Kluczyk z immobilaizerem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Man taki problem : zamaem kluczyk i dorobilem zwyly klucz bez immobilaizera ,bo myslalem , ze jezeli bedzie wisial kawalek starego kluczyka przy owym to wystarczy , ale nie wystarczylo. Moze ktos wie jak dziala kluczyk z immobilaizerem i jak to porzenic do kupy aby dzialal on z dorobionym kluczem. pozdrawiam
  
 
Oryginalny kluczyk z immobiliserem ma z jednej strony, obok swojej metalowej czesci z zabkami taki okragly kawalek plastiku, ktory jest wpuszczony w caly uchwyt kluczyka. To jest wlasnie to co potrzebne jest do uruchomienia auta. Trzeba to umiescic w takim samym miejscu jak bylo to w oryginalnym kluczyku i powinno byc ok.
  
 
moim zdaniem to jest nie do zrobienia domowym sposobem..kluczyk musi byc w scisle okreslonej pozycji..najblizej idealu byloby chyba przyklejenie do nowego kluczyka calej tej czarnej czesci ze starego ale nie wiem czy to wystarczy..jesli nei wystarczy to niestety kiepska sprawa..ale ktos tu juz mial taki problem poszukaj w archiwum
  
 
Powinieneś mieć drugi kluczyk, a przy nim blaszkę z wybitym numerem immobilizera. Bierzesz tą blaszkę, dorabiasz kluczyk z modułem immobilizera (chyba kosztuje ok. 60 zł), potem do ASO a oni zaprogramują kluczyk wg danych z blaszki.
To najlepszy chyba sposób.
  
 
W Zielonej Górze w Carefour dorobienie kluczyka z immobilizerem kosztuje 180zł, wydało mi się to za dużo i zrezygnowałem chociaż mam tylko jeden oryginalny kluczyk a drugi tylko do otwierania drzwi...
  
 
Są w sprzedaży kompletne wkłady stacyjki do Matiza.Składają się one z wkładu stacyjki,cewki immobilisera,2 kluczyków z transponderami.Możesz kupić taki wkład (częstotliwość jest taka sama jak w esperalu) i albo przełożyć transpondery z zakodowanych kluczyków, albo zakodować je w ASO.Musisz tylko pamiętać o przełożeniu cewki-powinno się zostawić starą.W tym układzie będziesz miał 2 kluczyki-1 do drzwi,drugi do stacyjki
  
 
spróbuj do dorobionego klucza przykleić np.taśmą izolacyjną dokładnie tą część z czipem -dokładnie tak jak w orginale.Niewielkie przesunięcie po osi może być niezauważone przy odczycie kodu klucza przez cewkę.Może a nie musi .Spróbuj.
Imobilajzer działa w skrócie tak.
Po włączeniu zapłonu cewka znajdująca sie pod kluczykiem w stacyjce indukuje pole magnetyczne które wychwytuje czip elektroniczny zatopiony w kluczyku.W wyniku indukcji zostaje on zasilony i generuje kod znany naszemu komputerowi.Ten odpowiada i porównuje z tym co ma w pamięci.Jeśli się to zgadza to odblokowuje wszystkie potrzebne do uruchomienia auta zabezpieczenia np.zapłon,pompa paliwa.
  
 
Cytat:
2005-04-18 00:30:46, qbaj pisze:
moim zdaniem to jest nie do zrobienia domowym sposobem..kluczyk musi byc w scisle okreslonej pozycji..najblizej idealu byloby chyba przyklejenie do nowego kluczyka calej tej czarnej czesci ze starego ale nie wiem czy to wystarczy..jesli nei wystarczy to niestety kiepska sprawa..ale ktos tu juz mial taki problem poszukaj w archiwum




Eee tam 'pierdolita' , ja mam właśnie tak zrobione że w kluczyku bez immobilisera ( a dokładnie w dwóch sztukach ) w uchwycie wywierciłem otwór i przeniosłem transponder ze starych kluczyków (i nie jest to ta czarna pastylka o której piszecie tylko szklana rurka która jest pod nią ) i zakleiłem klejem na gorąco.
Wszystko działa bez problemów i dopiero ten post przypomniał mi że mam takie 'cudo'

A więc śmiało do dzieła - jak to mówią godzinka roboty dla drwala po wypadku z piłą łańcuchową ....
  
 
Wyciagam stary post zeby podzielic sie uwaga na temat dorabiania kluczykow z immobiliserem.
Dzisiaj dorabialem i zastanawiam sie skad sie wziely te wszystkie teorie na ten temat i CENY.
Cala operacja trwala 10 minut, facet przelozyl chip i skasowal 20 zl (czyt. dwadziescia).
Ot cala filozofia.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-18 14:17:55, Hornblower pisze:
........ facet przelozyl chip i skasowal 20 zl (czyt. dwadziescia). Ot cala filozofia. Pozdrawiam


Trzeba był się się zapytać ile kosztuje taka operacja,jak nie ma skąd przełożyć chipa

Ceny są takie chore,bo jeżeli np. (strzelam) komplet zamków kosztuje 100 zł, to wartość 2 transponderów i cewki immo wynosi 80 zł.


[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-04-19 07:34:47 ]
  
 
kupowałem klucz w hurtowni DU oryginalny do espero surowy za ok 35 zł został dorobiony wg starego 20-30 zł + kodowanie 30-40 zł cen już dobrze nie pamiętam
  
 
Moja firma sprzedaje surówki DU po 25zł netto. Reszta kosmicznych kosztów,typu kluczyk za 160 zł to marża
  
 
Cytat:
2006-04-19 13:00:31, JaRabbit pisze:
Reszta kosmicznych kosztów,typu kluczyk za 160 zł to marża



Podobnie z dopełnianiem klimy (nie nabijaniem od zera). Koszt gazu to kilka zł. Reszta to "podatek od luksusu"... zresztą podobnie jest np. z większymi oponami niż 15 cali. Gumy więcej o 10% a cena wyższa o 40%.