2009-05-04 19:44:17
Przygladajac sie silnikowi lady - tak doglebnie, zrozumiesz ze rozrzad moze byc niezle rozjechany i nic sie nie stanie(ten lancuchowy). Ot chociazby pourywane plozy/naciagniety lancuch etc.
Wiesz rowniez, ze napinacz lancucha w silniku 2103(chyba najczesciej spotykany silnik) nie moze poluzowac lancucha ot tak sobie(to samo tyczy sie napinacza paska i paska) - on jedynie go naciaga gdy jego mechanizm zostanie zwolniony - jesli nie zostanie zblokowany na nowo - moze wowczas poluzowac lancuch (nap. paska- pasek)
Na podobnej zasadzie wiec musi dzialac napinacz hydrauliczny.
Tak samo jest w wiekszosci nowych silnikow samochodow osobowych - olejowe popychacze zaworow, sa wypelnione olejem caly czas - zachowujac jako taki luz - lecz kazdy to powie ze zaraz po odpaleniu moga popychacze/zawory stukac gdyz cisnienie oleju jest zbyt niskie.
A jednak dzialaja te silniki- a sam wiesz ze kontrolka cisnienia oleju zaraz po odpaleniu gasnie informujac nas o tym, ze jest prawidlowe cisnienie oleju- gdy natomiast sie swieci - np. na wolnych obrotach - silnik ma dosyc - a konkretnie jego panewki i kto wie co jeszcze.
-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)