Najpotężniejsza Klasa C w historii

Najpotężniejsza Klasa C w historii25.07.2011
Nowy Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe Black Series jak żaden inny model ucieleśnia nową ideę AMG - ideę "drogowego spełnienia". Rasowy kombinezon skrywa technologię przeniesioną wprost ze świata motorsportu, z mocarnym silnikiem V8 o mocy 517 KM na czele.

Najpotężniejsza Klasa C w historii przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s (dane tymczasowe). A to dopiero początek emocji. Wyborną zabawę za kierownicą gwarantuje regulowane zawieszenie AMG i wysokowydajny układ hamulcowy, a także dostępne na życzenie zestawy - AMG Track Package ze sportowym ogumieniem i aktywnym chłodzeniem mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz AMG Aerodynamics z prowadnicami powietrza i tylnym skrzydłem z włókna węglowego.

Najpotężniejsza Klasa C w historii 1 Klasa C 63 AMG Coupe Black Series została zaprogramowana do jazdy na krawędzi i bicia rekordów na zamkniętym torze. Stworzona w duchu SLS AMG GT3, kontynuuje tradycję modeli Black Series, zapoczątkowaną w 2006 roku. AMG - wyczynowy oddział Mercedes-Benz - po raz kolejny udowadnia swoje doświadczenie w projektowaniu ekscytujących maszyn.

AMG ma swoje korzenie w międzynarodowym motorsporcie. Nowa Klasa C 63 AMG Coupe Black Series to najlepszy przykład transferu wyścigowej technologii na cywilne drogi. Liczne sukcesy w DTM, auta takie jak SLS AMG GT3 oraz udział w wyścigach Formuły 1, które od 15 lat obsługują nasze samochody medyczne i bezpieczeństwa, wciąż dopingują inżynierów AMG. mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Szeroka, niska i gotowa do skoku
Niczym grot strzały, ostro nakreślony przedni pas z centralnie umieszczoną gwiazdą Mercedesa i ogromnymi wlotami powietrza wyraża niczym nieskrępowane pragnienie ruchu. Otwory w pokrywie silnika zapewniają jednostce napędowej dodatkowy oddech, a lakierowano na czarno przedni spojler poprawia równowagę aerodynamiczną samochodu. Emblematy 6.3 to z kolei ukłon w stronę potężnej mocy, generowanej przez wolnossące, widlaste serce. Barczysty tył z szerokim dyfuzorem, w którym zatopiono podwójne końcówki układu wydechowego, wieńczy subtelny spojler klapy oraz logo "Black Series".

Pełen ekspresji profil Klasy C podkreślają poszerzone nadkola (o 28 mm z przodu i o 42 mm z tyłu), pod którymi chowają się rozstawione szerzej koła z kutymi obręczami o średnicy 19 cali z oponami 255/35 na przedniej oraz 285/30 na tylnej osi (szerokość obręczy to, odpowiednio, 9 i 9,5 cala). Technologia zaczerpnięta z modelu SLS AMG pozwoliła na zmniejszenie masy kompletu obręczy, a co za tym idzie – masy nieresorowanej – aż o 11 kilogramów. Efekt? Bardziej spontaniczne reakcje i lepsze precyzja prowadzenia auta.

Najpotężniejsza Klasa C w historii 2 Mocarny silnik prosto z "Gullwinga"
Widlasta "ósemka" o pojemności 6,2 litra, moc maksymalna 380 kW (517 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 620 Nm - rzut oka na dane techniczne i jasne staje się, że technologia Klasy C 63 AMG Coupe Black Series podąża krok w krok za sensacyjnym designem. Wolnossący motor M156 został dostosowany specjalnie do potrzeb modelu. Kute tłoki, korbowody i lekkiej konstrukcji wał korbowy pochodzą wprost z legendarnego SLS AMG, a nad wszystkim czuwa nowa jednostka sterująca silnika.

Elementy zastosowane w "Gullwingu" wykorzystuje również nowa chłodnica oleju ze zwiększoną o 50 procent aktywną powierzchnią chłodzenia. Zoptymalizowany system nie zawodzi nawet podczas bezkompromisowych szaleństw na torze wyścigowym. Moment obrotowy przenosi na koła sprawdzona, innowacyjna przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach. Cztery tryby pracy oraz funkcja RACE START pozwalają na maksymalne wykorzystanie możliwości silnika. W trybie "Sport plus" i "Manual" zmiana biegu trwa jedynie 100 milisekund.

Nic dziwnego, że sprint do 100 km/h zajmuje Klasie C 63 AMG Coupe Black Series zaledwie 4,2 s (dane tymczasowe). Potężna moc, agresywna reakcja na gaz i nadmiar momentu obrotowego w mgnieniu oka budzą w kierowcy prawdziwą pasję. Perłą w koronie jest emocjonujący dźwięk, wydobywający się ze sportowego układu wydechowego AMG.

Regulowane zawieszenie AMG i blokada tylnego mechanizmu różnicowego
Stosowane w innych modelach Black Series sportowe zawieszenie śrubowe AMG to wyrafinowana konstrukcja, zaczerpnięta wprost ze świata motorsportu. Dzięki licznym możliwościom regulacji pozwala kierowcy na stworzenie jego własnego ustawienia. Rozstaw kół został poszerzony o 40 mm z przodu i o 79 mm z tyłu oraz zmodyfikowane stabilizatory sprawiają, że podczas jazdy Klasa C 63 AMG Coupe Black Series zachwyca pewnością siebie. Przeprogramowany, sportowy układ kierowniczy AMG zapewnia jej bezbłędną sterowność, a blokada tylnego mechanizmu różnicowego - wyśmienitą trakcję, szczególnie podczas jazdy torowej.

Najpotężniejsza Klasa C w historii 3 Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów układu ESP®, dostosowanych do każdej sytuacji: ESP ON, Sport Handling Mode lub ESP OFF. W ujarzmieniu najsilniejszej Klasy C pomaga nie tylko zestrojony na nowo system ABS, ale i wysokowydajny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i wieloczęściowymi tarczami na przedniej osi (390 x 36 milimetrów) oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i jednoczęściowymi tarczami na tylnej osi (360 x 26 milimetrów).

Wyścigowy klimat także w kabinie
Wnętrze Klasy C 63 AMG Coupe Black Series wypełnia sportowa atmosfera. Czerń miesza się tu z czerwonymi akcentami, nowoczesne instrumenty sprzyjają intuicyjnej komunikacji z kierowcą, a nienaganna jakość wykończenia i dbałość o szczegóły nie pozwalają zapomnieć, że mamy do czynienia z Mercedesem. Oczy kierowcy trafiają na trzy okrągłe zegary z trójwymiarowym, kolorowym wyświetlaczem TFT pośrodku. Na powitanie pojawia się na nim logo AMG, później zaś ekran może dostarczać informacje takie jak temperatura oleju, aktualny tryb układu ESP® czy wybrane przełożenie.

Kubełkowe fotele AMG doskonale obejmują ciało. Ich środkową część, podobnie jak boczki drzwi oraz część koła kierownicy, pokrywa nowy gatunek włókna syntetycznego DINAMICA, charakteryzujący się wysoką odpornością na światło. W walce ze zbędnymi kilogramami zrezygnowano z tylnej kanapy. Na życzenie Klasa C 63 AMG Coupe Black Series dostępna jest jednak w wersji czteroosobowej, ze sportowymi fotelami, spotykanymi w Klasie C 63 AMG Coupe.

Lista seryjnego wyposażenia obejmuje m.in.: listwy progowe AMG i nakładki pedałów ze szczotkowanej stali, system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem, Bluetooth®, interfejsem USB i 8 głośnikami oraz automatyczną klimatyzację THERMATIC, a także dodatki z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego (układ ESP®, Headlamp Assist, tempomat SPEEDTRONIC, czujniki ciśnienia w ogumieniu, pięć poduszek powietrznych, napinacze oraz ograniczniki siły napięcia pasów).

Najpotężniejsza Klasa C w historii 4 Pakiet AMG Aerodynamics i AMG Track Package
Dla spragnionych adrenaliny zespół AMG przygotował jeszcze dwa specjalne pakiety. Pierwszy z nich, AMG Track Package, zawiera ogumienie Dunlop w rozmiarze 255/35 R 19 na przedniej i 285/30 R 19 na tylnej osi, opracowane specjalnie z myślą o Klasie C 63 AMG Coupe Black Series, oraz system aktywnego chłodzenia tylnego dyferencjału z chłodnicą umieszczoną za zderzakiem.

Pakiet AMG Aerodynamics składa się ze zlokalizowanych po bokach przedniego zderzaka prowadnic powietrza oraz regulowanego tylnego skrzydła. Wykonane z włókna węglowego elementy poprawiają docisk obydwu osi i sprzyjają optymalizacji aerodynamiki pojazdu. Wśród opcji znalazły się m.in.: pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre (lotka przedniego zderzaka, obudowy lusterek, elementy listew progowych i tylnego dyfuzora oraz spojler wykonane z włókna węglowego), 19-calowe, kute obręcze w kolorze matowej czerni, elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego, system przeciwpożarowy, aktywny system oświetlenia ILS, układ KEYLESS-GO oraz przyciemniane szyby.

Cztery porywające modele Black Series od 2006 roku
Choć nowa Klasa C 63 AMG Coupe Black Series to zwierzę stworzone do życia na torze, jej charakter w pełni reprezentuje cechy typowe dla wszystkich Mercedesów: przydatność na co dzień, trwałość, jakość i bezpieczeństwo. To już czwarty model Black Series od 2006 roku. Pierwszym członkiem tej elitarnej grupy był purystyczny roadster SLK 55 AMG Black Series z 5,5-litrowym motorem V8 o mocy 400 koni i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm, od lipca 2006 r. do kwietnia 2007 r. wyprodukowany w liczbie 120 sztuk.

Najpotężniejsza Klasa C w historii 5 W jego ślady poszedł}CLK 63 AMG Black Series. Dwumiejscowe coupe wprawiał w ruch 6,3-litrowy silnik V8, generujący 507 KM i 630 Nm. Od kwietnia 2007 r. do marca 2008 r. zakłady AMG opuściło 700 takich aut.

Zaprezentowany w lipcu 2008 roku SL 65 AMG Black Series to drogowa broń masowego rażenia. Do dziś zachwyca spektakularną stylizacją, wyjątkowymi osiągami i lekką konstrukcją. Widlasta, podwójnie turbodoładowana "dwunastka" AMG o pojemności 6 litrów rozwija moc 670 KM i imponujący maksymalny moment obrotowy 1000 Nm. Od września 2008 r. do sierpnia 2009 r. wyprodukowano 350 egzemplarzy tego modelu.

Premiera Klasy C 63 AMG Coupe Black Series nastąpi podczas Grand Prix Niemiec (23-24 lipca br.). Do salonów auto trafi w styczniu 2012 roku, w cenie od 115 430 euro (zawiera 19% VAT).

Źródło: Mercedes-Benz