Polonez Cosworth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Polonez
  
 
i cos takiego chcialbym miec w budzie borewika CE
  
 
dales zdupny link (2xhttp)

poprawiony werszyn: peloponez cosworth
  
 
chcialbym, zobaczyc mine kolesia w zachodniej furze odstawionego o pare dlugosci przez poloneza akwarium
  
 
po prostu dobry słop nie jest zły
  
 
6 lat temu na praktyce w polmozbycie na al.pokoju mialem przyjemnosc pracowac przy tym polonezie.
zmienialismy mu amorki na gazowki KONI.i nowe wzmacniane wachacze gorne/ stare sie pokrzywily/

koles zaaplikowal mu soczewki z BMW.
szpera bardzo ladnie cykala

niestety wowczas juz nie mial silnika Cosworth-a bo cos mu sie stalo i bylo w nik zwykle 1.5

ale pod maska bylo wiele przerobek blacharskich pod "potwora" ktore byly dosc dobrze zrobione.
widac bylo ze robil to ktos z glowa.

wlasciciel nasmiewal sie ze choc teraz ma 1.5 to i tak "dobre fury" dostaja po dupie na winklach przez to ze maja kierowcow co nie umieja jezdzic i marne zawiechy

  
 
Jednym slowem: miodzio
  
 
noo taki peloponez to miodzio, cud malina prezentuje sie zajebiscie, stara buda a w srodku taki potforek
takie niepozorne swapy sa git
  
 
silnik jakoś dziwnie krzywo siedzi, kumplowi sie tak w polonku przesunoł jak ścioł słupek od bramy

szkoda że silnik do Sierry sie nie miesci w Fiacie (raczej skrzynia), podobno jak sie popieści to sie zmieści, ciekawe czy by wszedł
  
 
Cytat:
2005-01-06 19:23:47, Chrostek pisze:
szkoda że silnik do Sierry sie nie miesci w Fiacie (raczej skrzynia), podobno jak sie popieści to sie zmieści, ciekawe czy by wszedł



A kto powiedział, że sie nie mieści??? Na własne przepalone patrzały widziałem ściere 2.0 w kancie. Silnik co prawda osadzony był dziwnie nisko (mały przeświat) ale mieścił sie bez problemu.
  
 
oooojjjjj chciałbym mieć taki wózek
taki niepozorny
a taki szybcki
  
 
Wow, fajny swapik. Masakryczna maszynka!!
  
 
ten polonez to stara sprawa z 12 lat temu chyba ale to nie problem cosworth w polonezie bo wychodziły wersje z silnikiem siery 2000 fabryczne (policja posiadała takie )a dohc forda to ten sam blok co cosworth więc tylko trochę grzebania z intercolerem i wszystkimi kablami, chłodnicami i cosworth jest ,po polonezie była łada 2107 z laminatu z motorem lanci integrale ale to jest dopiero rzeźba zresztą proponuje się spytać Bieńka z dawnego GT tuning kto z Krakowa ten wie pewnie o co chodzi
  
 
nie wiem jak wyglada sprawa z silnikiem od coswortha, ale aktualnie skladam silnik w Scorpio 2.0 16V z 95 roku i blok jest podobnej wielkosci co fiatowskie 2.0. Glowica jest znacznie wyzsza, ale nic ponad nia nie wystaje (w fiatach dolot jest wyzej niz glowica). Tyle ze dziwna sprawa z ta scorupa, zatarl sie na wszytskich panewkach korbowodowych. Fakt ze bylo tam cos wczesneij kombinowane (tloki z korbowodami od 8V). A temu, co wymyslil znaki od rozrzadu (ktory trzeba montowac gdy wal jest ustawiony tak, ze 1 tlok jest 25mm przed GMP, zas znaki na kolach sa 2,2 oraz 2,9 stopnia od poziomu) oraz jednorazowy napinacz łancucha (raz uzyty moze pracowac do momentu, gdy trzeba go zdemontowac. Nie da sie dwa razy zastosowac jednego napinacza) pozostaje pogratulowac pomyslowosci. Podobnie pomyslowoscia wykazal sie ktos, ktop umiescil miske ZA belka przedniego zawieszenia- aby wyjac silnik trzeba odkrecic belke (albo zdjac glowice, osprzet, lapy i poduszki, spuscic olej i wyciagnac silnik bokiem). Generalnie silniczek ciekawy (zmienna dlugosc kolektora dolotowego, EGR, 16 zaworow z hydropopychaczami) ale niektore aspekty jego montazu/demontazu/obslugi z technologicznego punktu widzenia kompletnie nieprzemyslane.

Ale piekne OT wyszlo
  
 
mówiąc dohc forda miałem na myśli siere 8v dohc, cosworth to ten sam blok tylko doturbiony i z głowicą coswortha 16v sprawdzałem głowica pasuje do spodu 8v z siery inna konstrukcja niż scorpio napęd wałków na pasek dużo części pasuje od fiatowskiego dohc np .płytki zaworowe jest to praktycznie ta sama konstrukcja co fiat dohc więc z montażem nie ma problemu jak mówiłem był montowany fabrycznie w polonezie 2000 więc przestancie mordować 132,Argenty itd tylko sierry których jest więcej i są tańsze(-)to ciężka skrzynia biegów z żeliwa waży chyba z 70 kg?
  
 
Cytat:
2005-01-08 08:52:51, bertonex pisze:
ten polonez to stara sprawa z 12 lat temu chyba ale to nie problem cosworth w polonezie bo wychodziły wersje z silnikiem siery 2000 fabryczne (policja posiadała takie )a dohc forda to ten sam blok co cosworth więc tylko trochę grzebania z intercolerem i wszystkimi kablami, chłodnicami i cosworth jest ,po polonezie była łada 2107 z laminatu z motorem lanci integrale ale to jest dopiero rzeźba zresztą proponuje się spytać Bieńka z dawnego GT tuning kto z Krakowa ten wie pewnie o co chodzi



jezeli to ta lada o ktorej mysle (czerwona z deska od ritmo, grillem od poldka akwarium i soczewkowymi lampami od BMW to powiedzenie ze byla ona z laminatu jest chyba nieco na wyrost...
  
 
Cytat:
2005-01-08 10:16:53, bertonex pisze:
z montażem nie ma problemu jak mówiłem był montowany fabrycznie w polonezie 2000 więc przestancie mordować 132,Argenty itd tylko sierry których jest więcej i są tańsze(-)to ciężka skrzynia biegów z żeliwa waży chyba z 70 kg?



Jakbys raczy zauwazyc, do montazu fordowskich silnikow w poldku przerabiany byl tunel na wal, miska, wal napedowy,inny byl drazek srodkowy ukladu kierowniczego, stabilizator chyba tez... (jezeli cos pokrecilem to przepraszam) wiec nie jest to takie banalne jak montaz silnika ze skrzynia od fiata. No, chyba ze masz do dtyspozycji poldka w ktorym zamontowany byl silnik forda.
  
 
mówie o polonezie fabrycznym ford była wyprzedaż w krakowie z Mogilskiej za grosze? a odnośnie łady to było z 10 lat temu i łada pewnie umarła buda była z rozbitej rajdówki po rajdzie polski silnik od integrale + argenta szpera orginał z rosji made in CCCP łada miała drzwi tylne z laminatu szyby z plexy i nie dało się nią jeździć często była upalana na Piastowskiej w krakowie pozatym wyglądała jak zwykła łada na 16 felgach borbet (czerwona )ale ja może stary jestem i "uleciło z wiatrem wspomnień"raz jechałem tym autem po wizycie w GT TUNING i trzeba było nieźle się namęczyć by na drodze zostać w kieunku zgodnym z torem jazdy
  
 
kiedys widzialem inny zajebisty patent .
koles do df wstawil 2-litrowy silnik od audicy .
silnik audicy polaczyl z orginalna skrzynia biegow za pomoca flanszy stosowanej w df-ach z silnikiem diesla od wv -audi , ktore przez pewien czas byly orginalnie montowane.
koszt przerubki w porownaniu do efektuw byl niezly . w gornej czesci maski df musiala zostac wycieta dziura , a zeby wymienic filtr oleju trzeba bylo podnosic silnik.
  
 
Mój serdeczny przyjaciel, posiadający orginalnego Forda Escorta MKII, i jeźdżący nim w rajdach, trenuje na co dzień Fiatem 125 P z silnikiem Forda Sierry 8V, który połączony jest z Fordowską 5 biegową skrzynią.Trochę śmiesznie to wygląda ,bo lewarek jest cofnięty mocno do tyłu. Jeździ to baaaardzo szybko , a max w granicach 180 to żaden problem. On ma chopla na punkcie Fordów, ostatnio wspomniał Mi , że zaadaptuje bez prawie żadnych przeróbek zwrotnice Fordowski do Fiata, bo chce mieć wspólny rozstaw śrób dla treningówki i rajdówki.