Lancia Thema z napędem na wszystkie koła

Lancia Thema z napędem na wszystkie koła05.03.2012 Na szwajcarskim wybiegu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie prezentować się będą dwa modele Lancii Thema. Jeden z nich jest wyposażony w silnik V6 3.0L MultiJet II o mocy 239 KM, ...

...a drugi w silnik V6 3.6L Pentastar o mocy 286 KM, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, e-shift. Drugi model wyróżniać będzie nowy napęd na cztery koła. Nowa wersja będzie dostępna w sprzedaży od jesieni wraz z pakietami wyposażenia Platinum i Executive.

Napęd na wszystkie koła
Nowy napęd na obie osie w Lancii Thema jest automatycznie dezaktywowany ilekroć zaistnieje taka konieczność. Przeniesienie całego momentu obrotowego na oś tylna nie wymaga interwencji kierowcy. Dzięki temu można obniżyć zużycie paliwa, a jednocześnie zagwarantować dobre osiągi i panowanie nad pojazdem typowe dla napędu na tylne koła. Ponadto układ napędu na wszystkie koła włącza się automatycznie, po wykryciu śliskiej nawierzchni lub kiedy czujniki wycieraczek wykryją deszcz czy śnieg, optymalizując jazdę na nawierzchniach o słabej przyczepności.

Technicznie zaawansowany i w pełni zautomatyzowany układ napędu na wszystkie koła Lancii Themy został zaprojektowany tak, aby zmniejszać zużycie paliwa nawet o 5% w porównaniu ze stałym napędem na wszystkie koła. W celu zapewnienia dodatkowego bezpieczeństwa bez względu na warunki pogodowe Lancia Thema V6 z napędem na wszystkie koła, została również wyposażona w specjalne obręcze o średnicy 19 cali i całoroczne opony P235/55R19.

Silniki i przekładnia
Układ napędu na wszystkie koła Lancii Themy połączono z mocnym silnikiem benzynowym 3.6 V6 Pentastar grupy Chrysler o mocy 286 KM. Ta jednostka napędowa została w całości wykonana z aluminium. Efektem jest wyjątkowo płaski przebieg krzywej momentu obrotowego, wysoki poziom mocy i niebywały komfort jazdy w każdych warunkach. Silnik V-6 Pentastar współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów opracowaną przez firmę ZF, która cechuje się bardzo szybką i płynną zmianą biegów, dzięki dużemu całkowitemu zakresowi przełożenia o wartości 7,3, krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów wynoszącemu mniej niż 1,5 oraz krótkiemu czasowi zmiany biegów w zakresie nieprzekraczającym 200 milisekund.

Wreszcie nie ma mechanicznego połączenia pomiędzy dźwignią zmiany biegów a samą skrzynią biegów, a zadane położenie jest przenoszone elektronicznie bez udziału kierowcy.

Nowe wyposażenie dodatkowe Lancia Lineaccessori[BREAK} Klient może wybrać spośród wielu urządzeń wchodzących w skład wyposażenia dodatkowego Lineaccessori, oferowanego w modelu flagowym Lancii. Lancię Thema można dopasować do indywidualnych potrzeb za pomocą szeregu produktów, wśród których znajdują się 18-calowe i 20-calowe obręcze kół i trzy osłony chłodnicy oferowane w różnych kolorach i z różnym wykończeniem. Thema to jedyny samochód w swoim segmencie w Europie, który oferuje tę opcję. Klient może również wybrać dodatkowe relingi dachowe, mocowania do przewozu rowerów i zestaw summer box.

System dźwiękowy Beats zaprojektowany przez Dr. Dre
Pokazowa Lancia Thema z napędem na wszystkie koła wyłącznie z okazji salonu samochodowego w Genewie została zaopatrzona w system dźwiękowy Beats zaprojektowany przez Dr. Dre. Ma on imitować we wnętrzu kabiny samochodu warunki panujące w studiu nagrań.

Trzy 3,5-calowe głośniki zainstalowane na tablicy rozdzielczej i dwa 3,5-calowe głośniki zainstalowane w tylnych drzwiach generują dźwięki o średniej i wysokiej tonacji, idealne dla uzyskania jakości dźwięku na miarę studia nagrań. Dwa 6 x 9-calowe głośniki niskotonowe (woofery) umieszczone w drzwiach przednich zapewniają regulację niskich tonów, a dwa 6 x 9-calowe głośniki i 8-calowa stacja umieszczone z tyłu samochodu zapewniają efekt dźwięku przestrzennego. 8-calowy, dwugłosowy subwoofer Beats, umieszczony w bagażniku, również poprawia jakość każdego odtwarzanego utworu.

Źródło: Lancia