Premiery w klasie C i G

Premiery w klasie C i G06.10.2000
Światowa premiera sportowego coupé Mercedesa klasy C na salonie samochodowym w Paryżu wzbudzi na pewno wielkie zainteresowanie. Dwudrzwiowe sportowe coupé klasy C, które dedykowane jest młodym kierowcom ...

Na salonie samochodowym w Paryżu wielkie zainteresowanie wzbudzi na pewno dwudrzwiowe sportowe coupé klasy C, które dedykowane jest młodym kierowcom, dla których ma się stać atrakcyjnym wstępem do świata sportów motorowych. Nowe sportowe coupé klasy c opiera się w rozwiązaniach technicznych na limuzynie i oferuje wszystkie techniczne nowinki klasy C.

Premiery w klasie C i G 1 Stylistycznie i koncepcyjnie coupé wyznacza jednak własne standardy. Kompaktowe wymiary karoserii, która jest o około 18 cm krótsza niż limuzyna, oraz zwarta budowa są cechami charakterystycznymi wyglądu zewnętrznego. Typowa dla tej marki maska chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą oraz wyrazistymi eliptycznymi reflektorami przednimi wskazują na nowego członka klubu ekstrawaganckich sportowych Mercedesów.

Dostępny na życzenie panoramiczny szyberdach pozwala na podziwianie natury pod nowym kątem, nie tylko przez boczne, przednie i tylne szyby. Jest to nowość która została po raz pierwszy zastosowana seryjnie właśnie w coupé. Duża powierzchnia szklana obejmuje cały obszar dachu. Przycisnięcie przełącznika powoduje przesunięcie się przedniej połowy dachu do tyłu; tworzy się w ten sposób otwór o 1/3 większy od tradycyjnych szyberdachów. Dwie elektryczne przesuwane rolety po stronie wewnętrznej chronią wnętrze coupé przed zbyt intensywnymi promieniami słońca, gdy szyberdach jest zamknięty.

Inną nowinką techniczną w sportowym C coupé jest automatyczna sześciobiegowa skrzynia sequentronic. Ma ona zwięszyć dynamikę jazdy poprzez szybką i precyzyjną zmianę biegów a ponadto zredukować zużycie paliwa. Impulsy elektryczne przenoszą informację o żądanej zmianie od kierowcy do skrzyni - nie ma tu mechanicznych elementów łączących ani pedału sprzęgła. Wystarczy lekko dotknąć gałki biegów aby system automatycznie uruchomił sprzęgło, zmienił bieg i znów wyłączył sprzęgło. W trybie "auto shift" sequentronic samodzielnie zmienia przełożenia.

Premiery w klasie C i G 2 We wnętrzu coupé dostrzeżemy elementy dekoracyjne z aluminium, trójramienną kierownicę z podświetlanymi przyciskami do obsługi radia, telefonu i innych elementów wyposażenia oraz sportowy wystrój kokpitu. Pasażerowie na tylnym siedzeniu mają do swojej dyspozycji dzielone siedzenia, które w razie potrzeby można złożyć (zarówno siedziska jak i oparcia) tak, aby bagażnik stanowił jednolitą powierzchnię załadowczą. W połączeniu z dużą klapą bagażnika sportowe coupé oferuje możliwości dorównujące niemal kombi, pojemność bagażnika w zależności od ustawienia tylnych siedzeń waha się pomiędzy 310 a 1100 l.

Dla kierowców o dużych ambicjach sportowych Mercedes przygotował pakiet Evolution. Obejmuje on między innymi 17-calowe felgi z lekkich stopów, szerokie opony, sportowe podwozie z nisko zawieszoną karoserią, sportową kierownicę ze skórzanym obiciem i inne cenne akcesoria. Coupé z pakietem Evolution porusza się na oponach 225/45 R 17 (z przodu) i 245/40R 17 (z tyłu). Samochód napędzany jest przez jeden z czterech różnych czterocylindorowych silników. Wyposażone w 2,3-litrowy motor o mocy 145 kW (197 KM) pochodzący z Roadstera SLK oraz nowy kompresor C 230 coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.

Do oferty silnikowej należą także: 2,0-litrowy z mechaniczną sprężąrką o mocy 120 kW (163 KM), czterocylindrowy z C180 o mocy 95 kW (129 KM) oraz 2,2-litrowy CDI z wtryskiem bezpośrednim common rail, który uzyskuje 105 kW (143 KM) i zużywa przeciętnie 6,2 litra paliwa na 100 kilometrów.

Premiery w klasie C i G 3 Mercedes klasy G zaprezentowany na międzynarodowym salonie samochodowym w Paryżu to nowy projekt wnętrza, innowacje techniczne pochodzące z klasy S i bogate wyposażenie seryjne. Wnętrze tego samochodu terenowego, który od ponad 20 lat należy do programu Mercedesa i jak dotąd wyprodukowano go 145 000 szt., zostało ulepszone przez projektantów i inżynierów Mercedesa zarówno optycznie, jak i technicznie. Ośrodkiem ich zainteresowania były przede wszytskim aspekty związane z komfortem jazdy na długich trasach i funkcjonalnością. Klasa G oprócz zmodyfikowanych obić wewnętrznych drzwi zyskała także deskę rozdzielczą o nowym kształcie z nowoczesnymi przełącznikami oraz praktyczną konsolę środkową z podłokietnikiem i schowkiem pomiędzy przednimi siedzeniami. Nowa klimatyzacja z osobną regulacją temeratury dla kierowcy i pasażera, obrotowymi dmuchawami z tyłu oraz filtrem antykurzowym i antypyłowym zwiększają komfort jazdy. Więcej komfortu oferują także siedzenia przednie o zmodyfikowanym kształcie, elektrycznie ustawiane w płaszczyźnie pionowej i poziomej.

Do seryjnego wyposażenia należy także funkcja zapamiętująca indywidualne ustawienia siedzeń i kierownicy. Gdy tylko kierowca wyciągnie kluczyk ze stacyjki kierownica automatycznie przesuwa się do góry aby ułatwić mu wysiadanie. kierownica pozostaje w tej pozycji do czasu, gdy kierowca ponownie usiądzie na swoim miejscu. Innowacyjny system wskaźników - obsługujący Command, radio, odtwarzacz CD, system nawigacyjny, odbiornik telewizyjny i inne funkcje zintegrowane w jednym urządzeniu będą dostęne w klasie G również od grudnia 2000. W modelach V8 G 400 CDI i G 500 to multifunkcjonalne urządzenie należy do wyposażenia seryjnego.

Premiery w klasie C i G 4 Ponadto klienci Mercedesa, którzy nabyli klasę G mogą korzystać z usług telematycznych takich jak dynamiczne naprowadzenie na cel na podstawie aktualnych informacji o sytuacji na drogach, automatyczny system wzywania pomocy Teleai.

Na życzenie klienta Mercedes wyposaża klasę G także w system obsługi głosem Linguatronic, telefon i sprzęt audio. Do oferty modeli terenowych samochodów Mercedesa należą trzy warianty: G 320 z napędem V6 o mocy 158 kW (215 KM), G 500 z silnikiem benzynowym V8 o mocy 218 kW (296 KM) oraz nowy G 400 CDI, którego ośmiocylindrowy diesel z wtryskiem bezpośrednim common rail, chłodnicą powietrza doładowującego i dwoma turbosprężarkami osiaga moc 184 kW (250 KM). Dzięki temu - jak twierdzi Mercedes - najmocniejszemu na świecie silnikowi diesla zastosowanemu w samochodzie terenowym klasa G osiąga maksymalną prędkość 180 km/h a zużywa 12,8 l paliwa na 100 kilometrów.

Poprzez nowy wielotematyczny portal Mercedes-Benz chce pod koniec roku 2000 oferować w internecie system informacyjno-usługowy. Na paryskim autosalonie można "liznąc" nieco tej nowinki, z której kierocy bedą mogli korzystać także za pomocą telefonu, telefonu komórkowego obsługującego protokól WAP lub SMS-ów.

Źródło: DaimlerChrysler