Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
hajko Polonez Caro 2000 Warszawa | 2005-02-21 08:31:29 Myślę, że częściowo się mylisz, tzn źle obrobione gniazdo panewki też powoduje miejscowe wyrabianie panewek. Sęk w tym, iż rzadko łapią owal panewki głowne(w bloku), zaś co do owalu tzw półksiężyców to facet leje wodę - służą one do ustalania wzdłużnego wału i nie ma możliwości ich owalizacji. A co do jakości szlifu wału to bierzesz mikrometr z czujnikiem i sprawdzasz owal czopów. Podobnie z gniazdami panewek: średnicówka i mierzymy. Mechanik, jeśli poważnie podchodzi do swojej roboty, powinien mieć taki sprzęt. Jeśli nie ma to ja bym mu nie zaufał, bo równie dobrze może być zowalizowany wal jak i gniazda(choć szybciej wał). Przyczyną też może być źle wyszlifowany wał(za małe średnice czopów). A nowe panewki bardzo rzadko pracują całą powierzchnią , zaś za niskie ciśnienie oleju może być spowodowane np: zużytą pompą oleju(ja bym od niej zaczął). A ciśnienie oleju - u mnie, na rozgrzanym silniku, po przebiegu ok 200 000 wynosi ok. 2 bar(na wolnych - 800 obr/min) |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-02-21 12:31:24
Hm, czyli dobrze myślę, że za podszlifowaną panewkę główną bardziej powinien być odpowiedzialny źle zrobiony wał, a nie owale gniazda w bloku, czy tak? A odnośnie ciśnienia, to na rozgrzanym silniku było ok. 1,5 bar - rozumiem że za mało? Czy to może być kwestia tego, że nie wszystko się jeszcze ułożyło ze sobą? Czy też silnik od razu powinien mieć ciśnienie nominalne? I jeszcze jedno pytanie - czy panewki w gniazdach powinny siedzieć ciasno, czy mogą wchodzić luźno? [ wiadomość edytowana przez: Abar dnia 2005-02-21 12:33:08 ] |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-02-21 12:36:55 czy robiles silnik w Klaudynie ? |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-02-21 12:37:44
Na jakim oleju |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2005-02-21 13:05:35 Jeżeli wał był szlifowany i nie były wyczyszczone kanały olejowe to nie wiem co powiedzieć o tym który to tak złożył. K...a, po szlifie czyszczenie to podstawa. W trakcie szlifu do kanałów olejowych dostaje sie metal, ścierniwo i jescze pewnie chłodziwo ze szlifowania. nie dość że zapycha kanał olejowy, to olej przepływa przez taki kanał i część syfu wypłukuje na panewkę . A póżniej się ktoś dziwi że mu panewke wyjebało. Ludzie, miejcie litość, to są przecież podstawy przy remoncie. Czystość czystość i jeszcze raz czystość.
Ponadto należy sprawdzić osiowość otworów łożysk głównych w bloku, do tego sprawdzic wał czy nie jest krzywy. Miałem taki wał w jednym silniku DOHC i panewki były bardzo ładnie powycinane. Więc też nalezy to posprawdzać, czy wszystko jest ok. Uważam że powinno sie pomierzyć wszystko pod wzgledem osiowości, sprawdzić wał czy jest prosty,zrobić szlif wału wyczyścić wał i złozyc na nowych panewkach. I powinno być dobrze. |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-02-21 13:32:17
Elf Sporti |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-02-21 13:33:35
Częściowo. Kupiłem go "po remoncie", w Klaudynie robiłem głowicę i osprzęt, dół nie był ruszany. Po odpaleniu i rozłożeniu widać, że wszystko było szlifowane i są nowe panewki, ale ale.... a czemu pytasz? |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-02-21 13:36:19
Ok, czyli pierwszy krok - wizyta u dobrego szlifierza... Polecasz kogoś w W-wie? A co myślisz o uciekaniu ciśnienia oleju przez zużyte głowiczki wałków? |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-02-21 14:00:11 co do czyszczenia walu to proponuje wyjac zaslepki i na wiertarke dac kawalek(z 15cm) linki ze sprzegla i po wlozeniu(uwazac zeby nie wyskoczyla z otworu bo porysuje wal) pobawic sie w ginekologa . wylatuje z walu wtedy kupa syfu, w miedzyczasie oczywiscie czyszczenie najlepiej pod cisnieniem jakas benzyna lub jeszcze czyms ostrzejszym.potem sa dwie wersje zaslepienia, albo nowe zaslepki(chyba 1zl za sztuke) albo nagwintowanie otworu M12 i wkrecenie korków(na klucz imbusowy) najlepiej na loctite do polaczen hydraulicznych(gwintowac trzeba bardzo ostroznie zeby nie pekl gwintownik bo material jest twardy). mozna tez czyscic wal bez wyciagania zaslepek ale nigdy nie wiadomo czy naprawde wszystko sie wyczyscilo dokladnie, zwykle po myciu i tak zostaje jakis syf, szczegolnie na polaczeniu zaslepki z walem a to potrafi zalatwic panewki.co do walkow rozrzadu to nigdy sie tym nie przejmowalerm za bardzo ale cisnienie oleju zawsze bylo dobre, w razie jakis duzych ubytkow cisnienia mozna z tym kombinowac. |
Abar Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 2.0 ... Warszawa | 2005-02-21 14:04:53
Dzięki za info. A co to znaczy "dobre ciśnienie"? Ile powinien mieć silnik fabrycznie na wolnych obrotach? Nie znalazłem tego w żadnej książce, a empirycznie trzeba by mieć dane od kilku osób i wyciągnąć jakąś średnią? |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2005-02-21 14:24:20 wg mnie jest ok jak silnik ma 1bar na mocno nagrzanym oleju(nie wodzie a oleju-trzeba przypałowac auto troche,najlepiej pod gorke) na niskich obrotach(okolo 1000) i 4-5 na wysokich(okolo 6tys obr). ale ja zwykle lekko podkrecam pompe oleju wiec lepiej jakby ktos napisal jak jest w seryjnym silniku po remoncie. u mnie olej to 15w50 motul |
pawelek94 fiat 125 Milanówek | 2005-05-19 01:58:52 Umnie na wolnych obrotach silniczek ma 3 bary a jak doda gazu odrazu wskakuje na 5 a więcej skali nie mam!! |