Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

2107 morphio - Strona 4

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 45 46 47
 Autor 
 2018-07-27 18:46:55

historii ciąg dalszy

chciałem znowu potestować, co się dzieje i kiedy, więc wyjechałem znowu na obwodnicę na szczęście mam do niej nie daleko

dobrze że ostatnio gorąco jest i testy w takich warunkach przeprowadzam bo wiadomo przecież że na rajdach i ciągłym pałowaniu temperatura silnika jest stale wysoka. no i w związku z powyższym okazało się że aluminiowe chłodnice, nie ważne czy oryginalne z Łady czy z innych pojazdów nie nadają się do mojego wysilonego silnika. po porostu są mało wydajne. tego felernego dnia udało mi się podgrzać silnik do 130'C, przepalenia uszczelki głowicy i co za tym idzie, wyrzygania dużej ilości płynu chłodzącego.

wymiana uszczelki na nową i za razem grubszą była konieczna bo tłoki oblizały trochę głowice,. efekt końcowy jak najbardziej zadowalający - 16 barów na każdym baniaku



kolejną rzeczą na którą wpadłem był powrót do korzeni czyli zastosowanie oryginalnej, mosiężnej chłodnicy Łady bo : wszystkie aluminiowe chłodnice mają okrągłe rurki a co za tym idzie płyn przepływający przez rurki w dużej mierze nie jest schładzany wystarczająco dobrze by schłodzić silnik. oryginalna mosiężna chłodnica natomiast, jest zrobiona ze sprasowanych rurek o przekroju prawie prostokątnym co powoduje że powierzchnia chłodzenia jest taka sama jak rurki okrągłej ale straty termiczne wolnego przepływu, jakie mają miejsce w rurce okrągłej, są mocno ograniczone. więc będę szukał większej chłodnicy "starego typu" z czegoś innego, bo co prawda Szokolad wspominał mi że Niva miała chłodnice trzy rzędowe (oryginalna na dwa rzędy) to wydaje mi się że będę miał problem ze zdobyciem takowej.

kolejną rzeczą jest potrzeba skonstruowania nowego airbox'a dolotu powietrza bo po zmianie chłodnicy, przewody układu chłodzenia zmieniły miejsce i ten super sportowy airbox mojej konstrukcji już nie pasuje.

dzisiaj wyjechałem na obwodnicę bez maski, żeby było dobre chłodzenie i niższa temperatura zasysanego powietrza i wszystko zapowiadało się super. zatrzymałem się na chwilę żeby sprawdzić czy wszystko jest OK i usłyszałem że coś "napierdziela" znowu w silniku. pierwsze myśli - upierdzielił się zawór ale po chwili niebezpieczne stukanie znikło a zwiększanie obrotów silnika nie przyniosło żadnych negatywnych skutków typu wyjazd tłoka z boku silnika pojeździłem więc znowu po obwodnicy i będąc całkiem zadowolony przypomniałem sobie że, przecież mam za zimne świece zapłonowe co skutkowało złym spalaniem mieszanki. więc wróciłem do domu żeby wymienić świece i tu dopiero dowiedziałem się co się stało. na czwartym cylindrze odpadła mi elektroda od świecy zapłonowej i mam nadzieję że ją wypluło a nie wtopiła się w głowicę czy tłok.



wymiana świec na cieplejsze przyniosła ładne rezultaty w kolejnej odsłonie pałowania na obwodnicy, tym bardziej że po świecach widać że mieszanka była za bogata i nie była spalana właściwie

ciąg dalszy wkrótce ... bo jak zwykle mało czasu mam
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-14 01:42:48

Pod koniec pracy, tak koło 21 coś tam, przebrałem się i wymieniłem olej w silniku. w końcu trzeba wypłukać syf po robocie ciśnienie od razu podniosło się o ... o w huj trochę go poczyściłem od spodu, wymyłem osłonę silnika bo ta, pamięta jeszcze pierwsze naprawy. teraz jest ameliniowa czyściutka

zalałem olejku, volvo oczywiście 10W30 i zabrałem się za regulację zaworów bo słyszałem że coś się tam dzieje. poluzowałem je odrobinkę i poskładałem wszystko jak w książce pisze. nigdzie mi się nie spieszyło bo i po co w końcu już północ dochodziła, a w pracy i tak jeszcze byłem bo kończyliśmy pracę jedną.

wróciłem do ogłady i do samochodu, i zacząłem się przyglądać tym skaczącym numerkom na monitorze laptopa. chwilę długą to zajęło gdy złapałem trochę co jest co i o co w tym chodzi.
pozbierałem się i w drogę do domu. laptok oczywiście otwarty na fotelu obok i jadę. robię różne manewry - przyśpieszam, zwalniam, patrzę na reakcję na TPSie, temperatura, podciśnienia, pierdu pierdu, coś zaczynam zmieniać w czasie jazdy. tak wiem ... myślałem o tym co chwila i starałem się mocno uważać żeby w coś nie wdupić na szczęście na obwodnicy mamy skrzyżowania sterowane sygnalizacją świetlną 24/7 no i znalazł się łoś do testów nawet jakiś chwilę to trwało zanim doszedłem do tego co trzeba zmieniać i w jakim stosunku. i muszę powiedzieć że ... ja jebię

tak Glod, on nie jeździ szybko bo mam przełożenie 4.44 i tylko 4 biegi, niestety.

tak więc 168 km/h dzisiaj osiągnąłem w nocy ale nie pamiętam ile obrotów miałem ale coś koło 6700-6900. i mam kilka spostrzeżeń. ale o tym w następnym odcinku

tylko dla wtajemniczonych, żadne tam fejsbuczki, jeszcze nie teraz
tylko dla was



zupa marchewkowa o północy
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-13 22:58:23

Czyli w tym roku zdrowe plony, skoro popałowałes Lade w polu

Super, ze fura już jezdzi o wlasnych silach. Elektronicznie zblokowana predkosc? :p
6500 obr i 145km/h? Myslalem ze lepiej bedzie. Albo jakies przełożenie krotkie.
W zasadzie ta VFTS od mojego sasiada jechala 136 na pozyczonym silniku

Zaworki dalej klepia jak komornik do drzwi czy ustało?
2024-04-22 11:01
  
 
 2018-07-13 19:22:17

Dzisiaj wykonałem wszystkie konieczne konieczności, które niekoniecznie miały związek z usterką silnika ale trzeba było je zrobić żeby wyjechać na drogę. Wyjechałem, pojechałem w pole i w ciszy i spokoju popałowałem trochę silnik, pozmieniałem trochę w mapach, dawki paliwa, czasy zapłonu i pojechałem to sprawdzić, co z tego wyszło. Na pierwszych kilometrach wydawało mi się że jest beznadzieja bo ani się nie rozpędzał jakoś fajnie, strzelał z rury niemiłosiernie i czuć było że nie umie się rozhulać. Nawróciłem żeby wrócić do domu, depnąłem i ...... kuwra !!! jaki power, jakie przyśpieszenie

6500 obr. - odcięcie i 145km/h, dziwne uczucie jak przy 146km/h zaczyna ci szarpać samochodem
prawdopodobnie za duża dawkę paliwa mu zaserwowałem i nie umiał tego przepalić bo byłem w kolegi na hamowni i sprawdzili mi sondą szerokopasmową (AFR) skład mieszanki - za bogata i nierównomierna.

Więc prac ciąg dalszy mnie czeka

Pojechałem na Stację Kontroli Pojazdów żeby sprawdzić co trzeba wymienić i jak działają hamulce, pan poszarpał samochodem, sprawdził amortyzatory i hamulce. Powiedział że ręczny mam słaby i że auto przeszło badanie pozytywnie więc zapłaciłem 100 złotych i mam ważny przegląd można szaleć !!
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-11 16:29:54

no i w końcu pospinałem całą elektrykę samochodu

muszę powiedzieć że książka napraw i schematy są zajebiste, trzeba tylko się nad tym skupić i elektryka okazuje się że nie jest trudna

zostało mi podłączyć Haldę, Interkom i oświetlenie w kabinie ale do tego to muszę sobie jakąś piękną lampkę kupić żeby pilotowi było dobrze

jak się wszystko uda to już wkrótce normalne testy drogowe będzie można robić i pojechać w końcu na hamownię
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-06 22:48:42

nic nigdzie nie popłynie
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-06 12:23:09

Adam, trzymam za ciebie kciuki. To już kwestia czasu. Żeby tylko tłok nie popłynął do miski.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-07-06 12:18:45

znaczy się jeździ ale jeszcze nie zapierdala.
znaczy się silnik się wkręca na obroty ale strasznie strzela z rury.
znaczy się że muszę dobrze popracować nad mapą zapłonową i paliwową bo z tego co pamiętam jak go odpalaliśmy pierwszy raz to nie za bardzo działało przyśpieszenie zapłonu.
znaczy się jeszcze nie ma mocy ale będzie miał

poza tym, wczorajszy pierwszy wyjazd na drogę, był "akustycznie spektakularny"

CDN ...
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-07-06 09:52:02

Zap******a aż maska odpadła
2023-03-06 16:49
  
 
 2018-07-06 07:15:13

No ale co, jeździ sama? A może zapierdala? Napisz więcej informacji

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-07-05 22:58:00

powrót na drogę



porządeczek



yeaaaaa

2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-28 20:49:24

dokładnie, po jajco.
taka wygrana jak dziś to śmiech na sali, wygrali żeby pokazać że co ? że umieją grać ? mogli to zrobić wcześniej a nie na pożegnanie. ta wygrana była bez znaczenia, jakiegokolwiek.

koniec off-top'a w moim wątku
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-28 16:58:33

Po jajco.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-06-28 16:43:24

po co ?
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-28 16:25:00

Hehe. Myślę, że to wszystko mało ważne. Najważniejsze, że dzisiaj w końcu wygrają biało czerwoni.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-06-28 16:03:53

Dzisiaj to był dzień.

Miałem znowu chwilę by zagłębić się w otchłań Łady i chaosu. Oczywiście nie mogło zabraknąć przejażdżki po posesji, do bramy, nawrotka i do garażu. Czyli jakie sto metrów o wlasnych siłach już pokonane
Przyniosłem beczkę, położyłem laptoka, podłaczylem do niego samochód i badam.

Nagle zaczyna silnikiem telepać jeszcze bardziej niż wcześniej a wydawało mi się że tak ma być. Próbuje zapalić silnik bo oczywiście zgasł ale wspolpracy nie zaobserwowałem.

Myślę sobie "kuwra mać, co ja zmieniłem że się zesrało"? Klikam, zmieniam, próbuję zapalić ale jest coraz gorzej.

Patrzę w pewnym momencie na wskaźniki a tam kuats żyd się świeci, chyba już od bardzo dawna, włączam jeszcze kilka razy zapłon żeby się upewnić. Tak, pompa chodzi na sucho ...
.
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-27 17:46:39

dużo się nie zmieniło ale w końcu samodzielnie na kołach

2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-20 14:21:26

uwierz mi, że gdybym miał czas to częściej bym coś pisał
2024-06-12 23:09
  
 
 2018-06-20 07:50:20

A mówią, że elektryka taka prosta

jak dziś pamiętam wymianę wiązki w 05, i pomimo tego że była prawie gotowa, zasilenie układu w prąd to był zawał na miejscu - czy wszystko na pewno dobrze podpięte. Ciesz się, że hebel masz w kabinie a nie trzeba bylo lecieć i odpinać aku, bo to zawsze dodatkowe sekundy.

Jak to mówią wprawieni elektrycy - luźne połączenia elektryczne przyczyną 90% pożarów
Fajnie, że jeszcze ktoś dłubie i się chce tym pochwalić.
2024-04-22 11:01
  
 
 2018-06-19 22:27:49

w międzyczasie, robiłem kilka podejść, krótszych lub dłuższych, z marnym lub beznadziejnym skutkiem ale światła STOP już podłączone natomiast dzień dzisiejszy, to chyba złotą kokardą trzeba by było opasać

mianowicie, nadarzyła się okazja zwana godzina przerwy. zrobiłem szybko wszystkie sprawunki i ruszyłem do garażu studiowałem schematy chyba codziennie i załapałem już o co w tym chodzi i jaka jest kolejność podłączania elementów, co przed a co po bezpieczniku, co sterujemy przekaźnikiem, co masą a co prądem. więc od razu zabrałem się do roboty i złapałem wiatr w żagle
przewód zasilania podłączyłem do przełącznika świateł aby dalej połączyć go z przełącznikiem zespolonym i przekaźnikami świateł. oczywiście musiałem sprawdzić czy przełącznik działa i na przewodzie po włączniku zmierzyłem napięcie. jest napięcie. zabieram się więc za dalsze podłączanie, wkładam rękę w głąb konsoli by wydobyć kostkę przełącznika a tu iskry lecą, dym z kabli kuwra ja piedrole leci mi jakiś, wyłączam heblem prąd cały, patrzę a przewód do świateł, ten po przełączniku, TEN, który miałem dopiero co połączyć dalej - leży w pidzu oskórowany trochę bo się połączył z masą, bo nie zabezpieczyłem go wcale o wyłączeniu przełącznika nie wspominając

idzie mi ta robota jak krew z nas normalnie

jutro jest kolejny piękny dzień, trzeba odpocząć od takich emocji
swoją drogą nie wiem dlaczego mi to nie idzie ? ja chyba się tego boję, albo wstręta mam, chociaż wiem jak co działa
2024-06-12 23:09
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 ... 45 46 47
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM