Mitsubishi na Geneva Motor Show 2005

Mitsubishi na Geneva Motor Show 200514.02.2005
Na pierwszym planie wystawy Mitsubishi znajdzie się prototyp Colta w wersji coupé-cabriolet. Jako daleki potomek pierwszego prototypu w historii pokazanego przez Mitsubishi na salonie samochodowym - Colta 600 Convertible z roku 1962 ...

Mitsubishi Motors Europe - europejska filia Mitsubishi Motors Corporation - wchodzi w 2005 rok ze świadomością świetnych wyników sprzedaży w roku 2004 (225 826 sztuk wobec 207 939 rok wcześniej, przyrost o 8,6%), wielkim sukcesem nowego Colta mając w niedalekiej perspektywie początek sprzedaży nowych modeli coupé: 3-drzwiowego Colta CZ3 i Colta Turbo CZT.

Mitsubishi na Geneva Motor Show 2005 1 Mitsubishi Motors Corporation przywiązuje wielką wagę do rynku europejskiego, czego dowodem są starannie dobrane modele, dostosowane do wymogów tego rynku, a także auta wyczynowe zespołów rajdowych WRC i Cross Country, które firma zaprezentuje podczas salonu samochodowego w Genewie.

Prototyp Colta coupé-cabriolet

Na pierwszym planie wystawy Mitsubishi znajdzie się prototyp Colta w wersji coupé-cabriolet. Jako daleki potomek pierwszego prototypu w historii pokazanego przez Mitsubishi na salonie samochodowym - Colta 600 Convertible z roku 1962, notabene także prezentowanego na stoisku - będzie on zapowiedzią modelu opracowanego we współpracy z Pininfariną. Ma on wejść do produkcji w Turynie (Włochy) na początku 2006 roku.

Mitsubishi na Geneva Motor Show 2005 2 Oparty na 5-drzwiowej wersji Colta (krótsza wersja 3-drzwiowa nie zapewnia wystarczającej ilości miejsca), samochód ten nawiązuje do powitanego entuzjastycznie w roku 2003 prototypu CZ2 Cabriolet. Auto o zwartych wymiarach (3,89 m) i oparte na szeroko rozstawionych kołach oraz 18-calowych felgach prezentuje się niezwykle rasowo i bojowo, co doskonale pasuje do 150-konnego turbodoładowanego silnika 1.5 MIVEC.

Utrzymane w ciepłych barwach sportowe cabrio 2+2 wykorzystuje wiele elementów z architektury nowego Colta, jak np. wielką i stromo pochyloną przednią szybę, która chroni pasażerów przed zawirowaniami powietrza.

Grandis DI-D

Zaprezentowany w kwietniu 2004 Grandis (sprzedaż do grudnia: 5325 sztuk) ostro zaatakował segment MPV dzięki awangardowemu designowi, świetnej dynamice i inteligentnemu systemowi aranżacji siedzeń "Hide&Seat". Obecnie Grandis dołączy teraz do najważniejszej grupy tego segmentu, gdy obok znanego już silnika 2.4 MIVEC otrzyma wersję dieslowską.

Mitsubishi na Geneva Motor Show 2005 3 Przedstawiona na salonie w Genewie 2005, opracowana specjalnie na Europę wersja DI-D napędzana jest przez dwulitrową turbodoładowaną jednostkę produkcji Volkswagena. Zasilana jest ona przez pompowtryskiwacze i rozwija moc 100 kW/136 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm/1750 ob./min (ostateczne wartości parametrów zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji).

Ten ultranowoczesny silnik zapewni Grandisowi DI-D najlepsze osiągi w klasie, w tym prędkość maksymalną 197 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,8 s. i niskie zużycie paliwa w wysokości średnio 6,8 l/100 km (ostateczne wartości parametrów zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji).

Grandis Diesel zostanie wprowadzony do sprzedaży w 3. kwartale 2005 roku.

Sport motorowy

Mitsubishi Motors - wielokrotny Mistrz świata WRC i zwycięzca rajdu Dakar, uzupełni swój pokaz na Salonie Genewskim najnowszymi autami wyczynowymi: Lancerem WRC05, który odniósł już pierwszy sukces w rajdzie Monte Carlo (3. miejsce), oraz modelem 2005 Pajero/Montero, który kilkanaście dni temu przyniósł Mitsubishi kolejne, 10. już zwycięstwo w rajdzie Dakar.