Renault Scenic RX4

Renault Scenic RX426.07.2000
Nowością w ofercie Renault jest RX4, będący uterenowioną odmianą znanego i bardzo popularnego modelu Scenic. Samochód ten jest autem rekreacyjnym należącym do kategorii SUV (Sport Utility Vehicle) ...

Nowością w ofercie Renault jest RX4, będący uterenowioną odmianą znanego i bardzo popularnego modelu Scenic. Samochód ten jest autem rekreacyjnym należącym do kategorii SUV (Sport Utility Vehicle).

Głównym elementem świadczącym o przeznaczeniu auta jest stały napęd na cztery koła. Dość radykalnie zmodernizowano przede wszystkim całe podwozie, co umożliwiło w ogóle jego zastosowanie. Zastosowano również nową, rozbudowaną skrzynię biegów, dzięki której napęd jest odpowiednio rozdzielany.

Renault Scenic RX4 1 Całość uzupełnia sprzęgło hydrauliczne i elektroniczny system zapobiegający poślizgowi kół. Scenic RX4 ma oczywiście zwiększony do 21 centymetrów prześwit, dzięki czemu jego kąt natarcia wynosi niemal 30 stopni a zejścia 36. Zawieszenie przednie niewiele różni się od wersji podstawowej, z tą tylko różnicą, że zostało on wzmocnione i przystosowane do ciężkich warunków terenowych. Całkiem nowe rozwiązania zastosowano natomiast z tyłu, gdzie znalazła się galwanizowana rama, do której zamocowano wahacze wleczone, sprężyny śrubowe i amortyzatory oraz napęd, most, wał i sprzęgło.

W stylistyce samochodu zmieniono wiele elementów, dzięki czemu bardziej przypomina ono off-roadera. Zastosowano na przykład szerokie, czarne zderzaki, które łączą się z bardzo wysoko sięgającymi osłonami nadkoli a następnie z listwami drzwi. Scenic RX4 zyskał również szersze progi i całkiem nowe podzielone na dwie części drzwi tylne. Górna część to unoszona do góry szyba, dół otwiera się na bok.

Renault Scenic RX4 2 Z zewnątrz umieszczono na nim pełno wymiarowe koło zapasowe a od środka dwa schowki zasłonięte siatką. Samochód zyskał także nowe, szesnastocalowe koła, które przystosowane są zarówno do jazdy w terenie, jak i po drogach utwardzonych. Wspólny elementem wszystkich Sceniców jest ich wysoka funkcjonalność niezliczona liczba praktycznych schowków i skrytek oraz duża przestronność wnętrza.

Podstawową jednostka napędową Renault jest dwulitrowy, szesnastozaworowy silnik benzynowy o mocy 140 koni. Dzięki niemu auto rozpędzać się będzie do prędkości 180 km/h a do setki przyspieszać w około 12 sekund.

Planowany jest również wysokoprężny motor 1,9 dCi, który jednak najprawdopodobniej nie będzie dostępny w Polsce.

Źródło: Renault