Diesle Mazdy SKYACTIV-D podbijają nowe rynki

Diesle Mazdy SKYACTIV-D podbijają nowe rynki01.02.2013
Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki. W przeciwieństwie do Europy, gdzie ponad połowa zakupionych nowych samochodów osobowych ...

...zasilana jest olejem napędowym, w Japonii silniki wysokoprężne stanowią jedynie 0,4% rynku samochodów osobowych. Pomimo to, aż cztery na pięć Mazd CX-5 sprzedanych dotychczas w Japonii kryje pod maską silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l.

Jedyny w swoim rodzaju
Jednostka SKYACTIV-D stanowi doskonały przykład przełamywania konwencji przez Mazdę. Niezwykle niski stopień sprężania 14:1 – obecnie najniższy na rynku dla silników Diesla – poprawia spalanie paliwa oraz wydajność, jednocześnie zmniejszając emisję szkodliwych substancji, w szczególności tlenków azotu (NOx). Wyjątkowo płynnie i cicho pracujący układ SKYACTIV-D jest jedynym silnikiem Diesla, który bez końcowego oczyszczania spalin spełnia wymogi normy Euro 6, jeszcze na długo przed wejściem jej w życie we wrześniu 2014 r.

Dwustopniowe turbodoładowanie silnika podnosi moment obrotowy i przyspiesza reakcję na polecenia kierowcy, nawet gdy wskazówka przekracza 5000 obr./min. Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają przy tym najlepsze w danej klasie samochodów, począwszy od 3,9 l/100 km i 104 g/km w przypadku nowego sedana Mazda6 oraz jedyne 4,6 l/100 km i 119 g/km dla modelu CX-5. Z tego względu SKYACTIV-D staje się mocną alternatywą dla samochodów hybrydowych, która oprócz ekonomii gwarantuje radość z jazdy.

Technologia czystych silników Diesla Mazdy obecnie szykuje się do wejścia na rynek północnoamerykański, w którym jednostki wysokoprężne tradycyjnie mają niski udział (około 3%). Nowa Mazda6, która ma się pojawić w tym regionie w drugiej połowie 2013 r., będzie pierwszym samochodem osobowym napędzanym nowoczesnym silnikiem Diesla, oferowanym przez azjatyckiego producenta w Stanach Zjednoczonych.

Niepodważalną zaletą silników SKYACTIV-D jest fakt, że spełniają one nie tylko ścisłe wymogi emisji w Europie, ale i w Japonii oraz Ameryce Północnej. Ponadto, w przeciwieństwie do swoich konkurentów, którzy muszą oferować specjalne, ekologiczne wersje zasilanych olejem napędowym pojazdów, silniki Diesla Mazdy nie wymagają kosztownego oczyszczania spalin z NOx na tych rynkach. W tym świetle nie zaskakuje fakt, że SKYACTIV-D 2.2 będzie brał udział w tegorocznym konkursie na najlepszy silnik świata „International Engine of the Year”, który odbędzie się w czerwcu na targach Engine Expo w niemieckim Stuttgarcie.

Źródło: Mazda