5 gwiazdek Euro NCAP dla Renault Captur

5 gwiazdek Euro NCAP dla Renault Captur31.05.2013
Renault Captur uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Z łączną oceną na poziomie 80,5% model stał się tym samym piętnastym modelem w gamie Renault, ...

... który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP. Renault Captur musi zapewniać ten sam poziom bezpieczeństwa biernego co Nowe Clio, na którego płycie podłogowej został zaprojektowany. Firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem, zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu.

W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów, zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.

Kryterium ochrony dorosłych użytkowników auta
W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault Captur są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych oraz pasy bezpieczeństwa wyposażone w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Na poziomie szuflady „Easy Life” dodano strefy zgniotu, aby zapewnić lepszą ochronę dolnych kończyn na wysokości kolan i łydki. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, co dało spektakularne wyniki, zapewniające nowemu modelowi maksymalną ocenę 7,9 punktów na 8 możliwych. W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Renault Captur został wyposażony w układ 2 czujników, umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te, w połączeniu z wynikami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu, pozwoliły Renault Captur uzyskać 32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia – jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.

Kryterium ochrony dzieci
Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Renault Captur plasuje go wśród najlepszych modeli w segmencie B – auto uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych i to pomimo zaostrzenia kryteriów.

Ochrona pieszych
Przód Renault Captur został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń.

Maska została podwyższona, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika. W kategorii ochrony pieszych Renault Captur uzyskało 22 punktów na 36 możliwych.

Dodatkowe systemy bezpieczeństwa
Renault Captur jest w standardzie wyposażony w regulator-ogranicznik prędkości, kontrolki i sygnały dźwiękowe, informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 7 punktów według nowych, zaostrzonych kryteriów.



Źródło: Renault, Euro NCAP