Uszczelka miski olejowej - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem kur....a za!! Niepoprawiacze są zdrowsi przede wszystkim
  
 
Zauważyłem, że mi lekutkawo cieknie olej od spodu
Wygląda mi na to, że przepuszcza korek spustowy oleju
Co z tym zrobić ? Wymienić korek, czy może jest przy nim jakaś uszczelka ?
  
 
Mnie niestety cieknie olej przez uszczelkę miski olejowej a w jednym miejscu prawie mi tą uszczelkę wydmuchało. Nie ma co czekać aż w trasie mi kiedyś wszystko wycieknie. Uszczelkę pod głowicą też niedługo będę musiał zrobić i wymienię od razu pompę wody gdyż przy 120 tys. na zmianie paska rozrządu nie wymieniłem a teraz mam 130 tys. a podobno gdzieś widać niewielki przeciek z tych właśnie okolic.
Pytałem o samą uszczelkę miski w sklepie z częściami Opla i kosztuje 35 zeta. Sprzedawca opowiadał, że niektórzy wogóle wywalają tą wkładkę metalową (którą ponoć też trzeba wymieniać) gdyż ona nic nie daje a bez niej też się nic nie dzieje. Po co jest ta metalowa wkładka w misce olejowej więc???
  
 
Na pewno po coś ona jest. Inaczej by jej nie montowano. Być może ta przegroda zapobiega pienieniu się oleju w misce?
  
 
Egh... Widzę, że wzorcowi kierowcy jesteście. Przeczytaliście dokładnie rozdział "Czynności przed jazdą" w instrukcji obsługi do złomiaka.
  
 
A co tam pisze? Chce mi sie zaglądać??
  
 
Witam.
Jak sobie tak czytam to „pocenie” się z pod uszczelek w naszych Esperaczkach to norma po pewnym przebiegu.
Ja niedawno wymieniałem w swoim Esperaku uszczelkę pod pokrywką zaworów.
Koszt uszczelki 25 zł razem z tym jednym kołkiem gumowym. Do tego jeszcze 11 sztuk podkładek z uszczelkami gumowymi za 11,50. Po założeniu i przejechaniu około 500 km olejek dalej sobie ciekną. Powiedziałem sobie „o nie, tak nie może być”. Rozebrałem jeszcze raz, odtłuściłem wszystkie powierzchnie benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem na powierzchnię głowicy, w ten kanałek w pokrywce i pod uszczelki pod śruby środek Loctite 518. (http://www.multibo.swidnik.pl/multibo.htm).Do tej pory jest spokój, a przejechałem już około 2000 km.
Dwa tygodnie temu to samo zrobiłem z uszczelką pod mechanizmem różnicowym skrzyni biegów. Koszt uszczelki 5,50 zł. Przy okazji wymiana oleju w skrzyni – Mobil 80W – 18 zł za 1 l.
A tydzień temu do wymiany poszła uszczelka pod miską olejową. Pociło się strasznie.
Koszt uszczelki to 22 zł. Jak się okazało to u mnie oryginalnie nie było uszczelki tylko jakaś gumowa masa. Zdjęcie miski to pestka. Wyczyściłem całą w środku, odtłuściłem, nałożyłem nową uszczelkę i Loctite i …. tu się zaczął mały problem. Mimo dokręcenia równo wszystkich śrub okazało się, że nie mogę wkręcić tych 4 śrub 10 od strony skrzyni. Jak nie było uszczelki to cała miska była powiedzmy 2mm wyżej i otwory się pokrywały.
Miski nie można było dalej dokręcać bo bałem się przeciągnąć i zerwać gwint, poza tym w uszczelce w otworach na śruby są takie małe podkładki (przekładki) chyba specjalnie aby jej za bardzo nie zgnieść. Poradziłem sobie luzując wszystkie śruby i najpierw załapałem na te 10. Zabawy nie mało Aha dodatkowo wszystkie gwinty śrub również posmarowałem 518. Ale wszystko się udało zrobić i jak na razie pod miską sucho.
  
 
Ja ostatnio wymieniałem uszczelkę pod miska u Pana Sławka.

Co ciekawe Pan Sławek (nawiasem mówiąc świetny fachowiec) stwierdził ,że po wielu próbach uszczelniania tego miejsca silikonem okazało się ,że samochody z czystą, oryginalną uszczelka robią większe przebiegi niż te doszczelniane silikonem.
  
 
JACO - jaki koszt ?
  
 
Koszt oryginalnej uszczelki ok. 30 - 40 zł. (już nie pamiętam dokładnie), a robocizna, trudno stwierdzić - za wyminaę uszczelki, oleju, filtra, podsztukowanie jedej osłony plastikowej i smarowanie wybieraka skrzyni biegów zapłacilem 100zł.
  
 
Po paru nieudanych próbach uszczelnienia miski zakupiłem to oto:



Koszt: 98,-.
W poniedziałek zamontuję i ...
.. niech no mi jeszcze kropla skapie, ...

--
Wiesiek (Maestro)


  
 
Maestro, a jak przejdzie Ci przez to cudo smok?
Chyba będziesz musiał jakiś otworek wydłubać
  
 
Wersja uszczelka + przegroda powinna być szczelniejsza, gdyż guma jest zwulkanizowana z metalem (podobno)......

ale tak szczerze..... myślę że zamiast 10 tyś. km. wytrzyma 16 tyś km.
  
 
Cytat:
2005-06-06 10:06:37, peter1819 pisze:
Maestro, a jak przejdzie Ci przez to cudo smok? Chyba będziesz musiał jakiś otworek wydłubać



Czy Ty czasem nie mówisz o 1,5?????
  
 
ta przegroda jest oryginalnym wymysłem GM. NIe ma obawy o smok pompy.

Za to ja od 35 kkm jeżdże bez uszczelki - silikon za 0 pln spełnia zadanie - zero pocenia czy wycieków.
  
 
Szczerze mówiąc (pisząc) mam pewne obawy co do tego wynalazku.
W Espero miska olejowa wygląda naprawdę nieciekawie od środka.
Są tam dwie przegrody poziome i dodatkowo posiadają one wycięcia na smok.
Przez te dwie przegrody trzeba odkręcać "portki" od kolektora wydechowego aby zdjąć michę.
A na tej fotce nie widzę żadnego otworu przez który smok mógłby przejść przez nią i przez przegrody.
Smok dochodzi przecież prawie do samego dna.
Hmm... jestem ciekaw tego rozwiązania.
  
 
Peter1819 zdaje mi się że Ty piszesz o silniku 1,5....

W 2,0 i 1,8 fabrycznie, oryginalnie, uszczelka jest wulkanizowana z taka przegroda jak ta na zdjęciu.
  
 
Cytat:
2005-06-04 15:37:55, Maestro pisze:
Po paru nieudanych próbach uszczelnienia miski zakupiłem to oto: Koszt: 98,-. W poniedziałek zamontuję i ... .. niech no mi jeszcze kropla skapie, ... -- Wiesiek (Maestro)



ta blacha jest raczej używana za brudna na nową, moja przy wymianie była jasna, srebrna - jak pokrywa zaworów.
Natomiast mycie jej odtłuszczaczem a potem wodą spowodowało pojawienie się nalotu rdzy i byłem zmuszony do drapania jej papierem ściernym.

Odnośnie zas uczelki, należy wymienić sama - bez blacy, smog się odkręca - dwie śruby 10 mocujące rurke i jedna 10 mocujaca wspornik.
Ja posmarowałem silikonem tylko w miejscach łączenia bloku - 4 czy 5 miejsc w obwodzie uszczelki.
Ważne jest umiejetne dokręcenie śrub w okolicach posmarowanych silikonem. Przy przykreceniu na maxa schnący silikon - rozsadzi uszczelke. Dlatego nalezy dokręcić delikatnie, dac silikonowi wyschnać, a następnie bardzo delikatnie dociągnąć śruby.
Ja tak zrobiłem i nie cieknie "nawet" po dystansie 9 tys km.
  
 
Robert_S, czy uszczelniałeś miskę na taki pomarańczowy silikon w tubce? I nie ma żadnych wycieków?
  
 
Ja piszę z własnego doświadczenia rzeczywiście o silniku 1.5.
Nie wiedziałem że w 1,8 i 2,0 jest inaczej.
Ale jak kupowałem uszczelką pod miskę u siebie w sklepie z częściami typowo do Daewoo to powiedzieli, że wszystkie silniki mają taką samą uszczelką pod miską. Więc stąd moje zdziwienie tą nietypową uszczelką.
Chyba wprowadziłem małe zamieszanie. Ale z drugie strony lepiej rozwiać wszystkie wątpliwości.