Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jak się zbiera 3.0 24v manual?

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2003-01-21 08:48:49

Dzięki Makaveli za szczególowy opis sytuacji. Nie zawracaj sobie głowy. Myślałem, że ten program ma B w swojej bazie danych.

W wolnej chwili zrobię jeszcze jedna próbę a potem... pogodzę się z sytuacją
2011-09-15 18:54
  
 
 2003-01-21 00:42:23

Niestety Kartos, to nie takie łatwe....
Program CarTest (do zassania ze strony OKP w dziale technika bodajże) w swojej bazie nie uwzględnił prawie w ogóle

Opla (jednynie 2 calibry). Ja własnoręcznie wklepałem dwie bazowe Omeśki A (2.0 i 3.0) i na ich podstawie dorobiłem

całą gamę Omesiek A. Oczywiście "bazowe" dały tylko wymiary, opór powietrza, ogumienie i takie tam niezmienne

szczegóły, a reszta to wklepywanko mocy,momentów przełożeń itd. Niezbędne jest wklepanie 30! czynników. Stałe(lub

podobne) z nich to około połowa.... No to zostaje 15....
A jak powszechnie wiadomo Omega A to nie to samo co B....
A ja nie mam danych do Omeśki B
W ogóle jakby się chciało być dokładnym to można wklepać np.całą charakterystykę mocy/momentu silnika, temperaturę

powietrza, ciśnienie atmosferyczne, prędkości wiatrów bocznych/tylnich/przednich itp....
Programik naprawdę ma duuużo opcji i raczej jest bardzo zaawansowany....Jakby tak policzyć wszystkie te cechy, to

można podać ok. 80-90 indywidualnych cech!!! Życzę wytrwałości hehe.....
No i nie mogłem dokładnie zmierzyć tego o co prosiłeś.....

Zrobiłem to jednak na Omeśkach A uwzględniając zmienione moce (zmieniłem też lekko moment na korzyść B) i oczywiście

masy......
Wyniki są dosyć zaskakujące....
Omeśka "Dramara" czyli ta lżejsza mocniejsza potrzebuje ok 32 sekund na sprint 40-200, a "Kartosa" czyli cięższa

słabsza aż 38!!! 6 sekund różnicy.... poza tym jakieś duże te wyniki...
Ale to nie są wiarygodne wyniki,bo CHARAKTERYSTYKA silników pozostała z omeśki A! Wszystko zostało takie same.A chyba

skrzynie też są inne w 30SE i MV6,prawda? Poza tym prześwit nad ziemią,itd....

Jakbyś podał mi następujące dane, to mogę coś pomyśleć...
-Moc maksymalna przy jakich obrotach
-Moment obrotowy max przy jakich obrotach
-Maksymalne obroty silnika (odcięcie paliwa)
-Stopień sprężania
-Przełożenia wszystkich 5 biegów
-Przełożenie przekładni głównej (w tej samej skali co i biegi np. 3.40:1)
-procent masy całkowitej na przednią oś samochodu
-współczynik CX oporu powietrza
-prześwit między podłogą a asfaltem w centymetrach
-szerokość samochodu
-wysokość samochodu
-obwód koła w cm
-średnica koła w cm
-profil ogumienia (domyślam się że 65)
-baza ogumienia w mm (domyślam się że 205)

Oczywiście nie musisz wszystkiego iealnie podać - jak czegoś nie będziesz miał to się porówna kilka autek i wrzuci coś podobnego...

Mówię od razu że nie wiem kiedy napiszę na forum wyniki, bo już 21 miesiąca i cholera wie kiedy limit TPSA na impulsy osiągnie finał, bo mam modem, a w domu jest ograniczenie do 300 jednostek (na rozmowy i inne usługi,w tym net). Bida w kraju to się ograniczenia stosuje hahaah.... jak za komuny hahahahhha

2010-04-23 15:00
  
 
 2003-01-20 20:58:09

Ale mnie dołujesz! A myślałem, że mam szybki wózek
Mam 220 tys. km przebiegu, więc pewnie niepełne 211 KM. Ponadto kombi prawie 1800 kg. Może to aż tak wiele zmienia.

Makaveli jeśli możesz wrzuć toto na Twój program i policz chćby teoretycznie:
1. sedan 230 KM przy 1695 kg (waga wg instrukcji)
2. caravan 211 KM przy 1760 + hak 32 = 1792 kg (waga wg instrukcji)

Z góry wielkie dzięki.
2011-09-15 18:54
  
 
 2003-01-19 19:53:47

Przy okazji wycieczki do Pily sprawdzilem dzisiaj osiagi 40-200km.

27 sekund.

Kartos - to na moje oko cos za duza roznica. 9 sekund urwanych fabrycznej wersji ?? Jestes pewien swoich pomiarow ??

Sprawdzilem jeszcze to samo ze zmiana biegow 3-5 z pominieciem 4. Zajelo to 38 sekund.

A - mam juz komplet siedzen i zderzaki. Wiec waga samochodu wrocila do normy.

-----------------
2020-07-22 19:12
  
 
 2003-01-11 17:24:36

Dzięki, Dramar, za info n/t chipa. Wolałbym mieć kość na wymianę i możliwość powrotu do oryginalnej (zużycie paliwa). Kość od Sintry zakładałbym na specjalne okazje Ale spróbuję porozmawiać w ASO n/t przeprogramowania.
2011-09-15 18:54
  
 
 2003-01-11 17:04:47

Arklin - dzięki za fachowe wytłumaczenie n/t pochyłów...

a tak na marginesie - wnioskuję że jeździłeś na rowerze MTB czyli tzw górskim.... no i domyślam się że nie był to rower z "MARKJETU"....
Do czego zmierzam?
Jeśli jechałeś 80kmh to jesteś naprawdę niezły...Ja przy 55-60 na asfalcie wymiękam.... Bez okularów ochronnych się nie da jechać....
Ale 80 to już przesada.... wpadasz w małą dziurkę i zgon...
I pomyśl co by się stało jakby ktoś z tych wymijanych samochodów lekko odbił w lewo... żadnych szans na jakąkolwiek reakcję.......

Zszokowałeś mnie tym postem
2010-04-23 15:00
  
 
 2003-01-11 16:46:48

Dzięki, Dramar, za info n/t chipa. Wolałbym mieć kość na wymianę i możliwość powrotu do oryginalnej (zużycie paliwa). Kość od Sintry zakładałbym na specjalne okazje Ale spróbuję porozmawiać w ASO n/t przeprogramowania.
2011-09-15 18:54
  
 
 2003-01-10 10:31:14

Spruta Omesia to efekt planowych dzialan kosmetycznych. Pomijajac drobnego dzwona w tylne drzwi z jakims chujkiem na parkingu ( znajde kolesia bo mam jego lakier !! ).

Katros co to chipa - podjedz do ASO i pogadaj z gostkami. Zeby zaladowac program od Sintry nie trzeba wymieniac kostki tylko ja przeprogramowac. Ja to zalatwilem za free.

Nastepna faza tuningu u mnie to mechaniczna obrobka glowicy i szlif dolotow. Potem wydech. No i moze sprezarki... ( ale by bylo fajnie )

-----------------
2020-07-22 19:12
  
 
 2003-01-10 07:46:32

Witam.
Ja w sprawie procentów - te 10% to zajeb... górka musi być. Inaczej mówiąc chodzi o to, że na każdy przejechany metr spadek wynosi 10 cm ( 10%). W Polsce to chyba takich górek znalazłoby się ze 2 może. Jedynie w Alpach widziałem takie nachylenia w dużej ilości , ale to przy wjazdach na przełęcze , serpentyny itp. czasem nachylenie wynosiło i 12%. Tak czy owak 10% to cholernie dużo. Aha dodam jeszcze, że po Alpach jeździłem rowerem a nie Omeśką więc podjazd pod takie 10%-12% z 25 kg bagażem przyprawiał o szybsze bicie serca. Ale za to przy zjeździe znak z liczbą 12% - wynagradzał wszelki trudy 33 km podjazdu - udało mi się wyciągnąć 80 km/h . Chciałbym widzięć twarze kierowców w autach, które wyprzedzałem
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: arklin dnia 2003-01-10 07:54:56 ]
2017-09-12 22:32
  
 
 2003-01-10 00:56:49

Posiedziałem jeszcze chwilkę i wklepałem dane dla 3.0 XEI czy jak kto woli Opla Omegi EVO... 230PS i 280Nm... Rozbieg 40-200 z 2-gangu zajął jej dokładnie 27sekund....
Próbowałem jeszcze policzyć ile by zajęło deklarowanej 3.0 SE zająć to z górki i 26 sekund osiągnęłem przy pochyleniu 10%... Tylko cholera nie wiem co oznacza te 10%.... bo to nie stopnie tylko procenty.... ciekawe ile to stopni....W każdym bądź razie jeszcze jedną zagadką jest to jakim cudem oni to zrobili w 26 sek. skoro jej nie ciągnęli na obrotach?....
2010-04-23 15:00
  
 
 2003-01-09 16:42:50

OK Dramar, czekam na wyniki.

1. W wolnej chwili zmierzę u siebie 40-160. Pewnie będzie ok. 22s. Pamietam że podczas poprzedniej próby po 26 s. miałem dopiero ok. 180 km/h.

2. Jaki jest cel demontażu osprzętu? Już nie pamiętam, miałeś stłuczkę czy to planowa modernizacja?

3. Zapowiadałeś, że zamierzasz rozmnożyć stdo do 260-270 KM. Jeśli zmienisz chip to zamawiam u Ciebie ten obecny od Sintry.

--------
Czarny, a co z twoją 3000. Śmignie 40-200 w 26 sek.?
2011-09-15 18:54
  
 
 2003-01-09 14:53:06

Kartos - slisko jest !! Jak sie ociepli to od razu robie pomiar.

Udalo mi sie rozpedzic dzisiaj do 160km/h - i zajelo to ok 15 sekund. Potem droga sie skonczyla.

Acha - bryke mam popruta z wszystkich dodatkow typu zderzaki, listwy i wnetrze - tylko jeden fotel zostal. Ze 100 kilo mniej wazy napewno. I to czuc !!


* * LOB * * Exclusive Club Of Opel Omega

[ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2003-01-09 15:00:18 ]
2020-07-22 19:12
  
 
 2003-01-08 18:51:35

Dyskusja fajana, ale brak konkretów. Dramar i inni jeźdźcy V6 i R6 podajcie swoje wyniki. Czy tak trudno zrobic próbę? Wystarczy chwilowy brak śniegu i... kilkadziesiąt sekund.
2011-09-15 18:54
  
 
 2002-12-20 12:21:35

Moim zdaniem należy poruszać się w zakresie od max mom. do max moc - optymalnie jest wrzucać następny bieg przy osiągnięciu max mocy, wtedy oczywiście ze względu na to że operacja zabiera czas obroty spadają i startujemy w górę z max. momentu i tak dalej, ile biegów starczy.
Tak mówiła szkoła rajdowa z moich czasów - nie było to znowu tak dawno więc nie przypuszczam aby zasady się zmnieniły.
Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
2024-01-25 10:48
  
 
 2002-12-20 12:03:00

Gelczas - nie wydaje mi się żebyś miał rację... wrzuciłem dane na soft i wychodzi jak wół że optymalnym rozwiązaniem jest zrzucenie biegu przy 6250rpm. Mi się to też wydaje logiczne.. Co z tego że moment masz najwyższy przy niskich obrotach, skoro nie rozwijasz pełnej mocy...
Panowie teoretycy - specjaliści - co wy o tym sądzicie... Mi się wydaje że trzeba ciągnąć do tych 6250rpm i ani grama mniej ani więcej...

Ale nie mam 100% pewności - nie jestem specem...

Pozdro!
2010-04-23 15:00
  
 
 2002-12-19 14:39:44

No a ja napisze tak. Wg mnie Omega 24V ma max moment (270) przy 3600 obr/min. To nie jest az tak wysoko. Pozatym jesli ktos widzial wykres zaleznosci momentu obrotowego od wartosci obrotow to pewnie zauwazyl, ze po przekroczeniu dosc wysokich obrotow (ok 5500), wartosc momentu zaczyna od razu gwaltownie spadac. Dlatego skuteczniejsze jest dociaganie do max momentu (i jeszcze ok 1500 obr zeby nie tracic za duzo czasu i zeby wrzucajac na wyzszy bieg miec juz na blacie odpowiednie, dosc wysokie obroty) i zrzucac bieg. Krotko mowiac nalezy tak kombinowac, zeby oscylowac niedaleko max Nm.
Na trzymaniu do 6500 obr duzo sie traci na przyspieszeniu.

Makaveli:
jesli ten koles chcialby dociagnac na 3 do 165km/h to by juz silnik z ramy wychodzil, a przyspieszenie byloby male jak cholera. Oczywiscie mowie o skrzyni R28.

Kartos:
Nie smuc sie i nie denerwuj. Przeciez nie mozna porownywac 2 aut o sporo roznych osiagach. MV6 i R6 3000 24V zgadzaja sie ze soba ino pod wzgledem max momentu. Do tego 3000 R6 24V wskakuje na 100 w 7,6 s, a MV6 w 8,8 (fabrycznie).

Pozatym wynik 26 sek. do 200 km/h dla ladnie utrzymanej (bez przerobek) 3000 24V to wg mnie normalny wynik, raczej standard.
Ktos wie ile miala fabrycznie do 200 km/h?
Osobiscie dodam, ze kazdy jezdzi jak lubi ja np. kiedys meczylem fure do odcinacza do 4 gangu. Uff to byla glupota!!!
Teraz wiem wiecej na jej temet i jak mam juz trzymac to do ok 5500 - gora, ale to tylko 12V.
Pozdro.

-----------------
**LOB** Exclusive Club of Opel Omega
 
  
 
 2002-12-19 00:01:22

Posiedziałem chwilę,policzyłem (za pomocą CarTest) i wyszło mi że ta Omeśka przy standartowej masie i skrzyni musiałaby mieć 240KM i 300Nm. Czyli coś ok.15-20% więcej. Ale i tak zrzut z 2-go biegu musiałby nastąpić przy 105kmh a 3-go przy 165! A tam na filmie widzimy zupełnie co innego (2-ka zdjęta przy 95 a 3-ka przy 145). To ja już za cholerę nie łapię!!! Superdiesla tam wrzucili czy co??? hehe... A może faktycznie chłopaki jechali z górki...
2010-04-23 15:00
  
 
 2002-12-18 23:38:10

Mnie panowie zastanawiają tylko niskie prędkości na poszczególnych biegach... Omeśka A 3.0 24v ma maksymalną moc i moment umieszczony dosyć wysoko w obrotach i TRZEBA ją kręcić żeby wykrzesać maksimum...a tymczasem Ci skandynawowie jakoś nie ciągnęli Omeśki na maxa...
A tutaj wam jakieś kosmicznie małe liczby wychodzą niby do tej 200.... Kartos - może i masz rację, jakiś lekki tuning w tej Omeśce pewnie siedzi... Zwłaszcza że jej nie skatowali a taki mały czas....
No nie wiem..... Może niech ktoś z 3.0 24v spróbuje zmierzyć w swojej i powie nam czy ten film to lipa, montaż, czy chłopaki poprostu mają coś innego pod maską...
Pozdro All

Makaveli - od dzisiaj uważający na tramwaje
2010-04-23 15:00
  
 
 2002-12-18 22:51:48

Kartos to za kare, ze Ci sie to " czerwone paskudztwo " a'la Omesia podoba. Twoja Bestyjka powiedziala NIE. I stad ten wynik.

Zmierze swoj czas przy okazji odwilzy bo u nas slisko jak cholera.

Ale tak na oko to moj predkosciomierz szybciej sie przesuwa niz ten na filmiku. Ale wiadomo - na oko to niejeden...
Na wiosne planuje rozmnozyc stado do 260-270 konikow. Wiec jak nie teraz to kiedys bede szybszy od ludkow z filmu.

Pozdrawiam


* * LOB * * Exclusive Club Of Opel Omega

[ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2002-12-18 22:53:02 ]
2020-07-22 19:12
  
 
 2002-12-18 12:37:10

Właśnie zrobiliśmy (ja i moja Omesia) test na obwodnicy Radzymina i wróciliśmy podłamani. Od 40 na II do 200 na IV zajęło nam.... 36 sekund.

Wiem, że z moją Bestią wszystko OK, więc do wyboru:
- ludkowie z filmu mieli mocno z górki
- ich Omega miała dużo więcej koników niż fabryka przewidziała
- odtwarzanie filmu jest szybsze od zapisu

Dramar i inni posiadacze V6 i R6 pilnie proszę o wasze wyniki! Teraz Mała nie chce wyjechać z garażu i płacze. Bąka coś o starości, pokoleniach itp. Pomóżcie mi ją wyciągnąć z dołka przed świętami, bo do rodziny będę zmuszony jechać autobusem.
2011-09-15 18:54
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM