierwsze - alternator masz 9 -diodowy i odpowiedni do tego możesz zakupić regulator napięcia, a po drugie jak to w wersji "C" - masz instalację elektryczną jak w normalnym aucie, a urządzeń do niej podłączanych brak. DrPrzemek ma wersję "C" - fabrycznie bez obrotomierza, zapalniczki i tylnej szyby ogrzewanej, ale przewody do nich były i mozna było te rzeczy od razu zamontować.



Nie chodzi mi o instalacje tylko o to ze mam gniazda na 4 a podpiete sa 3 przekazniki.
Nie podpiety jest tem najblizej aku.
Ale skoro dziala wszystko to czemu ja sie czepiam...
  
 
A masz ogrzewaną tylną szybę?
  
 
Cytat:
2005-10-09 18:38:08, Grzech pisze:
A masz ogrzewaną tylną szybę?



Nie, nie mam i wiem ze to jest dlatego ale przewody mam pociagniete.

BTW czy wymiana tylniej szyby to duzy klopot i czy musi sie tym zajac fachowiec??
No i czy w sklepie mozna kupic takie przekazniki??
  
 
Cytat:
2005-10-09 18:54:42, esp pisze:
(...) No i czy w sklepie mozna kupic takie przekazniki??


Tak, w sklepie zapytaj o przekaźnik typu 541.
  
 
Cytat:
2005-10-09 19:01:50, jacek_s pisze:
Tak, w sklepie zapytaj o przekaźnik typu 541.



Dzieki wielkie za pomoc.
W jutro kupie sobie ten elektroniczny. BTW czy on pasuje otworami w miejsce regulatora starego typu??