MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Co lepiej caly wahacz czy same tuleje wymieniac?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, retki, zsmarti
 Forum » Ford Escort FanKlub » Co lepiej caly wahacz czy same t ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor
 Co lepiej caly wahacz czy same tuleje wymieniac? 
misgo

Szczecin



 2005-02-24 10:54:39^

Witam. Widzialem na allegro kompletne nowe wahacze za 80zl do escorta, mi potrzebny do mk7. I teraz mam problem bo musze powymieniac tuleje na obydwu wachaczach i zastanawiam sie czy nie lepiej wziasc kompletny wachacz z tulejami i sworzniem , co radzicie? Tu jest link :http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43162675


2007-03-25 13:21
   



Gerusik

NIE Ford
-



 2005-02-24 11:14:45^

zadzwoniłem do niego i oto co się dowiedziałem...
produkcja : Turcja
sprzedawca: jakaś firma
dostępność: prawe i lewe... w mailu trzeba zaznaczyć ze ma byc komplet bo wystawił na allegro jedną sztukę
koszt wysyłki: 20 zł za pobraniem, 14 przelew bankowy


czyli komplet taniutko ale...
jak to wielokrotnie podkreślałem ja jestem zwolennikiem oszczędzania na jedzeniu ale nie na częściach do samochodu
żeby to chociaż z jakiegoś cywilizowanego kraju pochodziło .... ta turcja mnie przeraża...


niech się wypowiedzą inni jeżdżący na podróbkach Miły-Święty się swego czasu rozczarował... może się wypowie ?

 
   
noxx

escort mk7 bolero2 1 ...
Katowice



 2005-02-24 11:32:04^

W Turcji są produkowane nowe Transity


ale ogólnie jak stare są dobre proste to poco je wymieniać tylko tyleje pozmieniać i juz pozdr

[ wiadomość edytowana przez: noxx dnia 2005-02-24 11:33:14 ]

 
   
misgo

Szczecin



 2005-02-24 14:15:00^

No niby sa dobre ale przy tych wahaczach jest jeszcze sworzen a ten moj nie wiadomo ile wytrzyma. No i wymiana calego wahacza jest prosta. Wie dalej sie wacham co zrobic...

2007-03-25 13:21
   
slawas1
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 3740 dni
był DH N7A
Gorzów Wlkp



 2005-02-24 16:18:16^

widziałem właśnie wczoraj taki wahacz made in turcja, gościowi wysypała się jedna tulejka - normalna rzecz - wycisnął ją i poszedł kupić nową a tu niespodzianka, gniazdo w wahaczu jest o 2mm szersze niż tulejki /sprawdzał kilku producentów tulejek, od oryginalnych do podróbek/ i niestety wahacz poszedł do śmieci bo nie można było nic dobrać żeby pasowało

-----------------
loża rządzi loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"


www.ford-sklep.pl
pomoc w doborze części na gg: 1288130

2014-10-21 20:51
   
racy

Wrocław



 2005-02-24 17:12:37^

Ale można też sam sworzeń kupić. Odcina sie oryginalne nity a w komplecie ze sworzniem są śruby. Ja bym zostawił oryginał. Co do podróbek to wstawiłem kiedys tuleje jakiejs niemieckiej firmy ok 35 zł komplet (przendia i tylna). PO 5 miesiacach do wymiany.

2014-03-27 22:52
   
diesel_power

Ford Escort MkV
Szczytno



 2005-10-10 20:59:06^

No właśnie - ja jestem po drugiej wymianie kompletu sworznie + tuleje wahacza. Poprzednie przeżyły 20 kkm - dużo czy mało przy silniku 1.8 D i polskich drogach?
Czy zawiechy w escortach są takie do dupy?
Czy stan przekładni kier. może mieć wpływ na trwałość zawieszenia?


2012-12-12 00:16
   
Kiur

Ford Escort MKVII
Kluczbork



 2005-10-10 21:11:53^

Ja wymieniałem tylko tuleje na jakies noname. Wytrzymały 30000 km.
Trochę mało - teraz wymienię na oryginały - zobaczymy ile pociagną.
Komplet oryginalnych tulei to ok.100 PLN
Sama robocizna przy tym kosztuje więcej - nie warto na nich oszczędzać.

Nie wymieniałbym oryginalych wahaczy na bóg wie jakie, bo to pewnie jakiś szmelc.
Oryginał to oryginał.



2012-11-21 18:44
   
diesel_power

Ford Escort MkV
Szczytno



 2005-10-10 21:27:15^

No i czy tuleje można wymieniać bez końca, czy ich gniazda mówią kiedyś "do widzenia"?
Za cenę tulei i napraw miałbym już spokojnie nowe wahacze (150 zł/szt).

2012-12-12 00:16
   



szula

Płońsk



 2005-10-10 21:30:07^

Cytat:
2005-02-24 16:18:16, slawas1 pisze:
widziałem właśnie wczoraj taki wahacz made in turcja, gościowi wysypała się jedna tulejka - normalna rzecz - wycisnął ją i poszedł kupić nową a tu niespodzianka, gniazdo w wahaczu jest o 2mm szersze niż tulejki /sprawdzał kilku producentów tulejek, od oryginalnych do podróbek/ i niestety wahacz poszedł do śmieci bo nie można było nic dobrać żeby pasowało

Masz racie z tym dobraniem tych pie%^&*nych tulejek ja bym wymienił wachacze teraz nie są taki drogie

2005-10-10 21:31
   
L_BUBU

FORD ESCORT KOMBI
Lublin



 2005-10-10 21:48:00^

lepiej przetulejuj ja kupiłem takie wahacze.
przejechałem jakieś 3000 km zaczęło mnie nosić po jezdni i sprawdziłem co to może być i się okazało że te wahacze się po wybijały to samo stało się u mojego ojca on też to kupił reklamacji żadnej powiedzieli bo to polskie drogi i tak się robi.
Na szczęście miałem jeszcze stare przetulejowałem oryginalnymi tulejami kupiłem je w salonie forda mała 15 zł a duża 40 zł,
zrobiłem już 6000 km i jest o ok.

z samej kalkulacji się nie opłaca lepiej kup nowe tuleje ORYGINALNE i je wymienić.


2013-10-05 20:52
   
Raven
Sympatyk FEFK

Suzuki Grand Vitara
Jaworze



 2005-10-11 07:18:24^

Cytat:
2005-10-10 21:48:00, L_BUBU pisze:
lepiej przetulejuj ja kupiłem takie wahacze. przejechałem jakieś 3000 km zaczęło mnie nosić po jezdni i sprawdziłem co to może być i się okazało że te wahacze się po wybijały to samo stało się u mojego ojca on też to kupił reklamacji żadnej powiedzieli bo to polskie drogi i tak się robi. Na szczęście miałem jeszcze stare przetulejowałem oryginalnymi tulejami kupiłem je w salonie forda mała 15 zł a duża 40 zł, zrobiłem już 6000 km i jest o ok. z samej kalkulacji się nie opłaca lepiej kup nowe tuleje ORYGINALNE i je wymienić.



Jestem tego samego zdania, na tym się nie zaoszczędzi. Trzeba zrobić raz a do porządku.

2013-11-20 11:26
   
Jarek77
Sympatyk FEFK

Jastrzębie Zdrój



 2009-02-19 22:11:34^

Witam. Muszę zregenerować kompletnie obydwa wahacze (tuleje + sworzeń). Wiem , że temat był wałkowany i odpowiedź to oryginał bądź lemforder ale gryzie mnie parę rzeczy.

- jeżeli mam oryginalne wahacze a mają one 16 lat i tulejki były wymieniane parę razy to i tak mogą być wytarte ma tyle, że nawet oryginalne zamienniki padną po paru miesiącach (podobno tak też się zdarza) i kasa pójdzie w błoto ponadto może się okazać , że wahacz jest krzywy i też będzie lipa ( poprzedni właściciel robił remont zawiechy 2 lata temu i kasy nie szczędził a i tak teraz się sypie)
- jeżeli mam już u siebie chińskie lub tureckie badziewie to nie mam gwarancji, że oryginały spasują (ktoś miał różnicę 2-3 mm w tulejach) i wydam kasę najpierw na zestaw naprawczy a potem na wahacze

Samochód muszę oddać do warsztatu bo sam nie mam możliwości wymiany ani tulei ani wahaczy. Nawet jak powiem, że chcę oryginalne tuleje i sworzeń to i tak na warsztacie zamontują to co dostaną bo nie będą dla mnie podnośnika zajmować (niestety ale tak u mnie jest) a i ja nie mogę sobie pozwolić, żeby auto stało u mechanika.

W allegro wpadł mi w oko taki zestaw:
allegro
dają 2 lata gwarancji jak wytrzymają te 2 lata to dla mnie wystarczy jak wytrzymają 10.000 km to też będe zadowolony.

Póki co jeździł bym na tych a co do starych to po dokładnych oględzinach by się zadecydowało czy warto je regenerować.

Wiem, że jestem trochę męczący ale liczę na prawdziwą koleżeńską pomoc. Niestety z warsztatami mam same niemiłe wspomnienia:

wymiana łożyska koła przedniego zakończyła się na ~1800 zł
wymiana uszczeki pod głowicą ~1200 zł

i jeszcze parę innych sytuacji dlatego najchętniej dał bym im gotowe wahacze niech wymienią sztuka za sztukę i odjazd.

2014-01-07 18:52
   
kamil76
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 3190 dni
Passat B5 1.8 20v
Ostróda



 2009-02-19 22:17:32^

Tych wahaczy nie polecam
Cytat:
wymiana łożyska koła przedniego zakończyła się na ~1800 zł



stary co oni tam Ci zmienili za taką kasę

-----------------
Passat B5 1.8 20v
Pozdrawiam
#1614

2014-10-25 15:53
   
Jarek77
Sympatyk FEFK

Jastrzębie Zdrój



 2009-02-19 22:37:01^


kamil76
Cytat:
stary co oni tam Ci zmienili za taką kasę



zaczęło się od łożyska 2x70 zł a potem lawinowo piasta 2 x130 wahacz 2x 140 poduszka 150 łącznik stabilizatora, guma, blok 60 zł nawet śruby umieli spie...... 50 zł i parę rzeczy jeszcze robocizna 600 zł i 2 tygodnie na warsztacie ale to dłuuuuuga historia a wszystko w serwisie BOSCH.

A czy jest coś co ktoś poleci do 150 zł za wahacz bez oczekiwań z mojej strony,że do EURO 2012 dotrwają


2014-01-07 18:52
   
Styko

Ford Escort Mk7
Lublin



 2009-02-19 23:40:38^

Ja kupiłem wahacze za 150 zł szt., firmy Febi Bilstein, rok temu, przejechałem jakieś 10 000km. Wahaczy już nie mam, nie wytrzymały tuleje i jeden ze sworzni, myślałem że wahacze to nie olej i nie wymienia się co roku Na szczęście nie wyrzuciłem starych, założyłem oryginalne tuleje i sworznie Mooga, na razie śmigam. Także nie liczył bym że coś takiego wytrzyma do 2012 roku


[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2009-02-19 23:41:21 ]

2011-10-04 00:28
   
DzikusPL
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 2588 dni
Ford Escort Cabrio G ...
Skierniewice



 2009-02-20 00:45:20^

Cytat:
2009-02-19 22:37:01, Jarek77 pisze:
kamil76 zaczęło się od łożyska 2x70 zł a potem lawinowo piasta 2 x130 wahacz 2x 140 poduszka 150 łącznik stabilizatora, guma, blok 60 zł nawet śruby umieli spie...... 50 zł i parę rzeczy jeszcze robocizna 600 zł i 2 tygodnie na warsztacie ale to dłuuuuuga historia a wszystko w serwisie BOSCH. A czy jest coś co ktoś poleci do 150 zł za wahacz bez oczekiwań z mojej strony,że do EURO 2012 dotrwają



dlatego nieoddaje do mechanika tylko sam naprawiam


co do wachaczy napisz do Slawasa to Ci doradzi i u niego kupisz w dobrej cenie, ja u niego kupiłem wachacze delphi, może to nie najwyższa półka ale cena dobra i jak narazie (4000km) wszystko jest ok zobaczymy jak będzie dalej

2014-08-30 12:02
   
Jarek77
Sympatyk FEFK

Jastrzębie Zdrój



 2009-03-20 21:57:12^

Witam.

To znowu ja. Postanowiłem, że najpierw wybebeszę wszystkie stare częsci, zobaczę co i jak i wtedy zadecyduję czy regenerować na oryginałach czy kupić wahacze z górnej półki, a że jeździć muszę codziennie to póki co zamonowałem zestaw za parę groszy.

Wahacze (sworznie i tuleje) i końcówki drążka wymienić musiałem bo diagnosta miał do nich "ale" podobno były luzy. Ja osobiście nie narzekałem, żadnych stuków.

No i moje wielkie zdziwienie po wymontowaniu tego:



Tuleje wahacza z górnego zdjęcia (pierwszy od góry)



Tuleje wahacza z górnego zdjęcia (drugi od góry)



Wahacz górny (ze zdjęcia).
Oryginalny ford jak widać po regeneracji. Sworzeń ma uszkodzoną gumę no i lekko chodzi- fakt nadaje się do wymiany.
Tuleje sprawdziłem wkładając do środka otworu pręt i gibając je na różne strony, siedziały ciasno i ciężko chodziły widać, że guma zaczyna pękać więc ich koniec bliski-dla świętego spokoju też bym wynienił.

Wahacz dolny (ze zdjęcia).
Również oryginalny ford po regeneracji. Sworzeń bez uszkodzeń gumy chodzi ciężko bez luzów.
Tuleje oryginalne ford jak dla mnie w wyśmienitym stanie siedziały ciasno i ciężko chodziły czego od tego wahacza chciał diagnosta nie wiem.

Końcówki drążka jak dla mnie też w dobrym stanie gumy dobre, chodzą ciężko bez luzów, nie pokrzywione.

Wieszaki stabilizatora ledwo trzymają się kupy śruby mają luz 0,5 cm powinny być wymienione pewnie ze 2 lata temu.

Gumy stabilizatora na oko wyglądają ok. ale, że wymienia się je razem z wieszakami to wymieniłem.

I teraz moje pytanie czy testy jakie robiłem domowym sposobem wystarczą do oceny stanu wahacza ?

Bo jeśli tak to czuję, że diagnosta mnie nie lubi, rację mogę mu przyznać co do jednego wahacza do reszty już gorzej.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek77 dnia 2009-03-21 20:11:53 ]

2014-01-07 18:52
   
slawcek
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 2531 dni
Cabrio/Cabrio
WRoCław



 2009-03-21 16:19:35^

Kolego Jarek77, jakbyś przeczytal regulami n to wiedziałbyś, że wklejamy miniaturki zdjęć. Przez te co zapodałeś rozjeżdża sie całe forum. proszę o poprawienie zdjęć. W przeciwnym razie usuwam Twój post po 24h.

2014-08-28 19:11
   
surec
Sympatyk FEFK

Aktywny na forum 3433 dni
Gdańsk



 2009-03-23 07:34:11^

wyszukiwarka zna niejedną historię taniego wahacza i łącznika...
Nie liczcie na cuda...

2014-10-25 01:45
   
 Forum » Ford Escort FanKlub » Co lepiej caly wahacz czy same t ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
1 2»

strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu