| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
glod ŁADZIARZ
2104/05 Katowice | 2022-04-05 07:02:37 Blok również potrafi wygiąć się w banan, ale to tylko szczegół.
Wystaw 1 tłok w GMP to zobaczysz ile jeszcze komory spalania zostaje w bloku. Jak usuniesz, bardziej doprężysz, proste. |
2024-08-21 07:56 | |
Polonezik
Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 19:16:59 Hmm... a splanowanie samej głowicy czemu nie jest porządne? Mógłbyś wytłumaczyć, jaką to zrobi różnicę względem planowania bloku? ----------------- Polski Fiat 125p 1300 |
2023-09-13 14:24 | |
morphio ŁADZIARZ
VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-04 17:18:30 głowica - szybko,
blok - porządnie
blok i głowica - profesjonalnie
Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać |
2024-10-30 21:40 | |
Polonezik
Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 11:46:32 Dlaczego? Planowanie bloku to dodatkowy problem - musiałbym rozbierać cały silnik. ----------------- Polski Fiat 125p 1300 |
2023-09-13 14:24 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ
2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2022-04-04 08:44:38 Myślę, że bezpiecznie 1,5 mm, a max to 2 mm. Natomiast ja nie planował bym głowicy, a blok. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
2024-03-07 13:51 | |
Polonezik
Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 03:17:32 Dzięki za odpowiedzi. W jakim razie sprawdzę, na ile jest możliwość splanowania. ----------------- Polski Fiat 125p 1300 |
2023-09-13 14:24 | |
morphio ŁADZIARZ
VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-02 18:43:06 Dokładnie tak jest jak pisze Glod |
2024-10-30 21:40 | |
glod ŁADZIARZ
2104/05 Katowice | 2022-04-02 12:21:59 Cytat:
| 2022-04-02 11:10:59, Polonezik pisze:
Myślałem, że ktoś może już ścinał głowicę i może pamięta, ile w tym silniku można jej zebrać Co do oznaczeń silnika - tak podaje książka dotycząca napraw Aleko z WKŁ, co ma potwierdzenie w googlach: https://www.drom.ru/catalog/moskvitch/engine/vaz-2106-70/ Jest też film o zamienności tych silników. [ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-02 11:12:55 ]
|
|
Tak, nie jeden tutaj już obniżał głowicę. Silnik silnikowi nie równy, każda głowica jest inna. Literatura podaje pojemność komory spalania 32 см3.
I tak należy zdjąć i wszystko pomierzyc, złotego środka brak. Wtedy będziesz wiedział na ile możesz sobie pozwolić z obniżeniem głowicy. |
2024-08-21 07:56 | |
Polonezik
Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-02 11:10:59 Myślałem, że ktoś może już ścinał głowicę i może pamięta, ile w tym silniku można jej zebrać
Co do oznaczeń silnika - tak podaje książka dotycząca napraw Aleko z WKŁ, co ma potwierdzenie w googlach:
https://www.drom.ru/catalog/moskvitch/engine/vaz-2106-70/
Jest też film o zamienności tych silników.
[ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-02 11:12:55 ] |
2023-09-13 14:24 | |
glod ŁADZIARZ
2104/05 Katowice | 2022-04-02 07:08:05 Cytat:
| 2022-04-01 12:51:33, Polonezik pisze:
Cześć wszystkim Niedawno stałem się posiadaczem moskwicza aleko, z silnikiem łady (2106-70).
|
|
Jak długo żyje, nie spotkałem się z oznaczeniem silnika 2106-70.
2101-1200
21011-1300
2103-1500
2105-1300
2106-1600
213-1700
Cytat:
| Według danych technicznych, ten silnik ma dość słaby stopień sprężania (8,5:1). W związku z tym, że głowica i tak będzie ściągana (uszczelniacze puszczają), chcę zebrać maksimum materiału, na który pozwala głowica, żeby uzyskać wyższy, ale bezpieczny stopień sprężania (przy LPG, więc o stukowe nie mam się co martwić). Taką zabawę wykonaliśmy z powodzeniem na skodzie favorit kumpla, zbierając z głowicy aż 1,5mm i doprężając silnik z wersji 135 do 136. I teraz pytanie, ile materiału ma głowica w silniku łady, ile można bezpiecznie zebrać, żeby doprężyć silnik?
|
|
Nie ma określonej "ilości materiału". Punktem wystarczającym i dopuszczającym jest pojemność komory spalania. Wszystko trzeba indywidualnie mierzyć. Aby zrobić wszystko zgodnie z zachowaniem zasad mechaniki, odsyłam do literatury o silnikach spalinowych. Bezpieczne CR=11. |
2024-08-21 07:56 | |
Polonezik
Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-01 12:51:33 Cześć wszystkim
Niedawno stałem się posiadaczem moskwicza aleko, z silnikiem łady (2106-70). Według danych technicznych, ten silnik ma dość słaby stopień sprężania (8,5:1). W związku z tym, że głowica i tak będzie ściągana (uszczelniacze puszczają), chcę zebrać maksimum materiału, na który pozwala głowica, żeby uzyskać wyższy, ale bezpieczny stopień sprężania (przy LPG, więc o stukowe nie mam się co martwić). Taką zabawę wykonaliśmy z powodzeniem na skodzie favorit kumpla, zbierając z głowicy aż 1,5mm i doprężając silnik z wersji 135 do 136.
I teraz pytanie, ile materiału ma głowica w silniku łady, ile można bezpiecznie zebrać, żeby doprężyć silnik? ----------------- Polski Fiat 125p 1300 |
2023-09-13 14:24 | |
Poprzednia strona [ 1 2 ] |
|