Murcielago LP 670-4 SV z napędem na tylną oś

Murcielago LP 670-4 SV  z napędem na tylną oś18.01.2012
Bądźmy szczerzy, takie samochody, jak Lamborghini kupuje się dla "szpanu", wystarczy, by pojawiły się na drodze, a już wszyscy wiedzą, że właściciel musi być bogaty i lubi szybką jazdę. Co jednak, jeśli kupiliśmy model, powoli odchodzący do lamusa?

Na przykład Murcielago LP 670-4 SV ? Czy będziemy spać spokojnie wiedząc, że właściciele Aventadora mają nad nami przewagę, bo ich samochód wyciąga 700 KM, podczas gdy nasz tylko 670? Oczywiście, że nie.

Tym torem toczyły się też zapewne myśli Davida Wiggsa, który niedawno został właścicielem LP670-4 SV. Postanowił więc sprawdzić na hamowni, czy aby na pewno, jego Lambo nie jest nieco mocniejsze. Okazało się, że w standardowej konfiguracji z napędem na wszystkie koła wyciąga 595 KM. Jednak pan Wiggs nie poddał się – kazał usunąć parę „niepotrzebnych” elementów (przez co masa pojazdu zmniejszyła się o 56 kg), zastosował napęd na tylną oś i moc zmierzona dynamometrem wzrosła o 20 KM. To nie wszystko, pan Wiggs postanowił jeszcze usunąć katalizatory i tłumik, odchudzając Lambo o kolejne 40 kg i zapowiada, że w ten sposób uzyskał bazę do kolejnych poprawek. Celem jest uzyskanie dodatkowych 1000 KM.

Życzymy powodzenia.


Źródło: YouTube, opracowanie: BM