Adalbert-p Vw Passat Berlin/Mazury | Hallo , sprobuje przetlumaczyc,chociaz , musze powiedziec , nie chce mi sie.W sklad elektrycznego wspomagania wchodza:zabezpieczenie ukladu kierowniczego,zamek kierownicy,uklad zebaty ukladu kierowniczego,przekladnia kierownicza (zmienna ) , zmienne przelozenie ukladu kierowniczego,kulowe przelozenie ukladu kierowniczego , przelozenie slimacze , wspomaganie hydrauliczne , wspomaganie elektryczne , komputer regulujacy sile ( Niutonometry )ukladu kierowniczego , sprzezenie z ESP ( Elektroniczny Stabilizator ukladu jezdnego) , spurstange(nie wiem jak to przetlumaczyc , zapomnialem , to jest ten okragly kawal metalu , ktory laczy kola , lewa i prawa strone , z przodu i z tylu) , ulozenie kol , wahacze . Zadanie :Bede pisal - uklad kierowniczy - UK - zebys wiedzial . UK, , elektryczny , pomaga , tak samo jak mechaniczny , przy uzyciu mniejszej sily fizycznej i przede wszystkim przy widocznej mniejszej wadze calego zespolu czynnosc ta wykonac tak samo jak system mechaniczny.Potrzebuje do tego ten UK ale duzo mniej energi i zmniejsza dlatego w sposob widoczny zuzycie paliwa.Nie jest potrzebne produkowanie energi systematycznie , jak w normalnym ukladzie wspomagania , tylko energia bedzie produkowana w chwili , kidy bedzie potrzebna .- to jest w chwili skretu.To daje okolo 90% oszczednosci w stosunku do konwencjonalnego UK.Muwi sie o oszczednosci zedu 0;2 litra na sto km.Rownoczesnie sa wszystkie czesci UK bezposrednio zabudowane w samym UK , a nie tez na motorze (pompa hydrauliczna) i tym samym pozwala to na lzejsze prostrze i tansze zabudowanie calego UK .Pozwala to tez na zbudowanie UK w modulach (czesciach) , gdzie poszczegolni producenci tychze czesci kompletne elementy moga dostarczac.W momencie zabudowania elektrycznego UK , jest mozliwa aktywna ingerencja w caly UK.Jest to dzis juz mozliwe.UK bedzie mechanicznie od kierownicy wymontowany.W razie niebezpieczenstw elektronika moze sama ingerowac w UK.Bardziej interesujace bedzie wprowadzenie 42-Volt ukladu. Tutaj bedzie mozliwe zastosowanie jeszcze mniejszych motorow elektrycznych.W koncu kiedys , w niedalekiej przyszlosci bedzie mozliwe zrealizowanie UK , bez drazka kierowniczego , gdzie sensory i motory elekryczne przejma role przekazu i pracy dzialania calkiem nowego systemu kierowniczego.Do tego niestety ale trzeba zmienic przepisy prawne ktore do tej pory obowiazuja w Europie Zachodniej.Poza tym UK , jest najbadziej ciezkim kandydatem , niz naprzyklad uklad hamulcowy.Jezeli chodzi o kompletne wylaczenie drazka kierowniczego , to trzeba sie tez zastanowic nad tym , co sie stanie , jezeli motor elektryczny przestanie dzialac , a samochod bedzie sie zblizal do zakretu.UK , dziala tylko tam , jezeli poruszymy kierownica . Nastepnym plusem UK- elektrycznego jest naprzyklad , jezeli samochod bedzie odcholowywany.Sensor melduje w jakim polozeniu znajduje sie samochod i dzieki akumulatorowi mamy wystarczajaco duzo energi , zeby samochod byl lekko kierowany , rowniez bez kierowcy.Elektroniczne sensory w UK elektrycznym melduja rowniez o predkosci samochodu a co za tym idzie o sile potrzebnej do poruszania kierownica. To by bylo wszystko ,musisz to jakos poukladac - tu dopisac a tam ujac .Nie szukaj wiecej informacji , bo ich wiecej nie znajdziesz,ani w niemiecko jezycznej bibliotece , ani tez angielskiej.Te informacje pochodza z najnowszej ksiazki - Bosh -UK - Elektryczny.Powodzenia - Adalbert A tak na marginesie...myslalem , ze dzisiejsza mlodziez Akademicka jest zobowiazana do nauki jezyka Angielskiego lub Niemieckiego. Jak ja jeszcze bylem Studentem.........ale to juz zupelnie inna historia..... |