Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kompresor w espero ???

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero » CB radio

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2010-01-20 16:52:49

Witam.
Myślałem ostatnio o założeniu do espera 1.5 16v kompresora z vw G60. Jak myślicie poprawi to jego osiągi??? Jak tak to o ile i ile wytrzyma bez jakichś większych modyfikacji silnika???
2010-06-12 15:58
  
 
 2010-01-20 16:59:09

Żółci w ataku...

-----------------
Nie mam kont na fejsbuku, naszej-klasie, gadu-gadu, tłiterze, blipie, jutubie, gmajlu, skajpie itp. itd. i jestem z tego dumny
Nazwy "złomero" i "złomguna" stanowią nazwy zastrzeżone dla piotr'ka.
2018-08-28 21:42
  
 
 2010-01-20 17:21:19

Sory maki249 ale to nie forum golfa.... było sobie kupić espero 2.0 byś miał to samo
2011-10-01 15:39
  
 
 2010-01-20 17:21:58

Cytat:
2010-01-20 17:21:19, adrian05031991 pisze:
Sory maki249 ale to nie forum golfa.... było sobie kupić espero 2.0 byś miał to samo


o ile wogole ten twoj kompresor by coś dal
2011-10-01 15:39
  
 
 2010-01-20 17:27:25

niestety silnik 1,5 jest zbyt delikatny do tuningu

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2010-01-20 17:30:14

kompresor?????
A to taki malarski czy do młota pneumatycznego????
Kompresor.... hm....no jasne że coś da!!!! Podniesie ci ale nie moc tylko poziom naiwności i debet w koncie

-----------------
Opisa nie budiet
2018-07-22 23:48
  
 
 2010-01-20 17:37:30

ile by dał to sobie mozna policzyc-dane sa ogólnie dostepne

silnik 1.5 nie jest zbyt delikatny-ma po prostu mała pojemnosc

a kupujac 2.0 esperowe raczej nie miał by tego samego co teoretycznie 1.5 z kompresorem

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-01-20 17:42:38

Tak serio Maki to na twoim miejscu pomyślałbym o zmianie kolektora dolotowego na lanosowski 1.5.


[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2010-01-20 17:42:59 ]
2018-07-22 23:48
  
 
 2010-01-20 17:47:17

Cytat:
2010-01-20 17:30:14, archive15 pisze:
kompresor????? A to taki malarski czy do młota pneumatycznego???? Kompresor.... hm....no jasne że coś da!!!! Podniesie ci ale nie moc tylko poziom naiwności i debet w koncie



kompresor to najprostsza metoda istotnego zwiększenia mocy silnika, nie ma co się naśmiewać
ale jak napisałem - silnik 1,5 jest zbyt delikatny i nie wytrzymałby długo. 1,8 i 2,0 są znacznie trwalsze

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2010-01-20 17:51:18

Cytat:
(...) 1,8 i 2,0 są znacznie trwalsze


Pod warunkiem że podmienisz wsio na kute...

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2010-01-20 19:47:36

W 1,5 jedno dmuchnięcie i leci od razu najdelikatniejsza jego część, czyli pierścienie. Reszta rozleci się trochę wolniej.

-----------------
Da Bass
2023-12-10 19:46
  
 
 2010-01-20 20:03:31

kompresory G60 były ładowane do VW silników 1.8 o oznaczeniu PG. Jest to motor odpowiednio odprężony. Nawet gdyby udało się założyć G do espero to silnik nie wytrzymałby mocy począwszy od sprzęgła a na układzie korbowym skończywszy. Daruj sobie pomysł. Chcesz mocy podmień silnik (swapuj jakiś 2.0 16V) albo esperowski 2.0 8V Ja mam ten silniczek i bez problemu zamyka licznik i nieźle kręci (oczywiście w granicach koreańskiej technologii ) Jeśli chcesz kupić silniczek o mocy 220KM pisz na priv
2012-01-16 18:23
  
 
 2010-01-20 20:05:34

Cytat:
2010-01-20 19:47:36, DeeJay pisze:
W 1,5 jedno dmuchnięcie i leci od razu najdelikatniejsza jego część, czyli pierścienie. Reszta rozleci się trochę wolniej.


a skąd taka pewność - dysponujesz jakąś specjalistyczną wiedzą na ten temat, doświadczeniem, bo ja nie to i się na ten temat nie wypowiadam?

-----------------
Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany
2011-10-18 08:46
  
 
 2010-01-20 20:47:24

a jaka niby moca miałby sie legitymowac 1.5 z tym kompresorem?

bez przeróbek nikt trzezwo myslacy nie celowałby w wiecej niz 150KM--i 200Nm a takie wartosci spokojnie ten motor zniesie-sprzegło równierz

co do pierscieni--przy prawie 300 tys przebiegu nie wiem co to dolewka oleju

-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-01-20 21:08:04

Cytat:
2010-01-20 20:47:24, pawel12356 pisze:
a jaka niby moca miałby sie legitymowac 1.5 z tym kompresorem? bez przeróbek nikt trzezwo myslacy nie celowałby w wiecej niz 150KM--i 200Nm a takie wartosci spokojnie ten motor zniesie-sprzegło równierz co do pierscieni--przy prawie 300 tys przebiegu nie wiem co to dolewka oleju


Czysta teoria 1l=100Km-ta wartość to jest bardzo obciążony motor.
Po pierwsze trza odprężyć silnik.
Po drugie kute korbowody,tłoki,lepszy wał,inny wydech
Bez przeróbek to po chwili albo wydmucha uszczelkę pod głowicą albo wywali coś w układzie korbowo- tłokowym .


-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2010-01-20 21:33:56

i jak myslisz jakie cisnienie doładowania byłoby potrzebne do uzyskania z silnika 1.5 140-150 KM?

i od jakich wartosci doładowan uznani praktycy wymieniaja tłoki na kute?

korbowody nie wiem czy nie sa kute standardowe-chociaz moze i odlew faktycznie
a co to jest lepszy wał? gróbszy? z tytanu? bo kuty jest standardowo

obecnie silniki 1.6 maja pod 130 KM wolnossace(kiedys honda na vtecu i nic wiecej nie przychodzi mi do głowy)

co do wysilenia to 100KM z litra pojemnosci to faktycznie duze wysilenie ale w silniku wolnossacym-poniewaz aby uzyskac takie wartosci silnik MUSI sie krecic do 7-8 tys obrotów-patrz wspomniana honda czy dajmy na to ferrarii


-----------------
Najlepsze samochody to takie, które nie mają odmiany kombi.
2011-05-19 22:49
  
 
 2010-01-20 22:19:19

Ja mam kompresor w moim 1.8 już od jakiegoś roku. Nie zauważyłem spadku wytrzymałości silnika, jedynie głośno się robi gdy się włącza.
Jedyne wady: długo pompuje koło, za krótki kabel do gniazda zapalniczki.




Pozdr.

-----------------
Jedyne espero w Tychach z naklejką klubową :)
I chyba jedyne odpalane na guzik :)
2022-11-23 10:48
  
 
 2010-01-21 23:45:01

Cytat:
2010-01-20 22:19:19, robertkaluza pisze:
Ja mam kompresor w moim 1.8 już od jakiegoś roku. Nie zauważyłem spadku wytrzymałości silnika, jedynie głośno się robi gdy się włącza. Jedyne wady: długo pompuje koło, za krótki kabel do gniazda zapalniczki. Pozdr.


ja tego nie wytrzymia
2016-07-01 09:14
  
 
 2010-01-22 00:24:16

Też kiedyś miałem kompresor, ale musiał długo pracować żeby doładować. Wywaliłem go i przeszedłem na doładowanie manualne

-----------------
Nie wszystkie skurczysyny pasują do cytryny.
2021-11-20 07:55
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero » CB radio

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM