Jak programować centralke KME BINGO S?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam centralke KME BINGO S , podpiołem się do komputera, odpaliłem program serwisowy BINGO S wersja 1.04 i wszystko działa, na biegu jałowym mieszanka jest bogata itd,
- ustawienie PWA 94 kroki,
- minimalne otwarcie na biegu jałowym -16 kroków
- max. otwarcie na biegu jałowym +40 kroków
- min. otwarcie przy dużym obciążeniu - 40 kroków
- max. otwarcie przy dużym obciązeniu +10 kroków
- opcja CUT-OFF nie zaznaczona
- typ jazdy Normalna
Instalacja założona jest w nissanie primerce 1.6 98r. pali koło 12,5 litrów na mieście, a na trasie 11,5 , benzyny na trasie pali 6,5 l , a 8 l po mieście.

Po założeniu lnstalacji gazu paliła mi 8-8,5 na trasie 10 po mieście, potem koleś co mi ją regulował stwierdził że mieszanka jest za uboga i przydławił powietrze o 2/3 na wlocie powierza(przylepił kawałek blaszki) i przeregulował centralke, od tego czasu pali aż 11,5 na trasie a dynamika jazdy wcale się nie polepszyła. Od czego zacząć żeby zmienić skład mieszanki na sterowniku? Czy moze ktoś napisać jakąś krótką instrukcje do programiku BINGO S 1.04?
  
 
Dołączam się do prośby!!!
  
 
przydławił powietrze o 2/3 na wlocie powierza(przylepił kawałek blaszki)
Od wyrzucenia tego bym zaczoł(nic dziwnego że więcej pali).
  
 
Po pierwsze primo zmienić gazownika . No kurde mol niektórzy to naprawdę mają p.... .
Po drugie primo zdjąć zdławienie dolotu powietrza.
Po trzecie primo wyregulować parownik
Po czwarte primo zrobić autoadaptację centralki w/g instrukcji zamieszczonej na stronie producenta.
Po piąte doregulować parownik i ewentualnie można próbować zmieniać parametry centralki, ale ostrożnie, nie wszystkie na raz.
Centralkę można zresetować za pomocą laptopa i wtedy wraca do ustawień wyjściowych.
Na stronie KME jest pobieżny opis ustawień i instrukcja jak wykonać autoadaptację po montażu.
  
 
A czy można gdzieś zdobyć jakiś zestaw definicji parametrów ustawialnych w centralkach gazowych (co one znaczą dla pracy silnika i instalacji, jakie powinny przyjmować wartości itp.)?
Z góry dzięki
  
 
Niestety też czegoś takiego szukałem, ale nie znalazłem jako takiego kompendium, więc trochę z różnych postów trochę z logicznego rozumowania i trochę odpowiedzialnych eksperymentów tzn. takich z których można coś konstruktywnego wywnioskować i nie spierdzielić gazowni. Ale generalnie jak parownik jest w miarę poprawnie wyregulowny to adaptacja centralki Bingo wg. instrukcji ze strony KME ustawia parametry wyjściowe, a potem już można się bawić. Może jak znajdę chwilę to podepnę lapka pod swoją i spiszę parmetry i spróbuję to opisać (niestety też nie wszystko) no i może się zdarzyć, że coś interpretuję błędnie, wtedy proszę o wyrozumiałość (człowiek uczy się całe życie ) i poprawienie mnie przez co bardziej doświadczonych kolegów
  
 
No dobra to będę się wymądrzał . Zakładam, że instrukcję adaptacji centralki wszyscy już przeczytali.
W zakładce odczyty, wiadomo pokazuje parametry pracy.
Zakładka konfiguracja:
Sonda lamba; to parametr informujący centralkę o zastosowanej w aucie sondzie, trzeba to wiedzieć i wpisać odpowiednią bo od tego zależy czy sterowanie bdzie prawidłowe no i żeby komp samochodu nie świrował i nie pokazywał błędów.
Punkt neutralny sondy; wydaje mi się, że jest to parametr określający wartość napięcia na sondzie przy lambda 1. Ja mam ustawione na 0,5V
Czas opóźnienia; prawdopodobnie czas nagrzewania sondy lambda, jeśli tak to przez ten okres centralka nie bierze sygnałów z sondy do sterowania silnikiem krokowym. Ja mam 10 sek.
Emulacja sondy; kolejna wartość którą trzeba znać, a która ma wpływ na szaleństwa ECM auta. W Poldku jest "przebieg".
Czas emulacji stanu L i H; czas przez który emulator centralki LPG utrzymuje wartość "mieszanka uboga lub bogata", to również może wpływać na zakłócenia pracy ECM samochodu. Ja mam 0,25 sek.
Typ układu zapłonowego; chyba wiadomo o co chodzi. Jest tylko jedno ale, zależnie od tego jak gazownicy wpięli się w instalację samochodu może to być np. tak jak u znajomego: ma 4 cyl i dwie cewki, a w programie musiał ustawić 4 cyl. 1 cewka.
Punkt przełączania na gaz; wysokość obrotów przy jakich autko przechodzi na zasilanie gazem.
Przełączanie przy zmianie obrotów; chodzi o to czy przejście na gaz ma nastąpić przy dodawaniu gazu czy przy opadaniu obrotów, osobiście wolę przy opadających bo nie ma szarpania przy przyśpieszaniu.
Typ czujnika TPS; trzeba wiedzieć i wybrać odpowiedni lub wpisać brak
Bezwładność czujnika TPS; niestety tego nie rozszyfrowałem, ale prawdopodobnie chodzi o tolerancję jego parametrów
Czas nakładania się faz; czas przez jaki po przełączeniu na gaz samochód jest jeszcze zasilany benzynką, tu trzeba lekko poeksperymentowć bo każdy samochód inaczej reaguje, a wpływ na to ma między innymi długość przewodów gazowych od parownika do miksera, ja mam 0,5 sek.
wstępne otwarcie zaworu gazu przy awaryjnym rozruchu; czas przez jaki centralka otwiera zawór gazu aby możliwe było odpalenie samochodu bezpośrednio na LPG z pominięciem beny.
Zakładka opcje
Pozycja wyjściowa aktuatora (powinno być attuatora) ten parametr jest wstępnie ustalony przy adaptacji komputerka potem można go lekko zmieniać. Jest to pozycja silnika krokowego jaką przyjmuje po przełączeniu na gaz. Ja tego nie ruszam.
Min otwarcie na BJ; mówi o ile kroków silnik krokowy może się zamknąć na biegu jałowym podczas postoju, ja mam -15.
max. otwarcie na BJ; to samo co wyżej tylko w górę, też mam +15.
min. otwarcie przy dużym obciążeniu; podobnie tylko przy jeździe, ja mam -20.
max. otwarcie przy dużym obciążeniu; jak wyżej ale w górę, ja mam +40.
próg zadziałania TPS; próg wartości przy jakiej silnik krokowy natychmiast się ustawia. Ma to znaczenie jak chcemy aby silnik dostał mocno bogatą mieszankę np. przy nagłym przyśpieszaniu, ale ja tego nie włączałem.
Zadana pozycja attuatora; pozycja w jakiej ma się ustawić silnik krokowy po przekroczeniu wartości TPS.
Cut-off - minimalne obroty; wartość obrotów do osiągnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy chamowaniu silnikiem, dojazdach do świateł na luzie itp. Ja mam 1000.
Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknąć podczas chamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał.
Te parametry w zakładce opcje mają beżpośredni wpływ na ograniczenia bądź wzrost spalania.
Górne ograniczenie obrotów; wiadomo wartość obrotów po przekroczeniu których odcinane jest zasilanie silnika gazem (takie zabezpieczenie przed przekręceniem silnika), Ja mam 5800.
Minimalna temp. silnika; jeżeli jest zamontowany czujnik temp. na red. albo komp LPG jest odpowiednio podłączony do ECM to można ustawić temp. po osiągnięciu której będzie możliwe przejście na gaz, ja mam to wyłączone.
Preferowany typ jazdy; wiadomo, ja mam ustawione na normalną. Na pewno przy ustawieniu na sport wzrośnie spalanie. Na ekono niekoniecznie się zmniejszy
Zakładka reset; wiadomo
Zakładka oscyloskop; pozwala na obejrzenie parametrów pracy w przedziale czasu, dzięki czemu zorientujemy się czy wszystko działa jak należy. Np. przy ustawionej zbyt bogatej mieszance na parowniku wartość sondy lamba będzie dłużj się utrzymywać w górnych granicach, a powinna mniej więcej przebywać w stanach wysokich i niskich po tyle samo czasu. Dzięki możliwości obejrzenia tego przy różnych stanach przepustnicy wiemy czy w całym zakresie obrotów i obciążeń instalacja dobrze pracuje.
Uf ale się rozpisałem . Jeżeli gdzieś popełniłem błąd to proszę mnie poprawić.
  
 
Dzięki Mistrzu!!!!!!

Wreszcie jakieś światełko w tunelu i konkretna wiedza. Naprawdę duża pomoc!!

  
 
Oj bez przesady do mistrza to mi uuuuu nie widać, może Croma by co nieco sprostował, please
  
 
Cytat:
2005-06-01 10:33:12, Danek pisze:
(...) wstępne otwarcie zaworu gazu przy awaryjnym rozruchu; czas przez jaki centralka otwiera zawór gazu aby możliwe było odpalenie samochodu bezpośrednio na LPG z pominięciem beny. (...)



Witam,
z tego co mi wiadomo (z instrukcji ) to BingoS nie ma możliwości odpalania tylko z gazu...
Chyba, że ... można to jakoś obejść.
Jak?
Pozdro
  
 
Cytat:
Lucky pisze
Witam,
z tego co mi wiadomo (z instrukcji ) to BingoS nie ma możliwości odpalania tylko z gazu...
Chyba, że ... można to jakoś obejść.
Jak?
Pozdro


Nic nie trzeba obchodzić.
W programie w zakładce konfiguracja, na samym dole jest opcja "awaryjny rozruch silnika" Po uaktywnieniu (ptaszek w kratce), masz odpalanie z LPG. Przynajmniej w opisie do programu ta stoi. Osobiście nie próbowałem, bo zawsze odpalam na benzynce. Ale gaziarz, który mi to montował, potwierdzał to.
  
 
Qrcze.. gapię się w program (Bingos 1.04) i ni cholery nie widzę takiej opcji: "awaryjny rozruch silnika".
Może jest ona aktywna tylko w momencie podłaczenia PC do gazowego kompa ?

Pozdro

PS Opis jest świetny też szukalem czegoś takiego.

[ wiadomość edytowana przez: LuckyS dnia 2005-06-13 21:22:10 ]
  
 
Nie wiem jak jest w Twojej wersji , ja mam program w wersji 3.03 i jest tam opcja awaryjny rozruch silnika. Co prawda nie wiem jak to działa , ale taka opcja jest.
  
 
Jest tak jak piszesz.
Nie sprawdziłem czy jest nowa ver. sądząc, że jej po prostu nie ma... Mój błąd.

Pozdro
  
 
Cytat:
2005-04-02 10:58:44, adam12345 pisze:
Witam. Mam centralke KME BINGO S , podpiołem się do komputera, odpaliłem program serwisowy BINGO S wersja 1.04 i wszystko działa, na biegu jałowym mieszanka jest bogata itd, - ustawienie PWA 94 kroki, - minimalne otwarcie na biegu jałowym -16 kroków - max. otwarcie na biegu jałowym +40 kroków - min. otwarcie przy dużym obciążeniu - 40 kroków - max. otwarcie przy dużym obciązeniu +10 kroków - opcja CUT-OFF nie zaznaczona - typ jazdy Normalna Instalacja założona jest w nissanie primerce 1.6 98r. pali koło 12,5 litrów na mieście, a na trasie 11,5 , benzyny na trasie pali 6,5 l , a 8 l po mieście. Po założeniu lnstalacji gazu paliła mi 8-8,5 na trasie 10 po mieście, potem koleś co mi ją regulował stwierdził że mieszanka jest za uboga i przydławił powietrze o 2/3 na wlocie powierza(przylepił kawałek blaszki) i przeregulował centralke, od tego czasu pali aż 11,5 na trasie a dynamika jazdy wcale się nie polepszyła. Od czego zacząć żeby zmienić skład mieszanki na sterowniku? Czy moze ktoś napisać jakąś krótką instrukcje do programiku BINGO S 1.04?



Witam.
Przeczytałem problem nissana i po prostu jest tam źle dobrany mixer gazowy . po prostu za duża zwęzka jest w mixerze i gościu nie mając iinego wyjścia zadławił dolot powietrza. tylko on to regulował na postoju a w czasie jazdy dolot ogranicza za barzdo powietrze potrzebne do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo powitrznej i z tego takie duże spalanie. złożę się,że na biegu jałowym programowało się na jakieś 40 kroków a na wysokich obrotach wchodziło na ok.90 kroków.
zasadą jest takie dobranjie mixera i regulacja reduktora żeby i na wolnych i podwyższonych obrotach silnik krokowy pracował w tej samej średniej.
a ,że widzę ,że jesteś z Żor to do mnie masz niedaleko bo jakieźś kilkanaście kilometrów. nara.
  
 
Cytat:
2005-06-01 10:33:12, Danek pisze:
Czas emulacji stanu L i H; czas przez który emulator centralki LPG utrzymuje wartość "mieszanka uboga lub bogata", to również może wpływać na zakłócenia pracy ECM samochodu. Ja mam 0,25 sek.


Od czego ten parametr zalezy i jaki ma wpływ na spalanie , jak go prawidłowo ustawić?

I jeszcze kilka pytań

1. Jak prawidłowo ustawic bezwładność TPS i co to dokładnie jest?
2. Jak prawidłowo ustawic min. i max. otwarcie silniczka krokowego na biegu jałowym i przy obciązeniu? Na "czuja"? Czy jest jakas zasada?
3. Zaawansowane ustawienia silnika krokowego - wszedzie mam wartość 0. Ruszac to czy nie?

Jesli ktos mógłby to wyjaśnic bedę wdziśczny za pomoc.
  
 
Cytat:
2005-06-25 14:38:36, croma1 pisze:
Witam. Przeczytałem problem nissana i po prostu jest tam źle dobrany mixer gazowy . po prostu za duża zwęzka jest w mixerze i gościu nie mając iinego wyjścia zadławił dolot powietrza. tylko on to regulował na postoju a w czasie jazdy dolot ogranicza za barzdo powietrze potrzebne do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo powitrznej i z tego takie duże spalanie. złożę się,że na biegu jałowym programowało się na jakieś 40 kroków a na wysokich obrotach wchodziło na ok.90 kroków. zasadą jest takie dobranjie mixera i regulacja reduktora żeby i na wolnych i podwyższonych obrotach silnik krokowy pracował w tej samej średniej. a ,że widzę ,że jesteś z Żor to do mnie masz niedaleko bo jakieźś kilkanaście kilometrów. nara.



Croma ma racje za szeroki masz mikser dlatego aby nie była zbytnio zubożona mieszanka to gaziarz założył kryze na wlot powietrza aby wymusić dodatkowe podciśnienie na mikserku ale nie tędy droga. Przydałoby sie zdjąć kryzę i zmienić mikser na mniejszy.
  
 
ja tylko w celu sprostowania jednego z tekstów - "Cut-off - minimalne obroty; wartość obrotów do osiągnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy chamowaniu silnikiem, dojazdach do świateł na luzie itp. Ja mam 1000.
Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknąć podczas chamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał. "

cut-off ustawia obroty powyżej których działa !!! a nie poniżej - czyli jak masz 1000 to znaczy ze: jedziesz z obrotami 4000 zdejmujesz noge z gazu i działa zubożenie mieszanki az spadną odbroty do 1000 i wtedy wraca na normalną mieszanke !!!!

Jak kogoś interesuje coś o Bingo (i nie tylko bo wszytkie kompy w 2 generacji są podobne) opis ustawiania reduktor, att, itd to polecam swojego swojego posta z forum Hyundai kopiuje go poniżej:

dużym skrócie opis moich doświadczeń z LPG na podstawie 2.0 w Coupe98. Pacjent dostał typową instalkę 2 generacji Elpigaz (nie najlepsza prasa) z kompem Bingo-S i butlą w koło o pojemności 32l (80%). Po zrobieniu paru tysięcy km i pobawieniu się wszystkim czym się dało w tej instalce oznajmiam co następuje

Dorze ustawiona instalka plus zdrowy i serwisowany silnik =zero problemów, zero wybuchów i 100% satysfakcji pewnie za tydzień walnie mi coś i będę musiał odszczekać hehehehehehe

Instalacja – przewody reduktor-mikser jak najkrótsze (bezwładność), mikser dobrze dobrany (o tym dalej), dolot ze zmodyfikowanym anty wybuchem ( bez klapki w środku tylko gumowa opaska) , zdemontowana reszta dolotu przed obudową filtra powietrza – założone kolanko w dół.
Wymieniony płyn w chłodnicy, sprawdzony korek (ciśnienie) i poziom oczywiście i czy niezapowietrzony (tak na zapas, ale i tak kiedyś trzeba wymienić płyn).

Oczywiście N razy było powtarzane więc jeszcze raz napisze…kable WN, Świece, filtry nowe przed instalacją. Potem, co 10kkm filtr gazu i powietrza. Co jakieś 30kkm spuszczenie syfu z reduktora i nowe świece. Co jakieś 20kkm sprawdzenie ustawień i korekta u gazownika (lub w domu jak ktoś lubi i ma interfejs).

Moje ustawienia to tryb pracy „sportowy” hehehehehehe , a dalej skopiuje kawałek niezłego opisu ustawień który dostałem częściowo zmieniłem tam gdzie sądzę , ze coś warto dodać :

Reduktor do 1 i 2giej generacji powinien miec 2 sruby regulacyjne.
Jedna od regulacji czułości a druga od WOLNYCH OBROTÓW.

1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika ) -tym regulujesz ciśnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odłączasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podłączasz do reduktora wężyk który zanurzasz w jakimś zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wężyka wydostawały się pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już. Proste ? no ba

Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było.

2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstępne otwarcie attuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX.

3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przełączasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĆ BUM!)
Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja attuatora w miarę sie ustabilizuje (jesli działa sonda L) na jakiejś pozycji.
Wg. mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicah 20-30 w dół lub w góre) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja attuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś chora zwężka na wlocie).
No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamy pozycje att. Oscylującą wokół 100.

4. Sprawdzamy, czy śruba od WOLNYCH OBROTÓW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakręcona bo wtedy auto raczej zgaśnie.

5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi się attuator.

Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 obr.

{{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (długie przewody itp.) to można pozycje att. dla wolnych obr. Ustawić nieco wyżej niż dla 3000.
Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor}}

6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ)
Auto chodzi nam już poprawnie, ale...

7.Teraz najważniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot):
Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.

Albo przeskakujemy w sofcie od kompa na widok oscyloskopu i ładnie widać wtedy zachowanie attuatora – przechodzenie na wyższe obroty powoduje większe otwarcie Att. ale po chwili powinno się ono stabilizować na tym samym poziomie.
Jeśli wychodzi nam, ze wartość ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser.

Najlepiej, żeby wartość ta była w miarę równa z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.

JEŚLI OTWARCIE ATTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIĘGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM. …nie mówiąc już o ciągle za ubogiej mieszance co jest niezdrowe mocno – rośnie temperatura i tak już większa na gazie a to same kłopoty nadciągające powoli ale nieuchronnie.


Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia att. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

CUT-OFF – czyli chodzi nam o to, żeby na gazie można było hamować silnikiem tak jak na benzynie. Oczywiście nie jest to możliwe do końca ze względu na bezwładność układu, ale jeśli już odpalamy funkcje w kompie gazu to - Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów, poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum gazu temat). Ja osobiście ustawiłem sobie próg działania cut-off na 2500 obrotów i zdjęcie o 25% na att. Przy większej redukcji zaczyna szarpać mocno i przy używaniu np. tempomatu traci się płynność utrzymywania prędkości.
Ogólnie można jeździć bez tej funkcji – minusy – odrobinę wyższe spalanie, praktycznie brak hamowania silnikiem to znaczy bardzo powoli schodzą obroty na gazie . Wolny wybór, jak kto lubi.


A teraz wyniki średnie spalanie w mieście – a dokładnie w Warszawie dla moich skromnych 2 literków 13,5 lpg. Trasa oczywiście zależnie od prędkości przy utrzymywaniu powyżej 150-180 km/h - 12,5-13 lpg a jak się ciągnę i nie przekraczam 120-130 schodzi do 11-12 czyli jak widać oszczędności rzędu 1,75 zł na 100km czyli żadne

Moja dupohamownia, mówiła mi ze idzie dobrze prawie jak na benzynie no może ciut gorzej ….Korzystając z okazji zmierzyłem się na hamowni przenośnej kolegi z Poznania (polecamhamownia przenośna ) no i wyszło że na benzynie mam 133,6 KM 179,1 Nm
Na gazie natomiast 124,2 KM i 168,1 NM….co daje różnice odpowiednio -7% mocy i -6% momentu. Niestety to było z miesiąc temu przed małymi zmianami w dolocie i ustawieniach …wiec przy najbliższej okazji zrobię kolejny sprawdzian. No i na koniec mam nadzieję, ktoś to przeczyta

źródło
  
 
Cytat:
arturo_soda
Wysłany: 2005-06-30 15:26:03

...ja tylko w celu sprostowania jednego z tekstów - "Cut-off - minimalne obroty; wartość obrotów do osiągnięcia których komp LPG zubaża zasilanie gazem. Np. przy chamowaniu silnikiem, dojazdach do świateł na luzie itp. Ja mam 1000.
Redukcja otwarcia attuatora; o ile % silnik krokowy ma się przymknąć podczas chamowania silnikiem, ja mam 18%, jak ustawiałem więcej to już mi przygasał. "

cut-off ustawia obroty powyżej których działa !!! a nie poniżej - czyli jak masz 1000 to znaczy ze: jedziesz z obrotami 4000 zdejmujesz noge z gazu i działa zubożenie mieszanki az spadną odbroty do 1000 i wtedy wraca na normalną mieszanke !!!!...


Dokładnie to miałem na myśli, może niezbyt zrozumiale się wyraziłem. W każdym razie bardzo dzięki, bo już myślałem, że będę miał o kilku "nieprzyjaciół" więcej . Też czytałem ten opis o regulacji i na nim się opierałem w swoich eksperymentach, ale przy moim ustawieniu cut off 1000 obr i 18% nic się złego nie dzieje, dlatego takie ustawienie podałem. Zaznaczyłem jednak na końcu postu, że to są tylko moje doświadczenia i mogę się mylić, jeszcze raz dzięki. Może w takim razie Wiesz co to ta bezwładność TPS. Ja podejrzewam, że jest to rodzaj filtra niwelującego drobne skoki napięcia podczas przyspieszania, żeby komp LPG nie świrował, ale nie pisałem o tym bo to już moja mocno naciągana teoria. No i te zaawansowane ustawienia krokowego, jeśli możesz to podziel się wiedzą. Bo jak na razie to naprawdę boję się, że ludzie mogą mieć do mnie pretensje, że im głupoty wypisuję i silniczki wariują.
  
 
A czy może ktoś z Was wie, jak zmienić wartość obrotów przełączenia na gaz w centralce loveco M1981 (cztery diody poziomu gazu, jedna dioda: gaz-zielona, benz-żólta) i przycisk.

Dzięki.

PPawlo

P.S. Ale również nie sposób nie podziękować za teksty w tej dyskusji o wielkościach ustawialnych w centralkach. Dzięki Panowie.