forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Zbieżność kół

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2005-05-12 15:30:37

Witka!
Gdzie najlepiej jechać ustawić sobie zbieżnośc kół! Wczoraj na diagnostyce wyszło że mam: oś przednia-4m/km), a oś tylnia (0m/km)! Wymieniłem odrazu tuleje i gumy stabilizatora! Czy musze odrazu ustawić kąty pochylenia, czy robią to razem ze zbieznoscią?
Tu pytanie do bywalców ASO Misiek w Katowicach- zrobią mi tam zbieżność ?
2008-07-22 02:43
  
 
 2005-05-12 19:42:48

Zbieżność ustawią ci w większości warsztatów zajmujących się geometrią kół, nawet tam gdzie robią przeglądy. Lepiej jechać tm gdzie mają do pomiaru urządzenia laserowe (nowsze i troszkę dokładniejsze). Natomiast kąta pochylenia raczej ci nie ustawią. Z tego co mówił mi mechanik jest on ustawiony na stałe i charakterystyczny dla danego modelu. Mówił mi to jak ustawiał zbieżność, jak wymieniłem łączniki stabilizatora i gałki na drążkach kierowniczych. Mam nadzieję że się nie mylił...
2010-05-09 11:57
  
 
 2005-05-12 19:56:44

uważam że nie warto ze zbieżnością jechać na do p.Miśka za cirka 60 zł zrobią ci to na miejscu, polecam mały zakład zajmujący się tylko geometrią w sosnowcu przy ul.Andersa (dawna braci smółków,przy cmentarzu) ,mają urządzenia laserowe
 
  
 
 2005-05-12 21:26:51

Darr, a ile taka przyjemnośc w Sosnowcu kosztuje? Hmmm 60 zł -słyszałem że nawet 100 kosztuje ustawienie!
Podaj jak możesz gdzie dokładnie to jest -jak jechac z Będzina! pozdrawiam
2008-07-22 02:43
  
 
 2005-05-12 21:48:21

Nie chciałbym czegoś pokręcić ale chyba płaciłem około 40-50 Zł w zeszłym roku na wiosnę. Koło Oświęcimia mały warsztat - robię tam przeglądy.
2010-05-09 11:57
  
 
 2005-05-12 21:54:06

Jak pewnie iwększość wie, nalży unikać stacji diagnostycznych. Są najdrożsi....
Gadi
 
  
 
 2005-05-13 18:17:36

normalna cena za gometrię tył i przód to ok 100 jak sam przód to 60 ...warto jednak sprawdzić czy nie tzreba coś wymienić, jakieś koncówki drązków, sworznie wahacza..zawsze lepiej najpierw doprowadzic do stanu dobrego a potem regulować.
2007-12-17 23:53
  
 
 2005-05-13 19:38:26

A jak się geometrie ustawia??? pan wchodzi pod autko i co? chcę wiedzieć , żeby mnie nie nacieli...!
2008-07-22 02:43
  
 
 2005-05-13 20:12:56

(w fiacie) pan przypina do felg spec urządzenia laserowe,ustawia tarcze z podziałkami,rozpina gałki drążka i luzuje jakies śruby
(potem wkładał tam podkładki dystansowe) każe ci ustawic kierownicę-jak ci pasuje i kręci się pod samochodem i dookoła z półgodziny-mnie przy okazji wymienił gałkę którą jak przypuszczałem bedzie do podmianki itp......w każdym razie cienkacz pomykał potem równiutko bez wiszenia na kierownicy przy setce ...........powodzenia
 
  
 
 2005-05-13 22:42:34

Zgadzam sie z Daar`em, że warto pojechać byś podjechał na ul.Andersa (dawna braci smółków,przy cmentarzu). Tam chłopaki Ci to zrobią dobrze i raczej niedrogo. Jak się dowiem ile biora z to to dam Ci znać

2005-12-04 12:52
  
 
 2005-05-14 11:33:57

zakłada na każde koło przyrząd podpiety do kompa, ustawia kierownicę w pozycji na wprost i blokuje dewajsem specjalnym o siedzenie to samo z pedałem hamulca, podkłąda klocki pod każde koło wszytko spina ustawia...na monitorze masz wtedy wszytkie pomiary i zwykle na czerwono tam gdzie się nie mieszczą w normie. Bierze klucz w dłoń i kręci ...końcówkami drązków z przodu...z tyłu jak wogóle jest opcja to zwykle mimośrodowa śruba...w coupe są one obok siebie obie dość centralnie. Jak chcesz poczytać jak jest u ciebie poszukaj na stronie serwisowej hyundai (webtech). Jak nie ma tragedii to zakładanie sprzetu trwa dłużej niż regulacja jak nie ma kompa to dla mnie nie ma sensu tam jechać, jeden kolo chciał to na lampkach ustawiać co moze było dobre 20 lat temu w kanciaku (nie obrażając kanciaków bo to zacne bryki zwłaszcza dziadka śp. mojego rocznik '76
2007-12-17 23:53
  
 
 2005-05-14 16:57:08

Cytat:
2005-05-14 11:33:57, arturo_soda pisze:
zakłada na każde koło przyrząd podpiety do kompa, ustawia kierownicę w pozycji na wprost i blokuje dewajsem specjalnym o siedzenie to samo z pedałem hamulca, podkłąda klocki pod każde koło wszytko spina ustawia...na monitorze masz wtedy wszytkie pomiary i zwykle na czerwono tam gdzie się nie mieszczą w normie. Bierze klucz w dłoń i kręci ...końcówkami drązków z przodu...z tyłu jak wogóle jest opcja to zwykle mimośrodowa śruba...w coupe są one obok siebie obie dość centralnie. Jak chcesz poczytać jak jest u ciebie poszukaj na stronie serwisowej hyundai (webtech). Jak nie ma tragedii to zakładanie sprzetu trwa dłużej niż regulacja jak nie ma kompa to dla mnie nie ma sensu tam jechać, jeden kolo chciał to na lampkach ustawiać co moze było dobre 20 lat temu w kanciaku (nie obrażając kanciaków bo to zacne bryki zwłaszcza dziadka śp. mojego rocznik '76


po pierwsze primo : w niektórych serwisach komputery stosuje się głównie do wystawiania wysokich faktur naiwnym klientom...........
po drugie primo : nie ubliżając,scuope to nie prom kosmiczny -choć i ten juz swoje latka ma...........
 
  
 
 2005-05-14 17:34:04

Ludzie, pomozcie.
Zauwazylem to po wymianie opon z zimowych na letnie, ale mozliwe ze bylo tak wczesniej tylko nie zwrocilem na to uwagi. Moj polroczny Getz 1,3 A/C przy jezdzie powyzej 80 km (najwyrazniej czuc to na 5 biegu, przy jezdzie na 3 cim biegu praktycznie niewyczuwalne) sciaga na prawa strone. Objawia sie to tym, ze gdy puszcze kierownice ZAWSZE idzie w prawo- tak wiec po przejechaniu jakichs 20 metrow musze lapac kierownice i odbijac w lewo.
Co mam robic, boje sie ze w serwisie mi tego nie zrobia albo spie..a jeszcze gorzej. Czy to na pewno zwiazane jest z tzw. zbieznoscia kol? A moze po prostu powiedziec sobie ze moj Getz ma juz taka urode i dac sobie spokoj? Jakimi jeszcze konsekwencjami poza ewent szybszym scieraniem opon grozi jazda z takim umiarkowanym ssciaganiem?
Dzieki za pomoc!
2007-10-20 14:51
  
 
 2005-05-14 18:07:36

Pierwsza rzecz którą możesz zrobić sam - zdejmij koła, wyjmij klocki i oczyść po zimie. Sprawdź czy nie ociera zacisk - jeśli tak to rozruszaj troszkę tłoczek i powinno puścić. Jeśli to nie hamulce - skontroluj geometrię (niestety na polskich drogach geometria lubi "siadać" - większa prędkość w dziurę i czasami wystarczy..)
2010-05-09 11:57
  
 
 2014-05-04 00:43:24

Cytat:
2005-05-12 15:30:37, Tomasz1023 pisze:
Witka! Gdzie najlepiej jechać ustawić sobie zbieżnośc kół! Wczoraj na diagnostyce wyszło że mam: oś przednia-4m/km), a oś tylnia (0m/km)! Wymieniłem odrazu tuleje i gumy stabilizatora! Czy musze odrazu ustawić kąty pochylenia, czy robią to razem ze zbieznoscią? Tu pytanie do bywalców ASO Misiek w Katowicach- zrobią mi tam zbieżność ?



Geometrię zrobią dobrze i tanio (70 zł) choćby fachowcy z http://zbieznosckol.pl Serwis mieści się przy Kłodnickiej 44 w Katowicach. Oprócz zbieżności, można też u nich zlecić przegląd kilmy i je wyczyszczenie
2015-05-29 23:05