Nissan LEAF o zasięgu 800 km

Nissan LEAF o zasięgu 800 km30.06.2013 Jeśli uważasz, że pokonanie samochodem elektrycznym trasy z Paryża na południe Francji na jednym ładowaniu jest niemożliwe, to będziesz musiał zmienić zdanie. Dzięki współpracy pomiędzy Nissanem a francuskimi kolejami państwowymi SNCF, ...

... właściciele Nissana LEAF mogą wybrać się swoimi samochodami na wakacje bez martwienia się o zasięg akumulatora, opłaty drogowe lub stresującą długą podróż po zatłoczonych drogach w czasie wakacji.

Nissan LEAF o zasięgu 800 km 1 Dzięki specjalnemu programowi współpracy obejmującego usługę Auto-Train SNCF kierowca może dojechać swoim Nissanem LEAF do stacji kolejowej Bercy w Paryżu, na której może naładować samochód za pomocą zainstalowanej tam przez Nissana ładowarki Quick Charger. Następnie samochód zostanie załadowany tam na pociąg, który przewiezie go na południe.

Dyrektor zarządzający Nissan Francja Pierre Boutin: Usługa Auto-Train to bezstresowy sposób na podróż po Francji i wielu innych krajach europejskich. Umożliwia nie tylko uniknięcie opłat drogowych i wakacyjnych korków, ale pozwala również cieszyć się komfortem szybkiej podróży koleją TGV. Nasza współpraca z SNCF umożliwia pasażerom zabranie Nissana LEAF na wakacje, ale może również zasadniczo zmienić sposób wakacyjnego podróżowania w przyszłości. Dzięki ogólnoeuropejskiej sieci stacji ładujących Quick Charger, umożliwiających bezpłatne ładowanie przed podróżą, możliwości ekologicznego spędzenia wakacji są praktycznie nieograniczone.

Właścicielom Nissana LEAF korzystającym z usługi SNCF Auto-Train przysługuje jedna całkowicie bezpłatna podróż w obie strony oraz 30% rabatu na wszystkie inne przejazdy pociągami SNCF. Użytkownicy usługi mogą również korzystać z dodatkowego doładowania akumulatora. Zapewnione przez Nissana stacje szybkiego ładowania wchodzą w skład sieci 40 ładowarek Quick Charger we Francji oraz 400 punktów na terenie pozostałych krajów europejskich.

Nissan LEAF o zasięgu 800 km 2 Przejazd pociągiem TGV dla czteroosobowej rodziny w obie strony pomiędzy Paryżem i Niceą kosztuje około 235 EUR (z uwzględnieniem rabatu), natomiast samochód przewożony jest bezpłatnie. Podróż trwa około sześciu godzin w jedną stronę. Dla porównania - podróż autostradą w obie strony konwencjonalnym rodzinnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym kosztowałaby około 350 EUR: 200 EUR na paliwo i 150 EUR na opłaty drogowe, i zajęłaby około dziewięciu godzin w jedną stronę. Podróż koleją oznacza zatem, że kierowcy Nissana LEAF oszczędzają podwójnie - na czasie przejazdu oraz na kosztach podróży (mają do dyspozycji dodatkowe 115 EUR, które mogą wydać na wakacjach). Po dotarciu do krainy słońca właściciel samochodu może na miejscu wsiąść do swojego Nissana LEAF i zacząć zwiedzanie Riwiery Francuskiej przy zerowej emisji spalin.

Ładowanie Nissana LEAF na południu jest równie bezstresowe, jak przed rozpoczęciem podróży. W regionie zainstalowanych jest bowiem już 10 stacji Quick Charger - u dealerów Nissana lub w miastach takich jak Saint Remy de Provence czy Avignon. Natomiast kierowcy podróżujący szosą mogą ładować samochody elektryczne na każdej stacji benzynowej AVIA znajdującej się przy autostradzie A8.

Usługa Auto-Train łączy Paryż z wieloma miejscami w Europie, w tym z Niceą, Genewą, Avignon, Biarritz, Marsylią, Tarbes, Narbonne, Saint-Raphael, Toulon i Tuluzą. Inne miejsca docelowe podróży koleją w Europie obejmują Aleksandrię i Livorno we Włoszech, Düsseldorf w Niemczech oraz s-Hertogenbosch w Holandii. I tylko żal, że Polsce takie rzeczy nie są możliwe...

Źródło: Nissan