Światowa premiera nowego Opla Antara

Światowa premiera nowego Opla Antara05.09.2006
Zaledwie rok po entuzjastycznym przyjęciu trzydrzwiowego pojazdu koncepcyjnego Antara GTC z segmentu crossover podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, w Paryżu debiutuje produkcyjna wersja całkowicie nowego Opla Antary ...

Rüsselsheim. Zaledwie rok po entuzjastycznym przyjęciu trzydrzwiowego pojazdu koncepcyjnego Antara GTC z segmentu crossover podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, w Paryżu (Salon Samochodowy, 30 września – 15 października) debiutuje produkcyjna wersja całkowicie nowego Opla Antary.

Światowa premiera nowego Opla Antara 1 Ten technologicznie zaawansowany samochód terenowy, przeznaczony do codziennego oraz rekreacyjnego użytku, łączy w sobie dynamikę, elegancką stylistykę, inteligentny napęd na cztery koła oraz doskonałe właściwości jezdne. Oferuje przy tym przestronne wnętrze, zachowując jednocześnie kompaktowe wymiary zewnętrzne, innowacyjne możliwości przewozu bagażu, takie jak zintegrowany system "Flex-Fix", wysoki poziom funkcjonalności i wyższą pozycję siedzenia. Początkowo Antara będzie dostępna z silnikami benzynowymi 2.4 o mocy 103 kW/140 KM i 3.2 V6 o mocy 167 kW/227 KM oraz z jednostką wysokoprężną 2.0 o mocy 110 kW/150 KM. Po kilku miesiącach turbodoładowana jednostka z wtryskiem common-rail uzupełniona zostanie o wersję o mocy 93 kW/127 KM. Oba silniki CDTI wyposażone są standardowo w bezobsługowy filtr cząstek stałych.

Inne nowości Opla w Paryżu to nowa Corsa, która wchodzi na rynek październiku w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, oraz wyczynowa Vectra OPC, jeszcze bardziej dynamiczna dzięki silnikowi o mocy 280 KM i zmodyfikowanemu układowi jezdnemu. Opel prezentuje ponadto wersje OPC modeli Astra, Meriva i Zafira, jak również całą gamę swoich modeli, w tym Astrę GTC z panoramicznym dachem, kabriolety coupé – Tigra TwinTop i Astra TwinTop oraz nowego Opla GT, który pojawi się u dealerów wiosną przyszłego roku.

W tym roku stoisko Opla znajduje się w Hali 5.2 wraz z innymi markami GM prezentowanymi w Paryżu.

Nowa Corsa: ekscytująca, indywidualna i dynamiczna

Nowy Opel Corsa prezentowany jest paryskiej publiczności tuż przed swoim debiutem rynkowym, który nastąpi w październiku.

Światowa premiera nowego Opla Antara 2 Czwarta generacja tego modelu oferuje ekscytujący design o sportowych, silnie zarysowanych konturach, nowo opracowany układ jezdny, zapewniający najwyższej próby dynamikę jazdy i zwinność oraz nowe, przestronne wnętrze o wysokiej jakości i przyjemnej atmosferze. Oprócz tego nowa Corsa dostępna jest z nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak adaptacyjne reflektory, podgrzewana kierownica i progresywne wspomaganie układu kierowniczego (Corsa Sport), i wyposażona jest w różne przydatne, dodatkowe innowacje, np. system „Flex-Fix”. Corsa oferowana będzie z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, działającymi w technologii szesnastozaworowej. Osiągają one moc od 60 do 90 KM i mają pojemność skokową od 1,0 do 1,4 litra. Wkrótce do silników tych dołączy nowa jednostka wysokoprężna 1.7 CDTI o mocy 125 KM – silnik z filtrem cząstek stałych.

Vectra OPC: silnik o mocy 280 KM i zmodyfikowany układ jezdny

Wersje modeli Vectra OPC i Vectra kombi OPC na rok 2007 (dostępne od października) prezentowane są w Paryżu po raz pierwszy i w jeszcze większym stopniu spełniają wymagania kierowców o sportowym zacięciu.

Światowa premiera nowego Opla Antara 3 Dzięki zoptymalizowanemu systemowi indukcyjnemu, zmodyfikowanym komponentom silnika i nowemu, odpowiednio dostrojonemu oprogramowaniu, silnik benzynowy V6 o pojemności 2,8 litra z podwójną sprężarką osiąga teraz moc 206 kW/280 KM w miejsce poprzednich 188 kW/255 KM. Umożliwia to osiągnięcie przyspieszenia od 0 do 100 km/h zaledwie w 6,3 sekundy (kombi – 6,5) a cztery dziesiąte sekundy szybciej niż w poprzedniej wersji. Lepszą dynamikę uzupełniają zmodyfikowane ustawienia resorów/amortyzatorów i odpowiednio zestrojone oprogramowanie systemu IDSPlus2. Inną nowością obok zoptymalizowanej charakterystyki jezdnej jest większe zróżnicowanie normalnego ustawienia układu jezdnego i sportowej charakterystyki stałej kontroli amortyzacji (CDC), uruchamianej za pomocą przycisku SportSwitch.

Źródło: GM Poland