Ofensywa jakościowa Renault daje efekt

Ofensywa jakościowa Renault daje efekt20.07.2006
ADAC statystyki awarii w roku 2005. Modele Renault z roczników 2003 do 2005 należą do najbardziej niezawodnych pojazdów na rynku. Pokazują to statystyki awarii przeprowadzone przez ADAC w roku 2005 ...

Raport ADAC oparty jest na danych zebranych przez jeden z największych niemieckich automobilklubów. ADAC w swojej organizacji posiada POMOC DROGOWĄ, która między innym patroluje niemieckie autostrady. Na podstawie ich interwencji, określa się, jakie modele samochodów i z jakich roczników wymagały najczęściej interwencji patroli pomocy drogowej w sytuacjach nagłych awarii, powodujących na ogół nieoczekiwane unieruchomienie pojazdu.

Poniższa klasyfikacja pokazuje, na ile niezawodne były w ubiegłym roku samochody zarejestrowane po raz pierwszy w latach 2000-2005. Liczby oznaczają ilość awarii na 1000 samochodów tego samego typu i rocznika. W statystyce ujęto te modele, które przez co najmniej 3 kolejne lata były produkowane w zasadniczo niezmienionej postaci, i których co roku rejestrowano min. 10.000 sztuk. Na wyniki wpływają wyłącznie awarie o charakterze technicznym, nie liczono awarii z winy użytkownika (np. pozostawienie kluczyków w samochodzie, brak paliwa lub oleju) ani awarii opon.

Niemal wszystkim uwzględnionym w tych statystykach modelom Renault liczącym od 1 do 3 lat przyznany został kolor zielony, będący znakiem najwyższej oceny, tj. "niezawodny". Rocznik 2005 również uzyskał bardzo pozytywne wyniki w poszczególnych kategoriach pojazdów: Scénic znalazł się na trzecim miejscu, podobnie jak Kangoo. Renault Mégane i Clio zajmują czwarte miejsce w swoich segmentach. Renault Laguna zajęła piąte miejsce, a model Twingo – miejsce szóste.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Clio III prezentowało najwyższy poziom pod względem jakości obecnie potwierdzony przez wyniki ADAC. Wynik ten jest owocem starannie przemyślanej organizacji zapewnienia jakości, obejmującej:
- kontrole statyczne z udziałem kontrolerów, wchodzących w skład większości zespołów produkcyjnych, których rolą jest kontrola kluczowych z punktu widzenia jakości operacji w celu zapewnienia natychmiastowej reakcji w razie wykrycia usterki;
- kontrole dynamiczne na torze próbnym o długości 500 m utworzonym na końcu linii montażowej, aby każdy samochód mógł przejść przez kontrolę dynamiczną zanim jeszcze opuści zakład.

Zajęcie przez pojazdy Renault wysokich miejsc w klasyfikacji jest efektem rozpoczętej w 2003 roku ofensywy jakościowej. Podkreśla to również ADAC w swoim oficjalnym komentarzu: "poziom ich niezawodności wyraźnie rośnie poczynając od rocznika 2003; rozpoczęta w tym okresie przez francuskiego producenta ofensywa jakościowa daje efekty".

Prezes Renault, Carlos Ghosn prezentując zobowiązania Renault w Planie Renault 2009 powiedział: "Musimy za wszelką cenę odzyskać wiarygodność Renault oraz wizerunek producenta pojazdów dobrej jakości, to warunek sine qua non sukcesu naszego planu".

TOP 10 małych aut 2005
1. Smart Fortwo - 1,1
2. Audi A2 - 1,5
3. BMW Mini - 2,0
4. Renault Clio - 3,6
5. VW Polo - 3,6
6. Renault Twingo - 4,2
7. Opel Corsa - 4,3
8. Honda Jazz - 4,4
9. Peugeot 206 - 4,5
10. Toyota Yaris/ Verso - 4,8


Klasa niższa średnia 2005
1. Citroen Xsara/Xsara - 2,8
2. Mercedes A-Klasse - 5,0
3. Renault Kangoo - 5,1
4. Renault Megane - 5,4
5. VW New Beatle - 5,5
6. Seat Leon/Toledo - 5,7
7. Honda Civic - 6,0
8. VW Golf/Jetta/Bora - 6,0
9. Nissan Almera/Almera Tino - 6,3
10. Opel Astra - 6,4
11. Audi A3/S3 - 6,5
12. Peugeot 307 - 6,6
13. Toyota Corolla/Corolla Verso - 7,7
14. Citroen Berlingo - 7,8
15. Ford Focus/C-MAX - 11,6


Klasa średnia
1. BMW serii 3 - 2,0
2. Mercedes klasy C - 2,6
3. Audi A4/S4 - 3,4
4. VW Passat - 4,2
5. Renault Laguna - 5,7
6. Toyota Avensis/Avensis verso - 5,9
7. Mazda 6 - 6,4
8. Opel Vectra - 6,6
9. Skoda Octavia - 6,8
10. Ford Modeno - 8,8
11. Volvo S40/V40/V50 - 10,7


Monospasy
1. VW T4/T5 - 1,4
2. Opel Merita - 2,8
3. Renault Scenic - 3,4
4. VW Touran - 4,6
5. VW Sharan - 4,9
6. Opel Zafira - 5,5
7. Ford Galary - 8,0