Uszczelka miski olejowej - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tomek: blacha jest nowa i czyściutka (zdjęcie nie oddaje), i nie była używana, bo nie mogła być (przynajmniej nie w Espero).
Po wyjęciu starej od razu widać było "drobną" różnicę.
Jakby kto z Was kupował to zwróćcie na to uwagę.
Otóż owe 2 "płetwy" widoczne z lewej strony mają na środku prostokątne wycięcie i musiałem takowe wyciąć w tej również, bo przy obrocie wał zahaczał o te występy.
Założyłem i póki co suchutko i niech już tak zostanie.

--
Wiesiek (Maestro)
  
 
Witam! Jeżdżę moim esperakiem od czterech miesiecy i jak do tej pory poradziłem sobie ze wszystkimi drobnymi usterkami odziedziczonymi po poprzednim właścicielu ,a to dzięki wyszukiwarce i Waszym postom , ale teraz mam mały problem z uszczeką miski (silnik 1.5).Pierwsza uszczelka gumowa z aluminiowymi wkladkami w otworach wytrzymala tydzień ,druga korkowa (bez wkładek) dwa tygodnie ,a teraz zamierzam uszczelnić miskę samym niebieskim silikonem- i tutaj mam szczegółowe pytanie do doświadczonych kolegów-jaka gruba warstwa silikonu?,kiedy przykręcać miskę-przed utwardzeniem silikonu czy kiedy jest jeszcze lepki ?,z jaką siłą dokręcać śruby-?.Wyciek jest niewielki , ale z natury wolę jak wszystko jest OK. Z góry dziękuję za fachowe odpowiedzi.
  
 
podepne sie pod temat po latach:

zdjecie

pytanie 1
kapie olej w miejscu oznaczonym na zdjeciu czerwona strzałka czy to z uszczelki miski olejowej czy z innego miejsca i co to wogole za element na którym jest ta kropla oleju?
pytanie drugie czy sruby zaznaczone białą strzałka ktore przykrecaja te dwururke do kolektora nie powinna byc tam sprezyna która dociska? czy lepiej dac tam uszczelke z silikonem czy sama?

czy miske dac na uszczelke oryginalna czy na silikon czerwony wysokotemperaturowy

[ wiadomość edytowana przez: pablo1987 dnia 2015-04-17 09:06:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: pablo1987 dnia 2015-04-17 09:21:05 ]
  
 
link do zdjecia poniżej:
https://drive.google.com/file/d/0B--wnqJuZd7LNDFGbS1GQnZzYkE/view?usp=sharing

post wyżej sa jakies problemy i nie wyswietla,
pomoże ktoś?, jutro chciałem zmienic te uszczelke i prosze o porady kto zmieniał
  
 
może tak ciut łatwiej? :

Zdjęcie
  
 
Cytat:
2015-04-17 08:39:40, pablo1987 pisze:
podepne sie pod temat po latach: pytanie drugie czy sruby zaznaczone białą strzałka ktore przykrecaja te dwururke do kolektora nie powinna byc tam sprezyna która dociska? czy lepiej dac tam uszczelke z silikonem czy sama?



Uszczelkę z silikonem do dwururki która rozgrzewa się do czerwoności.... Ziemianie jeszcze nie wynaleźli takiego materiału który wytrzymałby takie warunki.
Między dwururką a kolektorem wydechowym montuje się uszczelkę aluminiowo-azbestową i przykręca na chama ile wlezie bez żadnych sprężyn i temu podobnych wynalazków.
Dwururka w przeciwieństwie do "jednorurki" mocowana jest na trzy śruby z uwagi na swoją szerokość i obciążenia temperaturowe materiału które tam panują.

Korzystając z okazji czyli ze zdjęcia które jeszcze jest [...] mam pytanie z innej beczki: Od lat zalega mi w garażu nowy kolektor wydechowy na dwururkę właśnie. Od lat planuję jego montaż ale idzie mi jak krew z nosa…

Napisz proszę – jak ten kolektor z tą dwururką sprawuje się u Ciebie ? masz porównanie do jednorurki ? Czy silnik lepiej się zbiera „z dołu” czy jakie są inne zalety takiego rozwiązania …a jakie wady.
Był jakiś powód, że fabryka w pewnym momencie przeszła na jednorurki...
Pytam bo różni forumowicze różne rzeczy wypisywali na temat wydechu 4-2-1 ale tak jakoś jednoznacznego zdania sobie nie wyrobiłem...

Może jeszcze ktoś inny wypowie się w temacie…

Z góry wielkie dzięki !