Mercedes-Benz marką Premium nr 1 w Polsce w 2008 r

Mercedes-Benz marką Premium nr 1 w Polsce w 2008 r09.01.2009
Mercedes-Benz zakończył 2008 r. na pierwszym miejscu w Polsce wśród marek samochodów osobowych Premium. Jednocześnie marka ze Stuttgartu osiągnęła rekordową sprzedaż 4342 samochodów. Do sukcesu najbardziej przyczyniły się ...

...modele Klas B, C i M, które odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty.

Na pozycji lidera sprzedaży wśród poszczególnych modeli Mercedesa umocniła się Klasa C, którą wybrało aż 1264 klientów (911 w 2007 r.). Większym wzrostem sprzedaży (60%) może się jednak pochwalić Klasa B z wynikiem 834 szt. (520 w 2007 r.). Klienci chętnie sięgali także po Mercedesa Klasy M, który odnotował ponad dwudziestoprocentowy wzrost sprzedaży (461 szt.).

„Polscy klienci wyjątkowo licznie docenili świetne produkty Mercedesa i stało się tak pomimo niestabilności rynku. Wszyscy przeżywaliśmy wahania kursu Euro, ale nam udało się do końca roku utrzymać ceny, które wcześniej były trzykrotnie obniżane. Także teraz, na początku 2009 r. ceny pozostały niezmienione, pomijając auta objętę nową akcyzą. Planowanie sprzedaży w obecnej sytuacji jest trudne, ale naszymi atutami sa ekologiczne modele BlueEFFICIENCY o obniżonym zużyciu paliwa, nowa Klasa E oraz najlepsza w Polsce sieć dealerska” – mówi Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.

Technologia BlueEFFICIENCY występuje w Klasach A, B i C i w ciągu roku zostanie zastosowana w kolejnych modelach. Mercedes-Benz proponuje samochody BlueEFFICIENCY cenie identycznej, jak w przypadku standardowych modeli. Decydując się na serię BlueEFFICIENCY klienci otrzymują ekologiczne auta, które przy zachowaniu dotychczasowych osiągów mogą się pochwalić wymiernie niższym, średnim zużyciem paliwa.

Źródło: Mercedes-Benz