SEAT na zlocie GTI nad Worthersee

SEAT na zlocie GTI nad Worthersee31.05.2011
Podczas legendarnego GTI Treffen nad austriackim jeziorem Wörthersee SEAT wystawi imponującą reprezentację pojazdów swojej marki. Uczestnicy zlotu będą mogli podziwiać aż sześć szczególnie ognistych wersji modeli Ibizy i Leon.

Na stoisku SEATA pojawi się m.in. Ibiza FR i Leon Cupra/Cupra R. Najmocniejszy wariant Ibizy może pochwalić się 180 KM mocy, a najbardziej sportowy Leon 265 końmi mechanicznymi. Wystawowe samochody będą mieć nadwozia w kolorze cukierkowej bieli i emocjonalnej czerwieni oraz imponująco obszerne wyposażenie.

Będzie można zobaczyć białą Ibizę SC Cuprę z pakietem poprawiającym aerodynamikę i białym zestawem wykończeniowym wnętrza oraz białego Leona FR z kabiną wykończoną czarnym lakierem fortepianowym, sportowym układem wydechowym, sportowym zawieszeniem i 18-calowymi felgami. Pojawi się w nim także specjalny „body kit”.

Kolejne dwa eksponaty na stoisku SEATA to pojazdy stworzone do jazdy po torze wyścigowym – Leon Supercopa i nowa Ibiza SC Trophy. Pod maską Ibizy SC Trophy znajduje się jednostka napędowa z Cupry o mocy 180 KM, ze zmodyfikowaną pompą olejowa i 7-biegowa przekładnia DSG, sterowana za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Układ hamulcowy pochodzi z Leona Cupry i składają się na niego m.in. tarcze o średnicy 345 mm z przodu i 288 mm z tyłu. W porównaniu z wersją seryjna SEAT ten ma zwiększony rozstaw osi i kół. Wyścigowego seata obniżono także o 40 mm. Waży 1063 kg. Z tyłu Ibizie SC. Trophy dodano spojler, a koła zaopatrzono w 17-calowe felgi. W kabinie deska rozdzielcza została zaprojektowana w bardzo minimalistyczny sposób, a jej wskaźniki dostarczają jedynie tych danych, które są istotne z punktu widzenia kierowcy sportowego.

Leon Supercopa rozpędza się do 250 km/h dzięki 2-litrowemu silnikowi TSI o mocy 301 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm przekazywanym na przednie koła za pośrednictwem 6-buiegowej przekładni DSG i mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego. Stalowe tarcze hamulcowe mają średnicę 360 mm z przodu i 256 mm z tyłu.

Źródło: SEAT, opracowanie: BM