Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Infiniti M

Infiniti M37 '2010Infiniti M37 '2010Infiniti M37 '2010Infiniti M37 '2010

Infiniti M pojawiło się na rynku wraz z początkiem lat 90-tych. Produkowane wówczas przez krótki okres GT coupe oznaczone symbolem M30 było przeznaczone wyłącznie na rynek amerykański i nie jest liczone jako początkowa generacja serii M, ponieważ nie było w żaden sposób powiązane z późniejszymi sedanami tej serii.

M30 Coupe (1990-1992)

Bazujące na modelu Nissan Leopard coupe zostało w 1990 roku luksusowo doposażone i wypuszczone na rynek wraz z Infiniti Q45, które w tym czasie pełniło w ofercie producenta rolę luksusowej limuzyny. Wyposażone w 3 litrowy silnik benzynowy SOHC V6 auto - ten sam który wcześniej pojawił się w modelach Nissan Maxima i 300ZX - posiadało jednak tylko moc rzędu 168KM co w stosunku do masy pojazdu (1540kg) stanowiło spory minus tej konstrukcji.

Jak na model o zacięciu sportowym również w przypadku skrzyni biegów Infiniti się nie popisało, dając, a właściwie nie dając nabywcom wyboru i ładując do swojego coupe 4-stopniową skrzynię automatyczną pogrzebało praktycznie możliwość sukcesu tego auta. Infiniti M30 Coupe produkowane było tylko przez 3 lata (od 1991 również jako cabrio) i zostało zastąpione w ofercie przez model J30 czyli... sedana klasy średniej. Koncepcja coupe/cabrio była kontynuowana dopiero w latach późniejszych jako Infiniti G.

I generacja - M45 (2003-2004)

Infiniti M45 pojawiło się na rynku w 2003 roku jako ekskluzywna odmiana modelu Nissan Gloria. Specyfikacja była w zasadzie identyczna z japońskim odpowiednikiem ale auto odróżniało się zastosowanym silnikiem. Zamiast wysłużonej V6-ki Infiniti M45 otrzymało 4,5 litrową jednostkę V8 oddającą moc rzędu 340KM, tę samą której użyto w przypadku flagowej limuzyny Q45 a całość uzupełniała 5-stopniowa skrzynia automatyczna. Sprzedaż jednak szła słabo, ponieważ w tym samym czasie Lexus zaprezentował przyszłą, 3 generację swojej serii GS co obnażyło natychmiast fakt, że model M45 jest stylistycznie zacofany przynajmniej o kilka lat. Infiniti musiało więc zacząć się spieszyć.

II generacja - M35/M45 (2005-2010)

Druga generacja serii M to kompletnie przeprojektowany samochód znany również jako Nissan Fuga, który zadebiutował w 2004 roku. Stanowił bezpośrednią konkurencję dla pojazdów BMW Serii 5 czy Klasy E Mercedesa, a był przede wszystkim odpowiedzią Infiniti na Lexusa GS III generacji.

Oparte o zmodyfikowaną płytę podłogową FM Infiniti zastosowało w tej generacji nowoczesne silniki z serii VQ. Model M35 otrzymał 3,5 litrowy silnik V6 o mocy 280KM natomiast 4,5 litrowa V8-ka pracowała pełną mocą (335KM) pod maską Infiniti M45. Oba modele wyposażono w 5-stopniową przekładnię automatyczną. Tym razem Infiniti odniosło pełen sukces. W 2006 roku zaprzestano importu modelu Q45 z Japonii a M45 uczyniono flagowym modelem producenta na rynek USA. W tym samym czasie „słabsza” M35-ka była wg konsumentów najlepszą propozycją w kategorii samochodów luksusowych.

Na przełomie 2008/2009 Infiniti odświeżyło nieco przód i tył auta. Pojawiły się też nowe silniki, 7-stopniowa skrzynia biegów oraz wersje oznaczone symbolem S.

III generacja - M30d/M35hybrid/M37/M56 (2010-)

Infiniti trzeciej generacji pokazano mediom podczas LA Auto Show pod koniec 2009 roku a sam debiut miał miejsce w marcu 2010 roku w Genewie. Tym razem inspiracją podczas projektowania był koncepcyjny Infiniti Essence. Tak jak w przypadku innych modeli Infiniti oznaczenia modelowe odnoszą się bezpośrednio do zastosowanych w nich silników i tak w modelu M56 przeznaczonym tylko na rynek USA zastosowano 32-zaworowy silnikV8 o pojemności 5,6 litra i mocy 420KM, model M37 otrzymał 24-zaworową jednostkę V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 330KM a pierwszy w serii M diesel twin turbo zastosowany w modelu M30d to 3 litrowa V6-ka o mocy 240KM. W tej wersji auto jest dostępne tylko na rynku europejskim.

Hybrydowe Infiniti M35, które na rynku japońskim funkcjonuje jako Nissan Fuga Hybrid wyposażone zostało w 3,5 litrowy silnik V6 o mocy 303KM oraz silnik elektryczny o mocy 68KM oraz rozwiązania zaczerpnięte z koncepcyjnego Infiniti Essence.

Infiniti M - Fotogalerie

Ostatnie 18 wiadomości związane z Infiniti M:

Modele Infiniti zmienią nazwy w 2014 roku

Modele Infiniti zmienią nazwy w 2014 roku Za dwa lata modele marki Infiniti czeka prawdziwa nomenklaturowa rewolucja. Zmienią się wszystkie nazwy – w 2014 roku będą się zaczynać od liter Q lub QX....

czytaj dalej

Infiniti M Black Bison według Wald International

Infiniti M Black Bison 7Stadko „Bizonów” znów się powiększyło. Chodzi oczywiście o gamę produktową „Black Bison” znanej, japońskiej firmy tuningowej Wald International. ...

czytaj dalej

Infiniti M35h Hybrid Business Edition

Infiniti M35h Business 2Infiniti przygotowało właśnie specjalny model przeznaczony dla biznesmenów. Wariant „Business Edition” bazuje na sportowym, hybrydowym sedanie M35h w wersji GT. Pojazd ...

czytaj dalej

Infiniti M 2013 z bogatszym wyposażeniem

Infinti M 3Udoskonalona specyfikacja, nawigacja satelitarna dostępna dla wszystkich wersji i jeszcze więcej elementów zapewniających wygodę podróżnych, to główne zmiany w sedanie Infiniti M ...

czytaj dalej

Infiniti Emerg-E po raz pierwszy w akcji na Goodwood Festival of Speed

Infiniti Emerg-E 8Podczas trwającego w dniach 28 czerwca - 1 lipca Goodwood Festival of Speed Infiniti, które jest jednym ze sponsorów imprezy, zaprezentuje dynamiczny debiut prototypu Emerg-E. ...

czytaj dalej

Emisja CO2 Infiniti M35h teraz poniżej 160 g/km

Emisja CO2 Infiniti M35h teraz poniżej 160 g/km Infiniti, japoński producent samochodów luksusowych, potwierdził informacje o zmniejszeniu emisji spalin Infiniti M35h z roku modelowego 2012 do 159 g/km. Dzięki...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Infiniti - archiwum artykułów