Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła

Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła22.09.2014 Podczas salonu samochodowego w Paryżu, na początku października br., Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentuje Klasę V ze stałym napędem 4MATIC. Model V 250 BlueTEC 4MATIC będzie można zamawiać u dealerów począwszy od grudnia, na drogach zobaczymy go..

...prawdopodobnie na wiosnę. Sprawdzony w wielu osobowych Mercedesach napęd 4MATIC zapewnia znakomitą trakcję i bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach.

Bez względu na to, czy pod kołami biegnie dziurawy asfalt, błotnisty szlak czy droga pokryta śniegiem lub lodem - model V 250 BlueTEC 4MATIC bez trudu dojeżdża do celu. Stały napęd na obie osie 4MATIC pomaga w skutecznym przekazaniu momentu obrotowego na koła zwłaszcza na nawierzchni o niedostatecznej przyczepności i w złych warunkach atmosferycznych.

Mercedes-Benz Klasa V z napędem na wszystkie koła 1Wykorzystuje on elektroniczny układ kontroli trakcji 4ETS współpracujący z systemem stabilności toru jazdy (ESP®). 4ETS dystrybuuje siłę napędową między osiami w proporcji 45:55. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je w ułamku sekundy i automatycznie przekaże moment obrotowy do kół o lepszej trakcji. Sprawdzona już w SUV-ach Mercedesa technologia zwiększa bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie tylko w ograniczonym stopniu zwiększa masę własną pojazdu - nie ma tu potrzeby stosowania konwencjonalnych blokad dyferencjałów.

Centralny mechanizm różnicowy został zaopatrzony w dwutarczowe sprzęgło, zapewniające bazowy moment blokujący pomiędzy osiami o wartości około 50 Nm. Zestaw sprzęgła jest na stałe wstępnie załączony. W przypadku poślizgu kół jednej lub obu osi dochodzi do spięcia tarcz i przekazania momentu do osi, której koła obracają się wolniej.

Stały napęd na wszystkie koła 4MATIC będzie początkowo oferowany w topowej wersji silnikowej Klasy V - V 250 BlueTEC - o mocy 140 kW (190 KM) oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Łączy ona wysoką siłę napędową i wysokie osiągi z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. Model zużywa jedynie 6,7 l/100 km, a dzięki zastosowaniu technologii BlueTEC jest też pierwszym czteronapędowym pojazdem w segmencie spełniającym normę Euro 6. Z silnikiem współpracuje 7-biegowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS. Skrzynia rozdzielcza napędu 4MATIC jest zintegrowana z przekładnią główną.

Poza topowym wariantem V 250 BlueTEC 4MATIC w przyszłości w gamie Klasy V pojawią się kolejne wersje silnikowe z napędem na wszystkie koła.

Źródło: Mercedes-Benz