Cewka zapłonowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam takie pytanko jakie są objawy uszkodzonej cewki zapłonowej.
Pozdrawiam
  
 
Samochód nie zapala wogóle lub zapala w pewych sytuacjach.
Ja np. w poprzedniej Astrze miałem przypadek, ze w cewce robiło się zwarcie, gdy była ciepła i samochód zapalał dopiero po ostygnięciu. Dawno temu w maluchu silnik zapalał mi tylko na pych. Okazało, się, że przy pracy rozrusznika cewka dawała zbyt słabą iskrę, a na pych było już OK.
  
 
Witam ponownie
U mnie nie ma problemu z rozruchem auta, ale silnik nie wkręca się na obroty, więcej pali a na cewce wieczorem widać skaczące iskry - czyli ma przebicie. przewody były wymieniane. Więc czy przebicie na cewce można powiązać z moimi objawami?
Wielkie dzięki
  
 
Proponuje zajżeć do książki powinno tam być napisana rezystancja uzwojenia wtórnego i pierwotnego i pomierzyć omomierze i sprawdzić czy przebicia nie ma.
  
 
jeżeli kable , świece, kopułka itp. są ok. a iskra skacząca po cewce jes bardzo widoczna (normalnie może coś tam iskrzyć, ale ledwo ledwo i to widać tylko w zupełnych ciemnościach), to wykręć ją i obejrzyj. nie ma uszkodzeń z zewnątrz, wtedy opomiaruj, albo na chwilę zastąp dobrą od kogoś znajomego i zobacz czy nie poprawiła się praca silnika. w swojej poprzedniej vectrze miałem podobny problem. cewka była dobra. okazało się, że jeden tłok był wypalony, słaba kompresja, mieszanka się nie dopalała, więc zalewało świecę a iskra szukała innej drogi ujścia i trafiało na cewkę. silnik chodził trochę nierówno, bo coś tam jednakczasem się w tym garze spalało. nie brakowało go wyraźnie. wszystko wyłaziło dopiero w deszczową pogodę i na zimno. długo nie mogłem dojść co to jest...
pozdrawiam.