| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-03-28 14:15:32 Witam.
Avensis T25 Benzyna 2.0 VVTI bez LPG.
Trochę techniczne pytanie. Jakie ciśnienie powinno być (in/hg) w kolektorze dolotowym na zimnym silniku na biegu jałowym? Na ciepłym mam wartość ok. 22 in/hg. Na zimnym mocno świrują mi obroty na biegu jalowym, momentami spadają nawet do 600 rpms, czasami nawet zgaśnie, mruga kontrolka check, w momencie spadku obrotów ciśnienie spada nawet do 6 in/hg. Powstaje wypadanie zapłonów (P0300-304, P 0171, P 0174). Wszystko to dzieje się tylko na zimnym. Na ciepłym silniku wszystkie objawy znikają. Jak odpalę auto po np. 2 godzinach stania, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie do 40-50, ciśnienie w kolektorze 23 in/hg i zero problemów z obrotami. Problem pojawia się tylko np po całej nocy stania. |
2019-05-28 19:59 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-03-28 17:41:53 LINK DO WIDEO:
https://drive.google.com/file/d/1wehjttH5i-Gwgv3FpYspBbpx4D0ogPQq/view?usp=drivesdk |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-03-29 00:30:39 Cytat:
| 2019-03-28 14:15:32, Dudi_1991 pisze:
Witam. Avensis T25 Benzyna 2.0 VVTI bez LPG. Trochę techniczne pytanie. Jakie ciśnienie powinno być (in/hg) w kolektorze dolotowym na zimnym silniku na biegu jałowym? Na ciepłym mam wartość ok. 22 in/hg. Na zimnym mocno świrują mi obroty na biegu jalowym, momentami spadają nawet do 600 rpms, czasami nawet zgaśnie, mruga kontrolka check, w momencie spadku obrotów ciśnienie spada nawet do 6 in/hg. Powstaje wypadanie zapłonów (P0300-304, P 0171, P 0174). Wszystko to dzieje się tylko na zimnym. Na ciepłym silniku wszystkie objawy znikają. Jak odpalę auto po np. 2 godzinach stania, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie do 40-50, ciśnienie w kolektorze 23 in/hg i zero problemów z obrotami. Problem pojawia się tylko np po całej nocy stania.
|
|
A po cholere Ci ta informacja skoro na cieplym jest ok. A przynajmniej tak twierdzisz.
Kiedy swiece wymieniales i jakiej firmy. Jakie sa obroty po nagrzaniu??
Bardziej bym sie zapytal jakie masz cisnienie paliwa.
Czy to jest ten silnik common raill z bezposrednim wtryskiem?? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-03-29 06:51:32 Cytat:
| 2019-03-29 00:30:39, Bigelektron pisze:
A po cholere Ci ta informacja skoro na cieplym jest ok. A przynajmniej tak twierdzisz. Kiedy swiece wymieniales i jakiej firmy. Jakie sa obroty po nagrzaniu?? Bardziej bym sie zapytal jakie masz cisnienie paliwa. Czy to jest ten silnik common raill z bezposrednim wtryskiem??
|
|
Na ciepłym obroty równo stoją, zazwyczaj max 900. Świece wymieniałem jakiś rok temu na Denso. Sprawdzałem raz ciśnienie paliwa na ciepłym i wartość przy poruszaniu się i dodawaniu gazu wynosiła 12-13 na jałowym coś koło 4-5. Tak to jest ten silnik z bezpośrednim wtryskiem.
Zapytałem dlatego, że wiem że ciśnienie w kolektorze dolotowym spada jak się poruszam do przodu z wciśniętym pedałem gazu. Jak puszczę gaz to wartość stała 23. Natomiast na całkowicie wystudzonym silniku ta wartość Wacha się 5-10, tak dziwnie skacze. Spada przy jednoczesnym spadku obrotów (widać na filmiku, na filmiku pedału gazu nie wciskam, samo tak faluje) Nie wiem szczerze czy ma to jakikolwiek związek z tymi problemami porannymi. To są tylko moje domysły
Na filmiku widać, że jak odpalę to chwilę jest w miarę ok. Po chwili spadają samoczynnie.
[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 06:54:17 ]
[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:01:29 ][ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:40:16 ] |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-03-31 12:20:26 Cytat:
| 2019-03-29 06:51:32, Dudi_1991 pisze:
Na ciepłym obroty równo stoją, zazwyczaj max 900. Świece wymieniałem jakiś rok temu na Denso. Sprawdzałem raz ciśnienie paliwa na ciepłym i wartość przy poruszaniu się i dodawaniu gazu wynosiła 12-13 na jałowym coś koło 4-5. Tak to jest ten silnik z bezpośrednim wtryskiem. Zapytałem dlatego, że wiem że ciśnienie w kolektorze dolotowym spada jak się poruszam do przodu z wciśniętym pedałem gazu. Jak puszczę gaz to wartość stała 23. Natomiast na całkowicie wystudzonym silniku ta wartość Wacha się 5-10, tak dziwnie skacze. Spada przy jednoczesnym spadku obrotów (widać na filmiku, na filmiku pedału gazu nie wciskam, samo tak faluje) Nie wiem szczerze czy ma to jakikolwiek związek z tymi problemami porannymi. To są tylko moje domysły Na filmiku widać, że jak odpalę to chwilę jest w miarę ok. Po chwili spadają samoczynnie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 06:54:17 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:01:29 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:40:16 ]
|
|
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda.
Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-03-31 15:50:15 Cytat:
| 2019-03-31 12:20:26, Bigelektron pisze:
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda. Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu.
|
|
Rozumiem. Mam słaby program do diagnozy. Mam takie opcje do wyboru jak na zdjęciu poniżej. Jest też korekta wyprzedzania zapłonu. Znalazłem też wykres, który może pokazywać cisnienie paliwa. Jest nazwane Intake i wyrażone jest w jednostce "psi". Te wartość już sprawdzałem i na zimnym wynosi ok 7-8 na jałowym. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi ok. 12-13. Jak się zagrzeje na jałowym jest ok 2-3 psi. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi 12-13 psi.
Zdjęcie:
https://zapodaj.net/893564ce88b92.png.html |
2019-05-28 19:59 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-02 15:35:28 Cytat:
| 2019-03-31 12:20:26, Bigelektron pisze:
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda. Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu.
|
|
Obserwowałem dzisiaj rano parametry Fuel Trim, Short Fuel Trim, ciśnienie paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.
Od razu po odpaleniu samochodu na jałowym:
F/T 1x1 - 0,0%
F/T 2x1 - 0,0%
STFT - 0,0%
Kąt - 26,5 stopni
Ciśnienie paliwa - na jałowym ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)
Po chwili ok. 2-3 minuty na jałowym jeszcze na nie rozgrzanym silniku w momencie gdy obroty świrują, pierwsze trzy parametry rosną powoli i osiagają wartości:
F/T 1x1 - 19,50%
F/T 2x1 - 19,50%
STFT - 19,5%
Kąt - 20 stopni (skacze 10-20 stopni)
Ciśnienie paliwa - na jałowym dalej ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)
Podczas przyśpieszania parametry pierwsze maleją do ok. 0%
Kąt wyprzedzania mocno się zmienia gdy falują obroty potrafi skakać nawet 5-15 stopni.
Gdy się zagrzeje silnik po ok 20 minutach jazdy parametry spadają na jałowym:
F/T 1x1 - od -2% do 2%
F/T 2x1 - od -2 do 2%
STFT - od -2 do 2%
Kąt - ok. 12 stopni
Ciśnienie paliwa na jałowym - ok. 3-4 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-04-03 19:27:04 Cytat:
| 2019-04-02 15:35:28, Dudi_1991 pisze:
Obserwowałem dzisiaj rano parametry Fuel Trim, Short Fuel Trim, ciśnienie paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu. Od razu po odpaleniu samochodu na jałowym: F/T 1x1 - 0,0% F/T 2x1 - 0,0% STFT - 0,0% Kąt - 26,5 stopni Ciśnienie paliwa - na jałowym ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Po chwili ok. 2-3 minuty na jałowym jeszcze na nie rozgrzanym silniku w momencie gdy obroty świrują, pierwsze trzy parametry rosną powoli i osiagają wartości: F/T 1x1 - 19,50% F/T 2x1 - 19,50% STFT - 19,5% Kąt - 20 stopni (skacze 10-20 stopni) Ciśnienie paliwa - na jałowym dalej ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Podczas przyśpieszania parametry pierwsze maleją do ok. 0% Kąt wyprzedzania mocno się zmienia gdy falują obroty potrafi skakać nawet 5-15 stopni. Gdy się zagrzeje silnik po ok 20 minutach jazdy parametry spadają na jałowym: F/T 1x1 - od -2% do 2% F/T 2x1 - od -2 do 2% STFT - od -2 do 2% Kąt - ok. 12 stopni Ciśnienie paliwa na jałowym - ok. 3-4 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)
|
|
Faktycznie dziwne ...a te fuel trimy long i short na 19 .5% sa w plusie czy w minusie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-03 22:35:12 Cytat:
| 2019-04-03 19:27:04, Bigelektron pisze:
Faktycznie dziwne ...a te fuel trimy long i short na 19 .5% sa w plusie czy w minusie.
|
|
W plusie.
Wartość w minusie osiągana jest tylko podczas przyspieszania. Zauważyłem też, że po ok 30 minutach jazdy, parametry pierwsze 3 tj FT i Short FT, na biegu jałowym, osiągają wartości nawet ok 5 w minusie.
Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła. Był moment gdzie
F/T 1x1 wynosiło na jałowym 19% natomiast FT 2x1 wynosił dużo mniej. Około 2-3 %. Short fuel trim też 19 %. Ale to było po ok 15 minutach od odpalenia, gdy temperatura płynu wynosiła już 90 stopni. Trwało to też nie długo bo jakieś 2 minuty. Później wszystkie parametry już spadały na jałowym bliżej 0.
Tak jak mowie, na jałowym, po odpaleniu, na początku chwilę wartości 0% później powoli rośnie do 19,5 w plusie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-03 22:46:54 ] |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-04-04 14:22:49 Cytat:
| 2019-04-03 22:35:12, Dudi_1991 pisze:
W plusie. Wartość w minusie osiągana jest tylko podczas przyspieszania. Zauważyłem też, że po ok 30 minutach jazdy, parametry pierwsze 3 tj FT i Short FT, na biegu jałowym, osiągają wartości nawet ok 5 w minusie. Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła. Był moment gdzie F/T 1x1 wynosiło na jałowym 19% natomiast FT 2x1 wynosił dużo mniej. Około 2-3 %. Short fuel trim też 19 %. Ale to było po ok 15 minutach od odpalenia, gdy temperatura płynu wynosiła już 90 stopni. Trwało to też nie długo bo jakieś 2 minuty. Później wszystkie parametry już spadały na jałowym bliżej 0. Tak jak mowie, na jałowym, po odpaleniu, na początku chwilę wartości 0% później powoli rośnie do 19,5 w plusie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-03 22:46:54 ]
|
|
Czy w tym silniku była planowana glowica i blok lub robiona uszczelka pod glowica?
Od jak dawna masz ten samochod i od kiedy się tak dzieje? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-04 14:30:33 Cytat:
| 2019-04-04 14:22:49, Bigelektron pisze:
Czy w tym silniku była planowana glowica i blok lub robiona uszczelka pod glowica? Od jak dawna masz ten samochod i od kiedy się tak dzieje?
|
|
Nie była robiona uszczelka pod głowicą.
Ten samochód mam już jakieś półtorej roku. Zrobiłem nim 40 tysięcy.
Problemy z tymi obrotami mam w zasadzie od samego początku zakupu. Raz jest lepiej raz gorzej. Jak jest słoneczny dzień to jest lepiej, jak pada deszcz, jest wilgoć to jest gorzej. Dziwne zależności występuja. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 14:34:01 ] |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-04-04 15:40:38 Cytat:
| 2019-04-04 14:30:33, Dudi_1991 pisze:
Nie była robiona uszczelka pod głowicą. Ten samochód mam już jakieś półtorej roku. Zrobiłem nim 40 tysięcy. Problemy z tymi obrotami mam w zasadzie od samego początku zakupu. Raz jest lepiej raz gorzej. Jak jest słoneczny dzień to jest lepiej, jak pada deszcz, jest wilgoć to jest gorzej. Dziwne zależności występuja. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 14:34:01 ]
|
|
Czyli już kupiles z tym problemem i zapalajaca się kontrolka/??.Jaki przebieg? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-04 15:47:24 Cytat:
| 2019-04-04 15:40:38, Bigelektron pisze:
Czyli już kupiles z tym problemem i zapalajaca się kontrolka/??.Jaki przebieg?
|
|
Niestety tak. Przebieg 220 tysięcy. Jestem drugim właścicielem. Salon Polska. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 15:49:02 ] |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-04-05 07:42:19 Cytat:
| 2019-04-04 15:47:24, Dudi_1991 pisze:
Niestety tak. Przebieg 220 tysięcy. Jestem drugim właścicielem. Salon Polska. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 15:49:02 ]
|
|
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-05 10:26:12 Cytat:
| 2019-04-05 07:42:19, Bigelektron pisze:
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa?
|
|
Ciśnienie sprężenia, muszę sprawdzić. No jeśli chodzi o płyn to coś tam znika ze zbiorniczka, ale odbywa się to bardzo powoli. Teraz jest ok połowa między min a max. Dolewalem dawno temu. Jedyne co mnie może niepokoić to to, że w okolicach korka pojawia się płyn i zaschnięty osad po płynie. Tak jakby uciekał przez korek. W okolicach chłodnicy też pojawia się osad po płynie w okolicach cienkiego wężyka który wchodzi od góry do chłodnicy. A tak to nic nie zauważyłem niepokojącego. Barwa płynu jest normalna. Korek wlewu oleju też jest czysty. |
2019-05-28 19:59 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-06 16:35:34 Oddałem wczoraj Toyotę do ASO w Krakowie. Zobaczymy co mi powiedzą. |
2019-05-28 19:59 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-09 11:49:02 Cytat:
| 2019-04-05 07:42:19, Bigelektron pisze:
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa?
|
|
Dzwonilo ASO. Stwierdzili, że na 99% przyczyną jest pęknięta obudowa filtra powietrza i jakaś nieszczelność, zasysa lewe powietrze. Czy jest to możliwe? Nie wiem co robić. Czy wymieniać to w ASO za 520 czy nie ma sensu?
Od razu nowy przepływomierz zakładają. |
2019-05-28 19:59 | |
Bigelektron TOYOTA SPEC
Katowice | 2019-04-10 01:04:34 Cytat:
| 2019-04-09 11:49:02, Dudi_1991 pisze:
Dzwonilo ASO. Stwierdzili, że na 99% przyczyną jest pęknięta obudowa filtra powietrza i jakaś nieszczelność, zasysa lewe powietrze. Czy jest to możliwe? Nie wiem co robić. Czy wymieniać to w ASO za 520 czy nie ma sensu? Od razu nowy przepływomierz zakładają.
|
|
.
Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz?
_Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer |
2024-06-03 18:42 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-10 07:03:16 Cytat:
| 2019-04-10 01:04:34, Bigelektron pisze:
. Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz? _Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej.
|
|
Pan oznajmił, że całość będzie kosztować 520zl i to załatwi sprawę... Zadzwonię jeszcze dzisiaj i się upewnię, żeby nie było niespodzianek. |
2019-05-28 19:59 | |
Dudi_1991
Kraków | 2019-04-10 15:39:21 Cytat:
| 2019-04-10 01:04:34, Bigelektron pisze:
. Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz? _Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej.
|
|
No i wymienili przeplywke razem z obudową. Rzeczywiście było odkształcone. Sprawdzili kompresje i luzy zaworowe. Wszystko jest ok. Jedyne co mnie martwi to wysokie obroty nawet po zagrzaniu. Rzędu 1200-1600... Nie chcę spaść poniżej 1000... |
2019-05-28 19:59 | |
Następna strona [ 1 2 3 ] |
|