Mazda BT-50

Mazda BT-5022.03.2006
Mazda BT-50 - nowy, 1-tonowy pickup, miał swoją światową premierę w czasie targów motoryzacyjnych w Bangkoku. Nowy pojazd nie tylko będzie posiadał jednakowe oznaczenie modelowe we wszystkich światowych sieciach sprzedaży, ale również...

...będzie pierwszym autem typowo użytkowym, wykorzystującym filozofię Zoom-Zoom, której celem jest zapewnienie kierowcy i pasażerom jak największej przyjemności z jazdy.

Mazda BT-50 1 Pickup BT 50 otrzymał ciekawą linię nadwozia ze sportowymi akcentami, które nawiązują do pozostałych modeli koncernu jak: poszerzone nadkola czy paraboliczne przetłoczenie na pokrywie silnika, płynnie przechodzące w potężną atrapę chłodnicy z chromowanymi dodatkami. Wnętrze nowej Mazdy BT-50 ma nie ustępować jakością i materiałami wnętrzom aut osobowych. Masywny i sportowy kształt nadwozia podkreślają dodatkowo dwa nowe modele obręczy aluminiowych w rozmiarze 15 i 16 cali.

Nowy model będzie dostępny w trzech rodzajach nadwozia: Regular Cab (pojedyncza kabina), Freestyle Cab (z dodatkową przestrzenią za przednimi fotelami, do której dostęp umożliwiają niewielkie drzwi, otwierane przeciwnie do tylnych) i Double Cab (z pełnowymiarową tylną kanapą i drzwiami). Dodatkowo wersja Double Cab będzie wyposażona w mocowania fotelików ISOFIX na tylnej kanapie.

Do napędu nowego pickupa Mazdy posłużą silniki wysokoprężne: MZR-CD 2.5 litra o mocy 143 KM, uzyskiwanych przy 3500 obrotach i momencie wynoszącym 330 Nm przy 1800 obrotach oraz MZR-CD 3.0 litra o mocy 156 KM, przy 3200 obrotach i maksymalnym momencie wynoszącym 380 Nm przy 1800 obrotach.

Mazda BT-50 2Obie jednostki wysokoprężne zostały wyposażone w układ bezpośredniego wtrysku paliwa, pracującego w układzie common-rail i dwa wałki rozrządu w głowicy. Jednostki wspomagane są turbinami o zmiennej geometrii łopatek (VGT) i nowym oprogramowaniem sterującym pracą silnika i układu wtryskowego (PCM), opartego na 32-bitowym procesorze. Na rynek Tajlandii przewidziano jeszcze wersją z turbodoładowanym silnikiem MZ-DE o pojemności 2.5 litra. Flagową jednostką benzynową, będzie silnik MZI V6 o pojemności 4 litrów, w ofercie znajdzie się jeszcze silnik MZI o pojemności 2.6 i 2.2 litra. Silniki benzynowe także posiadają układ bezpośredniego wtrysku paliwa i układ DOHC. Z jednostkami napędowymi będzie współpracować 5-biegowa ręczna skrzynia (pochodząca w prostej linii od poprzedniego modelu pickupa serii B), która otrzymała zmienione przełożenia pierwszego i drugiego biegu. Mazda BT-50 może być również wyposażona w 5-biegową przekładnię automatyczną.

Mazda BT-50 3 Mazda BT-50 jak przystało na porządnego pickupa, posiada napęd na tylną oś, z możliwością dołączenia napędu przedniej osi. Nowy system 4WD jest dostępny z mechanicznym lub elektrycznym dołączaniem napędu obu osi (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów). Dla poprawienia właściwości terenowych Mazdy, BT-50 wyposażono w zaawansowany system aktywnej blokady mechanizmu różnicowego LSD (Limited-Slip Differential). Zmieniono także układ zawieszenia, stosując amortyzatory i sprężyny o dłuższym o 32 milimetry skoku.

Wyposażenie seryjne w zakresie komfortu i bezpieczeństwa stanowi swoisty wzór w swojej klasie, podnosząc poprzeczkę innym producentom tego typu aut. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, czy wspomaganie układu kierowniczego należą do obowiązkowego wyposażenia Mazdy BT-50, podobnie jak manualna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD i zmieniarką na 6 płyt oraz możliwością odtwarzania plików MP3, czy elektryczna regulacja szyb i lusterek. Do wyposażenia dodatkowego należy natomiast bardziej rozbudowany sprzęt audio z sześcioma głośnikami, czy układ ESP.

Źródło: Mazda, informacja Moto Target