Nowe Porsche 911 GT3 RS przejechało Zielone Piekło w 6:56,4 min

Nowe Porsche 911 GT3 RS przejechało Zielone Piekło w 6:56,4 min24.04.2018
16 kwietnia Porsche 911 GT3 RS ustanowiło kolejny punkt odniesienia dla samochodów sportowych z homologacją drogową na północnej pętli niemieckiego toru Nurburgring.

16 kwietnia Porsche 911 GT3 RS ustanowiło kolejny punkt odniesienia dla samochodów sportowych z homologacją drogową na północnej pętli niemieckiego toru Nürburgring. Za kierownicą 520-konnego GT3 RS kierowca fabryczny Porsche Kévin Estre „wykręcił” tam wynik 6:56,4 minuty. Czas okrążenia Francuza był o 24 sekundy krótszy niż najlepszy rezultat osiągnięty przez poprzedni model GT3 RS. Estre jeździł na zmianę z Larsem Kernem, kierowcą testowym Porsche. Nowe GT3 RS to trzeci po 918 Spyder oraz 911 GT2 RS seryjny samochód sportowy Porsche, który przejechał najbardziej wymagający tor świata, znany jako „Zielone piekło”, w ciągu mniej niż 7 minut. Jak zwykle w przypadku rekordowych przejazdów, czas mierzony był na pętli o długości 20,6 km.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Frank-Steffen Walliser, wiceprezes oddziału Motorsport oraz samochodów GT, powiedział: „Żaden inny model Porsche nie plasuje się tak blisko wyścigów jak nowe GT3 RS. Wykorzystano w nim wiele innowacyjnych pomysłów z najwyższej stawki motorsportu, na przykład z 911 GT3 R. Na tym polega nasza filozofia dla modeli GT: topowa technika musi być fascynująca, ale i odczuwalna. A nie ma trudniejszego sprawdzianu dla naszych pomysłów niż północna pętla”.

Andreas Preuninger, dyrektor linii modeli GT, dodał: „Wszystkie cztery czasy okrążeń obu kierowców wynosiły poniżej siedmiu minut i różniły się zaledwie dziesiątymi częściami sekundy. Dowodzi to nie tylko wyjątkowej mocy GT3 RS, ale także niezwykłych właściwości jezdnych na granicy (przyczepności). Perfekcyjnie skomponowana całość pozwala na uzyskiwanie bardzo wysokich osiągów nawet przy stosunkowo niewielkiej mocy silnika. Z perspektywy kierowcy każda z tysięcy części samochodu musi tworzyć jedną całość – to wyjątkowa siła GT3 RS. A szczególnie cieszę się z tego, jak wiele radości Lars i Kévin mieli podczas jazdy tym samochodem”.

29-letni Estre rozpoczął rekordowe okrążenie o 11:40, w idealnych warunkach pogodowych, przy temperaturze powietrza wynoszącej 14 stopni Celsjusza. Tor miał 18 stopni.

„To okrążenie było dla mnie niesamowitym przeżyciem” – powiedział później. „W szybkich zakrętach, a zwłaszcza na dohamowaniach, GT3 RS jest niewiarygodnie bliskie naszemu wyścigowemu GT3 R. To również zasługa nowej generacji opon do cywilnych aut sportowych. Bardzo podoba mi się motor GT3 RS. Nawet 9000 obrotów na minutę w sześciocylindrowej jednostce – fantastyczna sprawa. Silnik brzmi jak marzenie, a moment obrotowy jest po prostu ogromny”.

Od 2016 r. Kévin Estre należy do zespołu fabrycznych kierowców Porsche. Za kierownicą Porsche 911 RSR startuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W serii ADAC GT Masters ściga się w 911 GT3 R.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS

Na swój występ na Nürburgringu 911 GT3 RS otrzymało najnowszej generacji opony Michelin Pilot Sport. Zoptymalizowane specjalnie z myślą o użytku na torach, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R jest w pełni zgodne z odpowiednimi przepisami UE i USA. Opony (w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu) już wkrótce będzie można zamówić w każdym Porsche Centrum oraz u wybranych sprzedawców lub monterów opon. Zatwierdzono je do stosowania w modelach 911 GT3 RS i 911 GT2 RS.

Porsche 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem i wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o mocy 383 kW (520 KM) świętowało swoją globalną premierę podczas salonu samochodowego w Genewie, na początku marca tego roku. Ten samochód sportowy o wysokich osiągach przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s, uzyskując prędkość maksymalną 312 km/h.

Ceny 911 GT3 RS w Polsce zaczynają się od 980 400 zł.

Źródło: Porsche