520 24V gdzie znajdują sie cewki i świece zaplonowe??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze dla niektorych dziwne pytanie....
Nie chce rozbierac zbytnio wszystkich plastikow na silniku dlatego pytam od razu.
Chce zmienic swiece, ale nie wiem gdzie one sie dokladnie znajduja, tak samo cewki zaplonowe, byc moze beda do wymiany (pisalem o tym wczesniej).
Golym okiem nigdzie ich nie widze....
Byc moze oko zbyt gole

Auto: 520 24V '92 r.
  
 
pod tym dużym plastikiem z napisem BMW - tam gdzie jest korek wlewu oleju
  
 
Odkręcasz plastik i widzisz 6 cewek, następnie je odkręcasz i wyciągasz oraz widzisz świece
  
 
jeżeli nie masz oryginalnego klucza do świec, to wiedz od razu że będzie ci potrzebny taki troche dłuższy klucz. Nie kupuj tych chińskich TOYO czy cos takiego bo pękaja i są ogólnie do niczego. Ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym klucz za 6 zł i dospawałem rurkę i piknie sie odkręcają. Miłej wymiany he he
  
 
Dzieki za pomoc!
Jutro dzieki Wam beda nowe swieczki!

A jak jest z ich podlaczeniem do cewek?
Jest tam jakis przewod wysokiego napiecia?
I jak jest to czy istnieja zamienniki niekoniecznie BMW

Pozdrawiam!
  
 
cewka jest bezpośredniop połączona ze świecą. Z reszta jak juz rozbierzesz to wszystko będziesz wiedział.
  
 
Nawet nie myslalem ze jest taki latwy dostep do tego.
Oryginalny klucz BMW z bagazniak rozwiazuje problem wymiany idealnie!
Swieczki wymienione, problem szarpania zniknal zupelnie z czego jestem najbardziej zadowolony!

W kazdym razie dziekuje za pomoc!

  
 
ja też świeczki wymieniłem ale szarpanie nie ustąpiło zachdzę w głowę co to może być komputer???dziwne jest to że raz szarpie raz jest ok fachowcy mówią że to cewki ale kto by wierzył fachowcą,a może to rzeczywiście swieczki pozdro dla wszystkich BMK-arzy.
  
 
Dobierz najpierw swiece dokaldnie do tego silnika co masz w aucie. Chodzi o model, ,np M50B20.
Cewki oczywiscie nie sa wykluczone. Ale zacznij od tego, ,ja mialem t o samo, raz szrpal raz nie. A okazalo sie ze to tylko swiece

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-28 00:30:53, Dryllo pisze:
cewka jest bezpośredniop połączona ze świecą. Z reszta jak juz rozbierzesz to wszystko będziesz wiedział.



To stwierdzenie jest pewnym uproszczeniem. Cewka jest połączona ze świecą przewodem (a raczej samą wtyczką) wysokiego napięcia. Przy wymianie świec warto wymienić również te wtyczki. Nie muszą być BMW, mogą być np. Bosch.

Odnośnie cewek zapłonowych mam uwagę dla wszystkich:
Jeśli na cewkach jest logo ZUNDSPULE, to takie cewki są do wymiany. Jest w nich jakiś defekt konstrukcyjny, którego nie można zdiagnozować przy testowaniu cewek. Przeczytałem kiedyś, że te cewki mogą doprowadzić do uszkodzenia komputera.
Nowe cewki nie muszą być od BMW, mogą być np. Bosch.

Odnośnie świec, to do silnika M50 polecam platynowe
Bosch FGR7DQP lub NGK BKR6EQUP. Te dwie świece są zatwierdzone przez BMW do stosowania w silniku M50.
W przypadku silnika M50 zwykłe świece to przeżytek.
Platynowe wymienia się co 100 tys km. Ale nie jest to ich główna zaleta. Pracują one bardzo dobrze w całym zakresie temperatur i dają znacznie mocniejszą iskrę.
  
 
A jeslimprzy wyjmowaniu swiec leci benzyna? To co zrobic