Renault Clio 1.5 dCi 80 HP

Renault Clio 1.5 dCi 80 HP20.12.2001
W maju br. Delphi Automotive Systems (NYSE:DPH) ogłosił wprowadzenie bezpośredniego wtrysku do silników wysokoprężnych Multec DCR 1400 w nowym modelu Renault Clio 1.5 dCi ...

W maju br. Delphi Automotive Systems (NYSE:DPH) ogłosił wprowadzenie bezpośredniego wtrysku do silników wysokoprężnych Multec DCR 1400 w nowym modelu Renault Clio 1.5 dCi, dzięki któremu firma rozpoczęła karierę na europejskim rynku silników diesla. Obecnie debiutuje nowy model Renault Clio 1.5 dCi 80 hp wyposażony w system common rail firmy Delphi, utrwalając tym samym pozycję Delphi wśród czołowych dostawców technologii diesla.

Renault Clio 1.5 dCi 80 HP 1 Doświadczenie Delphi zarówno w zakresie zarządzania silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi stanowi odpowiedź na oczekiwania producentów samochodów dotyczące pracy silnika, ekonomii zużycia paliwa i redukcji spalin. Firma Delphi przejęła jednostkę systemów diesla w roku 2000, co umożliwiło rozwój całościowego systemu zarządzania silnikiem nie tylko benzynowym, ale rownież wysokoprężnym.

Technologia zastosowana w nowym systemie wtrysku bezpośredniego Multec 1400 opiera się na wtryskiwaczach uruchamianych elektromagnetycznie ze zrównoważonym zaworem dozującym, wyposażonych w układ sprzężenia zwrotnego. Delphi ulepszył elektromagnetyczny układ sterowania przez zastosowanie nowego układu zaworów we wtryskiwaczu. Zastosowano nowy układ elektromagnetyczny z bardzo małym elektromagnesem o bardzo niskiej bezwładności i bardzo małym zużyciu energii. Nowy układ zachowuje precyzję przy zasadniczej i pilotującej dawce paliwa, dając lepsze osiągi, obniżając poziom hałasu oraz redukując zużycie paliwa i emisję spalin.

Kontrola pilotażowa miernika przyśpieszeń (Accelerometer Pilot Control, APC) - gwarantuje optymalne osiągi przez całe techniczne życie silnika, zapewnia większy moment obrotowy przy niższym poziomie hałaśliwości, emisji substancji trujących, cząstek stałych i redukcji gazów powodujących efekt cieplarniany, jak rówież poprawę ekonomiki zużycia paliwa. Informacja pochodząca z APC pozwala na dostosowanie do zmiennych warunków jazdy i zapewnia poprawne funkcjonowanie systemu.

Zawór mierzący ilość wtryskiwanego paliwa - gdy nie jest wymagane pełne ciśnienie, zużywane jest mniej energii, co pociąga za sobą oszczędność paliwa, uzyskiwane również dzięki brakowi konieczności chłodzenia. Zastosowanie systemu uruchamiającego układ o zmniejszonej bezwładności pozwoliło na eliminację kosztownego i mało efektywnego zaworu odciążającego ciśnienie w szynie paliwowej.

Delphi jest jednym z czołowych dostawców nowoczesnych technologii na świecie, posiadających możliwości dostawy kompletnych rozwiązań, również w zakresie systemów wtrysku, zarządzania silnikiem, kontroli emisji i zarządzania paliwem.