Lancia w Paryżu - wytwornie i z Chryslerem

Lancia w Paryżu - wytwornie i z Chryslerem14.09.2010
Na stoisku Lancii podczas Paryskiego Salonu Motoryzacyjnego nie należy się spodziewać rewolucyjnych niespodzianek. Producent zapowiada, że zaprezentuje modele Delta, Ypsilon i Musa oraz kilka pojazdów marki Chrysler ...

...(Grand Voyagera Limited Black i model 300C Walter P. Chrysler) by podkreślić niedawny alians obu marek.

Lancia w Paryżu - wytwornie i z Chryslerem 1 Po debiucie podczas marcowej wystawy w Genewie obie marki prezentują wspólny front w stolicy Francji, za pomocą ekspozycji, która ma wykraczać po za standardowy koncept i budzić bardziej symboliczne skojarzenia. Alians Lancia – Chrysler opiera się na symbolice nawiązującej do faktu, iż obie firmy wpisały się w karty historii motoryzacji po obu stronach Atlantyku i uzupełniają się teraz niczym dwa fragmenty układanki łączące się, by stworzyć nową tożsamość. Kierując się tą ideą projektanci stoiska Lancii i Chryslera ozdobili je graficznymi motywami puzzli.

Odchodząc jednak od górnolotnych metafor zajmijmy się tym, co najważniejsze – samochodami. W Paryżu będzie można zobaczyć Musę i Ypsilona z napędem LPG, zapowiadające nową ofertę silników, które mogą być napędzane dwoma rodzajami paliwa (autogazem lub benzyną). Wprowadzono je już we Włoszech, teraz mają się pojawić także nad Sekwaną. Znajdzie się także miejsce dla Delty Multi Air w wersji Hard Black z pięknym czarnym nadwoziem.

Kolejnymi modelami wystawowymi będą Ypsilon ELLE i Musa 5th Avenue. Ta ostatnia to następczyni pokazowego pojazdu zaprezentowanego na tegorocznym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie i w Paryżu odbędzie się jeJ światowy debiut. Luksusowa Musa 5th Avenue nazwą nawiązuje to słynnej nowojorskiej ulicy i ma być równie wytworna. W stolicy Francji pojawi się model polakierowany na kolor biały z czarnym dachem, z fotelami i deską rozdzielczą obitymi skórą marki Poltrona Frau® w odcieniu kości słoniowej. Wszystko to pod hasłem: „Lancia Musa. Miejska limuzyna. Elegancja to jedyne piękno, które nigdy nie przemija.”

Lancia w Paryżu - wytwornie i z Chryslerem 2 Uwagę odwiedzających paryski salon przyciągnie zapewne również Ypsilon ELLE, który może korzystać z autogazu lub benzyny. Specjalna, limitowana edycja, która weszła już do sprzedaży na głównych rynkach europejskich, to wynik kooperacji Lancii z najbardziej chyba znanym pismem kobiecym, ELLE. W dniu, w którym wystawa zostanie otwarta dla szerokiej publiczności na stoisku włoskiego producenta pojawi się także drugi Ypsilon ELLE wyposażony w silnik 1.2 o mocy 69 KM i emitujący 114 g CO2 na km.

Oprócz tych oryginalnych wersji Lancia zaprezentuje także model Delta w dwóch wersjach: Platino z 1,6-litrowym silnikiem MultiJet o mocy 120 KM i automatyczną, 6-biegową przekładnią Selectronic oraz Hard Black z 1,4-litrowym silnikiem MultiAir o mocy 140 KM, wyposażonym w system Start&Stop. 1.4 Multi Air Turbo z systemem Start&Stop zadebiutuje w tym modelu jako wyposażenie standardowe. Zapewnia emisję CO2 na poziomie 132 g/km i zużywa 5,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Oferuje także maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 750 obr./min. Seria specjalna Hard Black wyróżnia się specjalnym, czarnym, matowym lakierem nadwozia.

Wspomniana już Lancia Delta Platino z silnikiem 1.6 MultiJet, wyposażona standardowo w automatyczną skrzynię Selectronic i filtr cząstek stałych to jedna z najlepiej sprzedających się wersji tego modelu w Europie, a szczególnie we Francji. Wyróżnia się najniższym poziomem emisji CO2 spośród wszystkich wariantów Delty: 120 g/km.

Lancia w Paryżu - wytwornie i z Chryslerem 3 Model wystawowy będzie biały, z czarnym dachem i wnętrzem wykończonym beżową skórą marki Pelle&Alcantara®.

Modele Chryslera, które pojawią się w Paryżu, to Grand Voyager Limited Black i 300C Walter P. Chrysler. Pierwszy z nich ma 5,14 m długości i jest największym pojazdem typu MPV na rynku. Model wystawowy będzie wyposażony w silnik 2.8 CRD o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 360 Nm współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Chrysler 300C, to sedan, którego podwozie ma geny Lancii. We Francji model zostanie zaprezentowany wraz ze specjalną serią Walter P. Chrysler, będącą ukłonem w stronę założyciela amerykańskiej marki.

Wyposażono ją w turbodiesla V6 o pojemności 3 litrów, mocy 218 KM dostępnej przy 4000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 510 Nm dostępnym w zakresie 1600-2800 obr./min. jednostka napędowa występuje w parze z 5-biegową skrzynią automatyczną i może rozpędzić pojazd do 230 km/h.

Źródło: Lancia, opr. BM