[foto] GEG1 + GEG2 obiecane foto + bonus - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy to jest watek o lanciach??
mi sie wydaje ze nei wiec nie robcie mi tu OT
  
 
i byl tez 1,6 dohc w ritmo i mial 130 koni wolnossacy... o fiacie
 
 
Cytat:
2006-04-16 23:59:04, markus-orange pisze:
i byl tez 1,6 dohc w ritmo i mial 130 koni wolnossacy... o fiacie


Oj takiego bym u siebie pod mache przygarnoł Ale to chyba jest silnik poprzeczny a nie wzdłuzny i sporo wiecej dłubania z takim jest
  
 
Cytat:
2006-04-16 23:59:04, markus-orange pisze:
i byl tez 1,6 dohc w ritmo i mial 130 koni wolnossacy... o fiacie



ZTCP Ritmo 130TC to byl 2.0 dwugaznikowiec, nie slyszalem o 130KM wolnossacym 1.6.
  
 
Cytat:
2006-04-17 01:51:46, DooMinick pisze:
ZTCP Ritmo 130TC to byl 2.0 dwugaznikowiec, nie slyszalem o 130KM wolnossacym 1.6.


bo nie było...
  
 
Cytat:
2005-03-25 23:42:16, PG pisze:
(...) krotki opis jak to dziala turbo zasysa mieszanke z gaznika i spreza do silnika (...)



Hmmm, turbina zasysa mieszankę, która następnie jest w niej podgrzewana i tak wtłoczona do cylindrów. Nic dziwnego, że podniesienie ciśnienia doładowania nic nie daje. Przecież powietrze podczas podgrzewania zwiększa swoją objędtość. Wydaje mi się, że w tym przypadku zastosowanie intercoolera i podłączenie gaźnika za, a nie jak w tym przypadku przed, turbiną powinno załatwić sprawę. Powietrze przetłoczone przez odpowiedniej wielkości ntercooler zostanie schłodzone, a co za tym idzie znacznie zmniejszy swoją objętość i dzięki temu będzie możliwe "wciśnięcie" dużo większej ilości powietrza do dylinrdów i bardziej efektywne spalanie.
  
 
Cytat:
2006-04-17 14:15:05, N_I_T_R_O pisze:
Hmmm, turbina zasysa mieszankę, która następnie jest w niej podgrzewana i tak wtłoczona do cylindrów. Nic dziwnego, że podniesienie ciśnienia doładowania nic nie daje. Przecież powietrze podczas podgrzewania zwiększa swoją objędtość. Wydaje mi się, że w tym przypadku zastosowanie intercoolera i podłączenie gaźnika za, a nie jak w tym przypadku przed, turbiną powinno załatwić sprawę. Powietrze przetłoczone przez odpowiedniej wielkości ntercooler zostanie schłodzone, a co za tym idzie znacznie zmniejszy swoją objętość i dzięki temu będzie możliwe "wciśnięcie" dużo większej ilości powietrza do dylinrdów i bardziej efektywne spalanie.


a kto powiedzial ze nic niedaje
  
 
heh, trochę źle zrozumiałem posta, zasugerowałem się wypowiedzią Poochatego.

Nie mniej jednak pomyśl nad intercoolerem. to na pewno poprawi efektywność spalania.


[ wiadomość edytowana przez: N_I_T_R_O dnia 2006-04-17 15:04:15 ]
  
 
Chyba już nie ma o czym myśleć bo jak mnie pamieć nie myli to Turbo-kit już zmienił rezydenta . No chyba że w jego miejsce przyszło cuś o czym nie wiem albo zupełnie poyebałem wontki .
  
 
Nitro tak to owinno być teoretycznie podpięte jak mówisz ale pomyśl co się dzoieje w gażniku jak w nigo puszczasz ciśnienie po pierwsze wywala paliwwo wszedzie gddzie tylko się da po drugie miażdży pływak no jeszcze kilka takich patentów siędzieje, a wydaje mi się że PG poprostu chciał uniknąć tego, to nie jest zły patent takie podlączenie już kiedyś tak w dziale sportu z poldonami robili na gaznikach i turbo, ale najlepszy myk jest taki że nie można dużo ładować bo nie ma gdzie upuszczać mieszanki hehe jakby tak z blow offa wypuszczał mieszanke wprost pod mache to były by jazdy heh buchałby ogniem spad machy heh.
  
 
Cytat:
2006-04-17 19:06:17, kaza pisze:
Nitro tak to owinno być teoretycznie podpięte jak mówisz ale pomyśl co się dzoieje w gażniku jak w nigo puszczasz ciśnienie po pierwsze wywala paliwwo wszedzie gddzie tylko się da po drugie miażdży pływak no jeszcze kilka takich patentów siędzieje, a wydaje mi się że PG poprostu chciał uniknąć tego, to nie jest zły patent takie podlączenie już kiedyś tak w dziale sportu z poldonami robili na gaznikach i turbo, ale najlepszy myk jest taki że nie można dużo ładować bo nie ma gdzie upuszczać mieszanki hehe jakby tak z blow offa wypuszczał mieszanke wprost pod mache to były by jazdy heh buchałby ogniem spad machy heh.



recyrkulacje do zbiornika zrobic, niech pompuje zbiornik
  
 
Cytat:
2006-04-17 19:06:17, kaza pisze:
Nitro tak to owinno być teoretycznie podpięte jak mówisz ale pomyśl co się dzoieje w gażniku jak w nigo puszczasz ciśnienie po pierwsze wywala paliwwo wszedzie gddzie tylko się da po drugie miażdży pływak no jeszcze kilka takich patentów siędzieje, a wydaje mi się że PG poprostu chciał uniknąć tego, to nie jest zły patent takie podlączenie już kiedyś tak w dziale sportu z poldonami robili na gaznikach i turbo, ale najlepszy myk jest taki że nie można dużo ładować bo nie ma gdzie upuszczać mieszanki hehe jakby tak z blow offa wypuszczał mieszanke wprost pod mache to były by jazdy heh buchałby ogniem spad machy heh.


kaza nie ogladales szybkich i wscieklych?? wypusilo by sie jakas ladna rura nad maske i bylyby ladnie plomienie

co do intercolera w systemie drawthru... to sobie jakos nie wyobrazam miec przed maska jednej malutkiej bomby....

mozna oczywiscie zalozyc gaznik np z r5 albo fuego czy jak sie to tam pisze ale to sa dodatkowe koszta.

wzorowalem sie na tym zdjeciu i i pomsyl zostal wykonany pomyslnie bez jakis wielkich dodtakowcyh kosztow. wszystko dzialalo sprawnie i bez problemow juz od pierwszego odpalenia. oczywiscie kazdy pomysl mozna usprawniac


a teraz turbo kit jest w poldku 2.0
jak narazie ten temat zostal chwilowo zamnkniety czyli turbo. co bedzie dalej to juz czas pokaze i napewno sie pochwalimy
  
 
Cytat:
2006-04-17 19:06:17, kaza pisze:
Nitro tak to owinno być teoretycznie podpięte jak mówisz ale pomyśl co się dzoieje w gażniku jak w nigo puszczasz ciśnienie po pierwsze wywala paliwwo wszedzie gddzie tylko się da po drugie miażdży pływak no jeszcze kilka takich patentów siędzieje, a wydaje mi się że PG poprostu chciał uniknąć tego, to nie jest zły patent takie podlączenie już kiedyś tak w dziale sportu z poldonami robili na gaznikach i turbo, ale najlepszy myk jest taki że nie można dużo ładować bo nie ma gdzie upuszczać mieszanki hehe jakby tak z blow offa wypuszczał mieszanke wprost pod mache to były by jazdy heh buchałby ogniem spad machy heh.



Dodatkowo jeżeli dmuchniemy w gaźnik to po zdjęciu nogi z gazu, tworzy się zarąbiste podciśnienie i po prostu wyciąga olej z silnika. Chałopaki z Cze-wy już to ćwiczyli na maluchu 900 Turbo. Myśleli że to pierścienie poszły bo za każdym razem po puszczeniu gazu kopcił na niebiesko.

Jeśli się bawić w turbo gaźnik to raczej tylko na bazie instalacji z R5 lub Lancii Delty 1.6T. Te gaźniki mają specjalną konstrukcję, która pozwala na takie motywy.
  
 
Ktos gdzies kiedys pisal (za nic nie pamietam gdzie i kto), ze gaznik podcisnieniowy mozna przerobic na nadcisnieniowy poprzez poprawe jego uszczelnien i zwiekszenie cisnienia paliwa o tyle, ile bedzie cisnienia doladowania. Jednak wydaje mi sie to troche bez sensu, bo cisnienie doladowania stale nie jest i taki gaznik chyba przelewalby mocno na wolnych obrotach a na dodatek nie iglica moglaby nie zdzierzyc. Mnie to juz wlasciwie rybka, LE-Jet czeka na zalozenie, ale czy ktos jest w stanie potwierdzic/zaprzeczyc tej metodzie zrobienia gaznika nadcisnieniowego?
  
 
Cytat:
2006-04-17 19:17:24, PG pisze:
wzorowalem sie na tym zdjeciu...



to wzoruj sie teraz na tym:



  
 
czy masz jakieś dane na temat tego kanta i więcej fotek ?? po argentyńsku nie bardzo mi idzie
  
 
Cytat:
2006-04-17 23:24:09, N_I_T_R_O pisze:
Dodatkowo jeżeli dmuchniemy w gaźnik to po zdjęciu nogi z gazu, tworzy się zarąbiste podciśnienie i po prostu wyciąga olej z silnika. Chałopaki z Cze-wy już to ćwiczyli na maluchu 900 Turbo. Myśleli że to pierścienie poszły bo za każdym razem po puszczeniu gazu kopcił na niebiesko.



Bo dali turbiny od dizla które to nei mają uszczelnień przeciwdziałających czemuś takiemu. Poczytać maximum boosta W topicu i bibliach tunerów dałem linka.
  
 
a co do sprezania mieszanki i upuszczania mieszanki przy zbyt dużym ciśneniu to tak było w seryjnych silnikach DOHC volumex bo tam sprezarka sprezała mieszankę i upust mieszanki był do filtra powietrza z tego co wiem (kolega tomczak miał upust w atmoswerę pod maską w swoim 1100 z silnikiem volumex...)
  
 
zacznijmy od tego ze nie blowoff-em reguluje sie cisnienie doladowania.

blowoff sluzy do zabezpieczania lopatek turbiny przed cofajaca sie fala cisnienia odbitego od przepustnicy
oraz w wersji gwizdzacej do 'pokazywania' rywalowi sily znajdujacej sie pod maska.

sestemy draw-thru i 'volumex' nie posiadaja blowoff-a
gdyz w obu przypadkach przepustnica znajduje sie przed urzadzeniem sprezajacym czynnik. czyli nie ma niszczacej fali cisnienia.

do ustawiania cisnienia w turbosprezarce sluzy westgate z silownikiem pneumatycznym
a w volumexie przelozenie na kolach pasowych.


Cytat:
a co do sprezania mieszanki i upuszczania mieszanki przy zbyt dużym ciśneniu to tak było w seryjnych silnikach DOHC volumex bo tam sprezarka sprezała mieszankę i upust mieszanki był do filtra powietrza z tego co wiem (kolega tomczak miał upust w atmoswerę pod maską w swoim 1100 z silnikiem volumex...)



moim zdaniem sa to herezje gdyz
-jest to nie potrzebne
- mialbys tak bogata mieszanke ze moglbys spokojnie postawic na koncu wydechu wiaderko i pieknie zbieral bys skroplone paliwo.

bo na kazde 15l powietrza w filtrze potrzeba 1l paliwa
a po kilku upuszczeniach mieszanki w filtrze powierza nie bedzie juz powietrza tylko sama mieszanka 15;1
i to 15l mieszanki przechodzac przez gaznik wzbogacisz o kolejny 1l paliwa.

zaczyna sie robic bezsensowne bledne kolo.


Cytat:
kolega tomczak miał upust w atmoswerę pod maską w swoim 1100 z silnikiem volumex..



a czy on sprezal mieszszanke???
jezeli tak to widze ze kolega tomczak jest wybitnym fachowcem w powodowaniu pozarow pod maska i bezsensowniego wylewania poliwa.


  
 
niesgodze sie z tym ze volumex niema zaworu blow-off gdzyz takowy posiada
p.s.
ten zawor byl seryjny wiec prosze sie od kolegi tomczaka i jego wiedzy od...

[ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2006-04-20 15:06:55 ]